• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beginnersvragen polijsten

Kriel

Detailing rookie
27 jun 2013
4
0
Beste,

Ik ben sinds vandaag in bezit van het dap 900 power pakket en omdat het mijn eerste keer word wilde ik eerst nog een paar vragen stellen.

Mag ik de stootlijst van de auto die in dezelfde kleur is ook mee polijsten?

Zijn de krasjes in de deurgrepen (zie foto) er uit te krijgen, ik had gelezen dat sommige van jullie de 4" pads ook als handpads gebruiken?

zocd.webp

[URL]http://imageshack.us/scaled/thumb/827/gazk.jpg

Welke pad en polijstmiddel zouden jullie adviseren om mee te beginnen, zelf dacht ik aan mezzo op groen en dan finale op wit.
Het gaat om een vw polo 2006

bvd voor het advies

De stootlijsten die gespoten zijn kun je ook polijsten, doe dit wel met beleid en oplettendheid! De handvatten zou ik met een handpad doen. Daarmee kom je er gemakkelijk bij.

.....and the magic word is: TESTSPOT!

Oftewel, gewoon een plek pakken en gaan proberen wat het mooiste, beste en strakste resultaat geeft ;)

gr. Justin

Ik ga als ik terug ben van vakantie beginnen met het dap900 monello pakket.
Ik heb nu nig veel tijd mij in te lezen?
Finale zou ik op zwart doen (geen cutting factor) ipv wit.

En volgens mij is het ook belangrijk om je pads goed schoon te maken tijdens het vinden van de juiste combinatie (op je testspot)?? Ik heb zelf ook wat handpads gekocht voor dit soort krassen onder de deurgreep, echter vind ik ze nog redelijk groot. Misschien is een stuk afknippen dan wel een optie.

Bedankt voor de snelle antwoorden.

Ik ga zeker beginnen met een testspot maar ik dacht dat bij die deurgrepen misschien een lichtere combinatie moest ivm de dunnere laklaag rond de randjes.

Ik ga ook mijn leren bekleding reinigen en voeden maar mag ik na de voeding dan nog pb natural look gebruiken?

En hoe krijgen jullie die ruimte schoon als je instapt en je kijkt tussen stoel en dorpel daar valt altijd vanalles tussen en ik kom er nooit bij, ook niet met het dunste stofzuiger hulpstuk.

Misschien helpt iets om het daar weg te blazen? Of via de onderkant van de stoel ?
Ik heb zelf pas een nieuwe stofzuiger gekocht met allerlei hulpstukken erbij, die werken prima voor gleufjes ed. Lijkt me dat je er ook niet op zit te wachten om de stoel te demonteren??