• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Behandelen nieuwe wagen

vinny1970

Detailing trainee
12 mei 2009
17
47
Wanneer ik eind juni mijn nieuwe wagen zal ontvangen dan zal die door de detailler gepolierd en gewaxd zijn met de wax van autoglym.=harde wax
Wat staat mij dan te doen wanneer ik voor de eerste maal mijn producten van poorboy's wil gebruiken(black hole/ex-p/natty's wax)?
1)Enkele weken-maanden wachten tot dat de autoglym wax is verdwenen.Het zal wellicht geen zin hebben om over een bestaande laag wax ,black hole en ex-p aan te brengen.
2)Indien ik echt mijn poorboy's producten wil testen en de wax laag moet verwijderd worden,hoe verwijder je die dan,is het dan voldoende om te kleien?

Wat indien ik van plan ben om elke maand mijn wagen te waxen,heeft een sealant dan zin?Of is het echt zinloos om elke maand te waxen,al die lagen over elkaar zijn wellicht ook niet echt zinvol?

Met kleien en cleanen haal je de waxlaag weg. Of even wassen met een ontvetter. Snap nog steeds niet waarom een nieuwe auto gepolijst wordt, vaak zal de auto ook nog eens onder de hologrammen zitten 8o Dit is waarschijnlijk dezelfde detailer waar je het in je eerdere topic het over had?

Dan kan ik je uit de droom helpen... het is geen detailer, maar een poetser. Deze moet in korte tijd veel werk doen, een detailer doet dat niet en neemt de tijd om een wagen perfect af te leveren, vandaar de naam: detailer ;)

Als jij je auto iedere maand wilt waxen, geen probleem, hij zal dan altijd een goede bescherming hebben.

Volgens die man ga je wanneer je die autoglym wax toepast op een niet gepolierde wagen (kan niet meer op de naam komen)met een soort vlekken op de lak komen te zitten die pas na meerdere wax beurten zullen verdwijnen.

Ben benieuwd wat hij van Autoglym op de auto gaat gebruiken. Ik hoop niet de Super Resin Polish ;) Kun je dat achterhalen? Leuker zou zijn als je zijn stappenplan weet.

In principe is het zo dat nieuwe auto´s in principe niet gekleid hoeven te worden, omdat er geen oppervlakte vervuiling op zit (in de meeste gevallen).

Zeep wax in één ook van autotoglym,weet wel geen naam.Als hij niet polierd enkel de zeep-wax en de wax(high defenition),meer gebruikt hij niet.
Die wax is ook niet goedkoop hoor,60 euro voor een potje.

Is sealant nodig als je iedere maand wax aanbrengt?

Om heel eerlijk te zijn ,zou ik gewoon vriendelijk vragen of ze je wagen niet willen aanraken. In de meeste gevallen wordt het alleen maar erger gemaakt.

Koop je gewoon een leuke starter set en onderhoud de lak vanaf het begin zelf.

Dan kan je gewoon alle producten gebruiken die je hebt. Eens je een sealant en wax laag hebt gezet ,zal je enkel je wax laag moeten bij houden. En een paar keer (2-3) herhaal je het hele proces.

Zeep wax? :weetniet Lijkt mij meer een shampoo met wax toegevoegd.
De HD wax is inderdaad 59,95, maar daar doe je echt lang mee. En de prijs is niet eens zo gek, er zijn duurdere waxen ;) Dan is dit nog maar een middenmoter wat prijs betreft.
Zou wel willen weten waar hij meer polijst (polieren is belgisch voor polijsten :-" net als wij de opmerking simonizeren niet kennen, wat jullie belgen het waxen wel eens noemen ;) )

Een sealant kun je altijd toppen met een wax, geen probleem. Vaak wordt een sealant gebruikt vanwege zijn duurzaamheid, en een wax voor de looks, top ze en het kan dus voor beide zorgen, hoewel sommige ook weer zeggen dat je het niet ziet. Het is een kwestie van het gevoel wat je bij hebt.

Dan moet poorboy's natty's wax echt wel slechte kwaliteit zijn.Grotere hoeveelheid en veel goedkoper.Zou me dan beter die van autoglym aanschaffen!

De prijs zegt niets over de duurzaamheid en kwaliteit!! :no Ik zei ook dat het een middenmoter is wat PRIJS betreft.
Natty´s paste wax is een vrij goede wax (looks en ook duurzaamheid) voor een hele mooie prijs, de HD is duurzamer dan de Natty´s maar dan ook weer veel duurder. Er zijn merken die een hoge prijs rekenen om in een bepaald segment te horen, maar dat wil niet zeggen dat ze veel beter zijn.
Duurder wil niet altijd zeggen dat het persé beter is ;) (het kan wel)

Zal me dan als beginneling maar bij de poorboy's producten houden.Daarna zien we wel.
In ieder geval bedankt voor de snelle reacties,stimpy!

We zullen altijd met z'n allen proberen elkaar te helpen! Dat is de kracht en het schitterende van dit forum!