• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krijg wagen niet super glad,wat doe ik verkeerd?

boup

Detailing addict
21 dec 2018
83
65
Hallo,

Ik heb 3 maand geleden een nieuwe Audi A5 gekocht,momenteel 3000 km.
Heb die elke week gewassen gebruik daarvoor "Mothers Carnauba wash & wax"
En daarna droog ik de wagen met de super droogdoeken van "Gyeon" (dat zijn super goede droogdoeken) ;)
En na het drogen spray ik er "Meguiar Synthetic X press spray wax" op.(bus van 3780 ml)
En dan poets ik het op met microvezeldoek van "dodo juice fantastic fur"
Wagen is proper,glanst.
Maar toch ben ik niet helemaal tevreden,vind de lak niet zacht genoeg.

Wat doe ik verkeerd?
Moet ik de wagen eens kleien?
Wil hem echt super glad hebben (als er een vlieg opzit,dat ze eraf schuift);)

Heb al zoveel gekocht van doeken en producten,kan bijna zelf een shop openen zegt mijn vrouw:cool:

Ben benieuwd
 
Wat is 'niet glad genoeg'?
Voel je nog wat vervuiling en/of weerstand als je (voorzichtig) je hand over de lak haalt? (tip, no kidding: doe je hand in een schoon boterhamzakje)
In dat geval kan een kleibeurt weleens helpen. Eventueel teerplekjes, boomhars en ijzerplekjes verwijderen met daarvoor bedoelde middeltjes.
Is de lak wel glad, maar niet glad genoeg voor je gevoel, dan wordt het wat experimenteren met LSP's (wax, sealant of misschien wel een coating), detailersprays etc.
 
idd bathe+ werkt super, en evt daarna met de bead/dreammaker mix en de lak is lekker glad. Maar of een vlieg zo van de lak glijd... denk dat je daar alleen met een professionele coating mee in de buurt komt.
 
Als uw lak compleet vrij is van vervuiling, dwz geen oneffenheden...dan kan het alleen maar aan de producten liggen. Bv Sonax BSD is grippy. Kenotek Showroom Shine, Turtle Wax Seal n Shine, Gyeon Bathe+, P&S Beadmaker,....voelen allemaal zeer glad aan. Ik ben trouwens geen fan van shampoos met wax in. Liever een pure shampoo en nadien zelf bescherming aanbrengen of eens foamen met Bathe+ of washcoat na het wassen.

Fusso Coat en Menzerna Powerlock Ultimate Protection zijn ook zeer glad btw.
 
In Mei of Juni ga ik de wagen eens poetsen / kleien enz.
Ga eerst starten met mijn Fiat 500 daar kan ik al wat zaken uitproberen
 
Infoamen met Gyeon Bathe+ maakt hem glad.
Wat de wagen voor mij nog veel gladder maakt is Meguiar's Ultimate Quik Wax, na het wassen en drogen en paar sprays van de quick wax, uitwrijven en daarna even met een propere microvezel doek erover. En dan heb je pas gladde lak...
Op 15-20min heb je je hele auto gedaan met die spray wax.
 
Ja ik heb ook Meguiars Syntethic x-press waxx (grote bus 3780 ml)
Maar denk dat het aan de voorbereiding ligt kleien enz
Ik heb ook een hele set om te polijsten (machine / +/- 40 verschillende pads.
Alleen had ik graag eens een workshop gevolgd om te kijken hoe je dat allemaal moet gebruiken.
 
Ja ik heb ook Meguiars Syntethic x-press waxx (grote bus 3780 ml)
Maar denk dat het aan de voorbereiding ligt kleien enz
Ik heb ook een hele set om te polijsten (machine / +/- 40 verschillende pads.
Alleen had ik graag eens een workshop gevolgd om te kijken hoe je dat allemaal moet gebruiken.
Laat anders eens je woonplaats vallen wie weet zit er iemand in de buurt bij wie je eens mee kan kijken.
 
Ja bedankt,maar is beetje ver voor mij.Woon in Belgie nabij Mechelen.Toch bedankt voor de reactie
 
Ik woon in Barendrecht, niet echt in de buurt, maar dichterbij dan Zwolle. Voel je welkom, ik wil met alle plezier mee kijken wat we kunnen bereiken met de spullen die ik heb.
 
Anders in dit topic kun je (voor een deel) zien welke detailers er dichterbij zitten, er zijn ook eerdere versies met kaarten van detailers, maar die zijn volgens mij niet meer te gebruiken.
 
Ik denk dat ik me ga inschrijven als er nog eens een workshop is bij carclean.
Dan kan ik leren werken in met een dubbel action polijstmachine.
Enige wat me beetje tegenhoud is mijn leeftijd (volgende maand 60tig):rolleyes:
Dat ze daar niet denken wat komt diene ouwen belg hier doen.
Maar bij carlean is dat nog betaalbaar 45€,heb al workshops gezien waar ze 300€ vragen,dat vond ik persoonlijk nogal veel.
De belgen kunnen ook gierig zijn he ;):blush:
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Ik denk dat ik me ga inschrijven als er nog eens een workshop is bij carclean.
Dan kan ik leren werken in met een dubbel action polijstmachine.
Enige wat me beetje tegenhoud is mijn leeftijd (volgende maand 60tig):rolleyes:
Dat ze daar niet denken wat komt diene ouwen belg hier doen.
Maar bij carlean is dat nog betaalbaar 45€,heb al workshops gezien waar ze 300€ vragen,dat vond ik persoonlijk nogal veel.
De belgen kunnen ook gierig zijn he ;):blush:
60 is niet oud...Waar haal jij dat idee? Vroeger waren mensen sneller oud. Nu zie ik mensen van 70 die voor 55 jarige mensen kunnen doorgaan. Mijn tandarts reed tot zijn 82 jaar iedere week naar de zee en terug met zijn fiets en dat is van Haaltert naar Blankenberge, heen en terug zo een kleine 200km. En niet met een elektrische fiets. Die zijn conditie is beter dan de mijne...dus je bent zo oud als je je voelt.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba