• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

behandeling banden voor opslag

Bedankt voor de reacties allemaal. M'n topicstart had eigenlijk ook wel wat duidelijker/uitgebreider gekund zie ik nu.. De banden zijn nu zonder dat ze gereinigd zijn weggezet in de garage. De standaard is vergelijkbaar met de foto's die hier geplaatst zijn, dus banden incl. velgen; bij die van mij zat er nog een doek bij om er overheen te doen.
Had er ook al het één en ander over gelezen en kwam toch ook wel verschillende reacties tegen, net als hier eigenlijk. Wat ik uit de reacties hier begrijp is het dus niet persé nodig om de banden te behandelen als je ze niet reinigt.

Ik zal nog 's rondkijken, als ik wat koop gaat vooralsnog de voorkeur uit naar de PB Bold N Bright Gel, Mothers FX Tire Shine of Autoglym Instant Tyre Dressing, mede door de lage prijs. En misschien dat een product als Mothers Back to Black (Naturally Black) (dus niet de Tire Shine uitvoering) voor mijn toepassing ook wel voldoet? Voordeel daarvan vind ik weer dat het eventueel ook voor andere zaken te gebruiken is.
 
Voor mijn bandenzwart gebruik ik de Mothers rubber care : 2 laagjes en net niet te blinkend! (= 3 in 1 !! , plastic rubber vinyl )

Vuil in de garage : :|~* , is jouw keuze natuurlijk maar ik zou het niet kunnen :D

Als je dan toch voor een nette wagen gaat , horen de(winter)banden en velgen er ook bij vind ik.

Tegenwoordig gebruik ik een borstel van 70 mm(type behanglijmborstel) en ga ermee over de banden na een poetsbeurtje ism die rubber-care.

Klaar in geen 5 minuten voor de 4 bandjes ..... en maakt het toch meer af .

Deze heb ik al eens geplaatst , maar vind het resultaat wel echt top : (zijn wel de zomersloffen die een extra dikke laag kregen omdat dit toch ook wat vervliegt )

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
@gsm:Kan mij er nog steeds niet helemaal in vinden; waarom niet helemaal de band of alleen de wang?
Bij regulier gebruik dan doe ik alleen de wang en niet het loopvlak.
 
grandscenicman zei:
Voor mijn bandenzwart gebruik ik de Mothers rubber care : 2 laagjes en net niet te blinkend! (= 3 in 1! , plastic rubber vinyl )

Vuil in de garage : :|~* , is jouw keuze natuurlijk maar ik zou het niet kunnen :D
Ik open dit topic natuurlijk wel met een reden. Ik zie dat dat spul van Mothers ook reinigt, gebruik je het daar ook voor, of reinig je ze eerst met bv APC?

En dat vroeg ik me inderdaad ook af: of je (met bepaalde producten) ook de hele band kunt behandelen ipv enkel de zijkanten?