• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bekleding van de stoelen reiniger zonder extractor

Arjan Verkade

Detailing chief
16 jun 2009
319
85
Ik zou graag een keer de stoelen willen reiniger.
Pas vond een flesje Doctor Pepper het nodig om een deel van de inhoud bij het openen direct naar buiten te spuiten. Dat staat dus blijkbaar zo geschut bij het tankstation.
Goed je raad het al dat geeft dus een lichte vlek in de bekleding...

Ik ben in bezit van zowel Megs APC en Megs carpet cleaner.

De vraag is nu alleen hoe je met dit moet werken. Ik ben al eens eerder (voor deze vlek) bezig geweest met carpet cleaner, maar ik was nog niet overtuigd van de werking, maar dat zou aan mijn manier van werken kunnen liggen ;)

Hoe en met welke van deze producten kan ik het beste te werk gaan?

Bijvoorbeeld:
Hoeveel moet je gebruiken?
Moet het inwerken, zo ja hoe lang?
Zelf laten inwerken of met erop wrijven en met wat?

Meestal doen producten beter hun werk als je weet hoe je ze moet gebruiken dus ik ben benieuwd ;)
 
Zelf gebruik ik de APC van meq´s. Ik start met het zuigen van de bekleding, vervolgens spray ik de bekleding in met APC. De mengverhouding laat ik afhangen van de mate van veruiling. Meestal werkt 1:7 prima. Na het insprayen laat ik het eventjes inwerken waarna ik de bekleding afneem met een MF of een zeem. Soms herhaal ik de behandeling nog een keertje om de hanrdnekkige vlekjes te verwijderen. Het resultaat is voor mij prima, maar daar moet ik wel bij vermelden dat mijn bekleding nooit erg smerig is. Een extractor is en blijft DE manier voor het reinigen van de bekelding.

Mocht je de Docter Pepper vlekken er niet handmatig uit kunnen halen, dan zou je kunnen overwegen een extractor een dagje te huren. De lokale bouwmarkt biedt vaak extractors te huur aan.

Succes!
 
ik mag wel eens een oplossing gebruiken van fijwasmiddel of color was middel voor in de wasmachine.

als na de behandeling van voorzichtig opbrengen en zachtjes wrijven en daarna opdeppen, je de bekleding in het zonlicht kunt zetten...dan trekken de laatste vlekken weg mbv het zonlicht
 
Wat is een MF? :schaam

Ik had al eens eerder wat op de stoel gespoten, maar ik vond de stof toen maar raar (sopperig) aanvoelen.
Gaat dat wel weer helemaal weg als het opgedroogd is.

Overigens is dat drogen in de zon met deze dagen wat lastig... ;)