• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ben ik gek geworden???? Dodo pads niet geschikt voor Dual Action?

voiturefrancaise

Detailing addict
2 sep 2010
90
52
Een maand of wat geleden heb ik pads gekocht van Dodo Juice voor de DAP500 namelijk de Blue en Orange. Nu wil ik ze gaan gebruiken en lees ik op de site dat ze niet geschikt zijn voor een Dual Action Machine terwijl dat er volgens mij echt niet bijstond toen ik ze kocht. Waar kan ik ze dan wel bij gebruiken en zijn ze echt ongeschikt voor de DAP? Graag jullie advies.

Het staat er al maanden bij. ;) Ze delamineren bij zwaarder gebruik en daarom niet geschikt voor een DAP900, een DAP500 zou minder problematisch zijn.

@voiturefrancaise; zelfde geld voor mij. Hele tijd terug al gekocht om eea op voorraad te hebben. Geen paniek overigens, via een andere detail forum las ik wat reviews van iemand die ze naar alle tevredenheid gebruikt op een dap en die contact zou hebben gehad met Dom van DJ die aangaf dat gebruik op een Dual Action polisher geen probleem zou moeten zijn. Ik begrijp echter wel dat carclean hierin het zekere voor het onzekere neemt wanneer zij ervaren hebben dat bij gebruik op een dap de kans op delamineren bestaat. Wellicht gewoon proberen en kijken hoe het precies verloopt. Ik heb nog geen gelegenheid gehad de Fin pads te testen op de dap.

Ja precies, daarom is het alleen maar goed dat klanten nu gewaarschuwd worden.
Ik gebruik ze nu gewoon op reserve en dan maar voor op de rotary. Komt goed. Moet binnenkort toch weer pads bestellen, dus ga eens even kijken welke dit gaan worden.

Ik heb nog 2 volledige sets DJ fin liggen - vorig jaar meeggenomen op de cc dag (samen met de dap 900). Ben ik mooi mee!!

2 pads 1 keer gebruikt vorig jaar. Ben benieuwd na bovenstaande hoe ze het gaan houden.

Nou ik was zo slim om ondertussen snel 2 nieuwe te kopen die gelukkig op tijd binnenkwamen (waarvoor dank Carclean!). Even een testje gedaan maar de Dodo pads verdwijnen mooi in de Kliko. Zonde van de 23 euro maar er zijn ergere dingen.

Gewoon gaan gebruiken Inge en goed in de gaten houden hoe de pads zich houden. Wellicht heb je ook een pro900? Daarop kun je ze gewoon gebruiken zonder kans op delamineren volgens mij. Niet weggooien hoor die pads, dat is echt zonde!

Ik ben er ook zojuist achtergekomen dat je ze niet met de DAP mag gebruiken, want mijn oranje Dodo pad is na 2 panelen al zo goed als overleden. De blauwe pad daarentegen heb ik al twee auto's mee kunnen doen. Dus ik weet niet of dat aan de hardheid ligt, of dat je geluk moet hebben met de pads. Ik vind het in ieder geval wel erg jammer, omdat ik het erg fijne pads vind om te gebruiken.