• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

ben ik op de goede weg ?

Wilfred

Detailing trainee
22 dec 2014
29
38
61
warnsveld
Heb een stappenplan voor mijn opel omega gemaakt. De kleur is licht nl grijs z147.
1 wassen (drogen)
2 kleien
3 glaze poorboys world white diamond
4 collinite wax 845
Nu wil ik het met de hand doen. Heb geen ervaring op dit gebied en als het bevalt kan ik altijd nog machinaal gaan .
Mijn vragen
A is dit een goed stappenplan
B bij welke temperatuur kan ik dit doen (buiten)
Graag op/aanmerkingen van ervaren carcleaners !!
gr wilfred
 
1 wassen : okee maar gebruik zeker een overdosis shampoo , drogen : skippen : ga meteen kleien na het afspoelen en spaar die doek voor na het kleien . Was na het kleien nogmaals je wagen , gaat supersnel en je kan beginnen op een propere lak zonder klei-product .
2 kleien : okee , maar misschien ook nog met een ijzerverwijderaar werken + een teerverwijderaar.....spaart je klei voor ergere vervuiling . Moet niet , mag . Je doet dit wel voor het kleien en vooral de onderste delen hebben last van teer . Vliegroest zal vooral op de plattere delen voorkomen maar je nevelt best al je lakwerk in en spoelt overvloedig af voor het opgedroogd is .
3 glaze : kan , maar beter zou je eerst een licht polijstmiddel nemen of een paintcleaner ( bvb monello mezzo of prof. polish en na ontvetten kan je de glaze aanbrengen .
4 wax : okee
5 : FOTO's NEMEN EN POSTEN.....:ja

Lees ook enkele show-offs , daar wordt elke stap ook in uitgelegd en je zal merken dat er niet 1 vaste regel is maar meerdere ...

Succes !
 
+1 Grandscenicman.
Zorg dat je genoeg mf doeken hebt en bv een foampad voor de wax. Deze zo dun mogelijk aanbrengen je moet em bijna niet meer zien zo dun en je zal zien hoe makkelijk die werkt.
 
En wat mij betreft de grootste tip: Verwarm de collinite voor het gebruik in warm water, scheelt enorm.