• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beste resultaat met PB's

ShuttersPeet

Detailing rookie
6 jun 2012
338
0
Hallo,

Ik ben sinds een tijdje ook besmet met het virus.... Door alle mooie resultaten hier op het forum. Bedankt nog daarvoor.... :lol

Nu heb ik een vraagje over het waxen van de lak. Het gaat om een nieuwe Daytona grijze Audi.

Aan kleien ben ik nog niet toe.

Ik dacht zelf het volgende;

-wassen met handschoen, 2 emmers en PB's super silk & suds
-drogen met droogdoek
-PB's professional polish
-PB's blackhole

Ik heb ook nog PB's natty's bleu en PB's quick detailer, heeft dit nog zin of is mijn volgorde sowieso niet goed?

Peet

Volgorde is goed, na de black hole altijd een wax of een sealant erop zetten, anders is je black hole na een buitje al weer verdwenen.

michelv. zei:
Volgorde is goed, na de black hole altijd een wax of een sealant erop zetten, anders is je black hole na een buitje al weer verdwenen.

Kan ik dan na de blackhole de natty's aanbrengen of beter reload aanbrengen?

Peet

Natty Paste wax is een .... wax dus prima

Reload is een goede sealent spray hiermee kun je dus wax laag een extra boost geven

dus de volgorde die je al had, dan Paste wax en dan Reload zo nu en dan na het wassen als extra'tje

P.S. ik zou toch stevig overwegen om te gaan clayen met een milde clay, het is niet eng en het komt je resultaat, gladheid en standtijd van de wax zeer ten goede..

En de Black Hole en de Natty`s vooral dun smeren.Dan heb je met uitpoetsen een makkie;)

Maar kleien is eigenlijk altijd wel aan te raden.De kleiset van Mothers is een milde klei en zal ( bijna ) geen marring veroorzaken.