• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beste spray coating

davydl

Detailing rookie
8 feb 2025
2
2
Hey iedereen,

Wegens aankoop nieuwe wagen, had ik graag wat tips gekregen om deze proper te houden.

In het verleden gebruik gemaakt van de gyeon wet coat en ik was hier super tevreden over. Toch had ik graag jullie mening gehoord of er eventueel een beter alternatief is voor een amateur detailer

Welkom op het forum. Hier heb je handleidingen en omdat je aangeeft dat je al aan detailen doet is het wellicht makkelijk dat je aangeeft wat je al doet, zoals o.a. wassen, handmatig of machinaal polijsten, hoeveel tijd je eraan spendeerd, wat het mag het kosten en bv wat je verwachtingen zijn van een product.

Laatst bewerkt:
Bedankt al voor de link, daar ga ik dit weekend nog eens doorlezen.

Als ik mn auto was, heb ik het geduld niet om er uren aan bezig te zijn. Tenzij het 2 x per jaar een zeer grondige reiniging is. Dus ik zoek meer naar gemakkelijke producten in gebruik. Dus foamen, wassen en een sealant erop en eventueel nog een andere makkelijke stap ertussen. En tussendoor eens een snellere reiniging. Ik heb steeds manueel mn auto gewassen en met de hogedruk.

Qua prijs een gemiddelde prijs. Ik kies er voor om er geen ceramic coating op te leggen omdat ik het vrij duur vind.

Van de wetcoat was ik al vrij tevreden, maar er zijn zoveel merken en producten dat ik niet weet waar ik moet beginnen zoeken. Iets gelijkaardig aan de wetcoat, na de reiniging sprayen en eraf spuiten, lijkt me interessant. Tenzij jullie ook vinden dat wetcoat 1 van de betere producten is?

Aangezien je al foamt kun je er ook voor kiezen een foam coat te gebruiken. Bijvoorbeeld gyeon bathe+ of auto finesse lavish ceramic

Na het wassen foamen, afspoelen en drogen.

• Leuk
Reacties: davydl en GeBas
Bedankt al voor de link, daar ga ik dit weekend nog eens doorlezen.

Als ik mn auto was, heb ik het geduld niet om er uren aan bezig te zijn. Tenzij het 2 x per jaar een zeer grondige reiniging is. Dus ik zoek meer naar gemakkelijke producten in gebruik. Dus foamen, wassen en een sealant erop en eventueel nog een andere makkelijke stap ertussen. En tussendoor eens een snellere reiniging. Ik heb steeds manueel mn auto gewassen en met de hogedruk.

Qua prijs een gemiddelde prijs. Ik kies er voor om er geen ceramic coating op te leggen omdat ik het vrij duur vind.

Van de wetcoat was ik al vrij tevreden, maar er zijn zoveel merken en producten dat ik niet weet waar ik moet beginnen zoeken. Iets gelijkaardig aan de wetcoat, na de reiniging sprayen en eraf spuiten, lijkt me interessant. Tenzij jullie ook vinden dat wetcoat 1 van de betere producten is?
Ik denk dat je het wel weet, maar het lijkt alsof je op zoek bent naar een sprookje: een makkelijke, snelle en niet dure methode om een daily driver in perfecte staat te houden bestaat niet. (vandaar dat ik de term 'sprookje' gebruikte). Voor elk product zijn er fans en tegenstanders te vinden, dus kijk gewoon in reviews en op het forum, en laat je niet door 1 of 2 negatieve reacties op een product afschrikken. Wat versta je onder 'uren bezig om auto te wassen'? Als je gewoon een snelle wasbeurt doet, ben je met opzoeken en opruimen van de spullen al snel meer dan een uur bezig, dus een beetje uitgebreide wasbeurt vraagt al snel 2 uur. Als je met 'uren' een dagdeel bedoelt, dan hoeft echt niet, en met een goede bescherming hoef je je auto minder vaak te wassen én gaat dat iets sneller, zodat je uiteindelijk gemiddeld per week/maand/jaar minder uren kwijt bent met het netjes houden van je auto.

Aangezien je een wetcoat-product makkelijk en snel vindt (Volledig mee eens), zou je kunnen kijken naar het foamen van bijv. Gyeon - Bathe+. Ik ben hier een grootverbruiker van. ;)

Wetcoat heeft sneller de neiging om voor problemen te zorgen omdat je er sneller teveel van kan gebruiken. Bijkomend gebruik ik Wetcoat liever niet op voorruiten i.v.m. vettige fratsen. (Wetcoat en Bathe+ bevatten allebei silica en kan dus vrij hardnekkig zijn om weg te wassen, mocht het verkeerd zijn gegaan. Maar dit probleem heb ik dus bij Bathe+ foamen eigenlijk gewoon niet)

Bathe+ doe ik ongeveer 1:10 aanlengen in de foamfles, foamlans op max-aanzuigen, letterlijk alles infoamen en wanneer dit rondje om de auto klaar is, dan alles afspuiten met de HD. (Lak, ramen, trims, wielkasten, velgen, etc)

Meestal is het zo dat alles wat duurzamer is ook meer tijd of moeite kost; de Gyeon Wetcoat kost weinig moeite en is snel dus kun je makkelijk herhalen na een wasbeurt. Ik vind zelf https://www.carclean.com/nl/sonax-xtreme-brilliant-shine-detailer-750ml.html ook heel fijn, alleen droog ik de auto eerst af, breng deze aan en neem daarna nog een keer af met een microvezel doek; geeft ook hele mooie beading en is denk ik net iets duurzamer (maar weer niet te vergelijken met een wax zoals Fuso)

• Leuk
Reacties: davydl
Plaats of laat een echte coating plaatsen, zal je op termijn veel geld mee besparen en werkt beter dan die spray-ons.