• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beste wash & wax voor niet-detailers als cadeau ??

Stephan

Detailing chief
24 jan 2012
656
103
38
Hasselt
Goede avond iedereen,

Ik zit met een goede maar moeilijk vraag :). Ik ga in Maart 2019 vader worden van een dochter. :p:scream:.

Nu wil ik als detailer buiten de suikerbonen en andere prulletjes graag een shampoo met wax meegeven aan de mensen die dat willen. Ik heb momenteel wat flesjes onderweg van 50ml onderweg uit china in het babyroze. (dus liefst gem. 50ml per emmer als verhouding)

Nu zoek ik een shampoo die effectief wat bescherming geeft (of toch het idee van beading/sheeting).

Ik weet dat iedereen nu Gyeon Bathe + gaat roepen maar deze shampoo heeft een te grote handleiding voor niet-poetsers... en is ook te kostelijk ivg met andere shampoo's..

Dus als iemand goede ervaringen heeft met een bepaalde wash & wax. Let me know !

Ik heb zelf al de Sour Power van DDJ, Kentotek Brilliant Shampoo getest. De Kenotek komt hier beter uit raar maar waar.

Bedankt !!!!

Grtz Stephan
 
Hoezo is Gyeon Bathe+ een shampoo met handleiding?

Gewoon een beetje in je emmer, en soppen maar!
Als je meer effect van de Bathe+ wil hebben, dan breng je een klein beetje Bathe+ puur op je washmitt aan. En verdeeld het over de lak. Paneel per paneel werken en gelijk afspuiten.
 
@RoyR Bathe+ geeft óók bij gebruik als shampoo op een donkere lak vaak lichte en donkere vlekken na enige tijd.

Ervaring met PB Super Slick & Wax is dat dit een simpele en goede shampoo met wax is. De Nanolex Reactivating Shampoo heb ik staan, maar nog niet gebruikt.
 
Laatst bewerkt:
Sour Pour zou ik niet doen, aangezien je de voorruit moet vermijden (staat in de beschrijving). Ik heb dat gehad, waterafstotende ruiten niet normaal, net als het piepen en stuiteren van je ruitenwissers :p Nu nog last van (zit er al een maand 4-5 op, sindsdien alleen met normale shampoo gewassen).
 
Of je haalt 5000ml Nanolex en die kan je dan zelf verdelen in kleienere porties etcetc,
of je gaat voo de Glansprotector ( zou dan zelf voor de 250ml gaan ) welk @RedCat aanbeveelt
 
Hoi iedereen, Bedankt voor de tips.

Ik heb ondertussen ook eens contact gehad met een lokale detailer en hij gebruikt de Crystal SHampoo van Kenotek. Nie te krijgen voor particulieren maar hij wilt me een paar liter aftappen. Deze zou in de lijn van Bathe + liggen qua beading. Maar isniet zo gevoelig voor zon, warmte en drogen.

Normaal heb ik hem morgen, ik zal sowieso een voor en na posten van de buurvrouw haar wagen als ik hem heb gewassen ;) . Anders wordt het 1 van jullie keuzes !

Grtz
 
Sour Pour zou ik niet doen, aangezien je de voorruit moet vermijden (staat in de beschrijving). Ik heb dat gehad, waterafstotende ruiten niet normaal, net als het piepen en stuiteren van je ruitenwissers :p Nu nog last van (zit er al een maand 4-5 op, sindsdien alleen met normale shampoo gewassen).


even offtopic ... als je zo'n last hebt van die voorruit, zou je dan eens niet een keer met profpolish of iets anders die ruit een keer schoontrekken en normaal behandelen? zou daar echt geen maand mee gewacht hebben.

Ontopic: wat een leuk idee om mee te geven! mocht het die Kenotec worden, dan hoor ik graag wanneer ik op kraamvisite kan komen ;)
Kenotec heeft ook leuke foam shampoo's alleen idd niet voor particulieren :(
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
@dencoupe Ja daar heb je gelijk in, heb met de SSS ook al een pad gekocht om te gaan polijsten, maar heb er nog niet de tijd voor genomen, vanwege drukte, en er gewoon niet aan beginnen :p .