• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beste wax voor een zilveren lichte grijze auto

Fonz

Detailing rookie
10 feb 2011
3
0
wat zijn de beste spullen voor het wassen en waxen van een zilveren, licht grijze auto. Het is een metallieke auto met hoop glinsters ?

ik gebruik auto finesse spullen voor mijn clio en gyeon voor onze corsa. best wel tevreden van en al paar complimenten gekregen :-)

Hey Fonz,

Er zijn waxen die het nét wat beter doen op een lichte of donkere kleur. Maar in de regel is het zo dat het glimmen & glanzen van je auto 90% het resultaat is van je voorbereiding. Ik zie het altijd maar zo; Ik moet met mijn voorbereiding al de glans zien die ik wil en daarna kan er als minimale finishing touch nog een goede wax overheen.

Zo heb ik een aantal weken een wax geprobeerd op mijn donkerblauwe auto. Deze wax zou wat extra betekenen in de vorm van wat meer warmte geven aan mijn kleur, maar door mijn voorbereiding zag ik hier géén verschil bij. (Wetlook op donkere kleuren)

Er zijn, voor zover ik weet, geen waxen die speciaal voor een bepaalde kleur zijn. Eventueel wel voor donkere of lichte kleuren in het algemeen, maar hier ben ik tot op heden nogal sceptisch over, zoals bij mijn ervaring hierboven beschreven.

Een merk wax die erg goed in de markt liggen qua prestatie en prijs is Collinite. Deze is er in vloeibare vorm zoals de .845 of de vaste waxen 476S en 915.
Er zijn uiteraard nog meer merken en types, maar dit is een voorbeeld.

Een ander punt kan zijn hoe je voorbereiding is. Ga je handmatig aan de slag, polijst je machinaal, etc. Kortom; HOE is jouw voorbereiding. Zou je het allemaal simpel houden dan kan het gebruik van een glaze alvorens een wax je een hoop kunnen bieden. Of een Glaze/Wax in één product, etc.

Greetz

Beste,
een wax is denk ik persoonlijk,

Mischien dat een wax uit de dodo juice reeks u aanspreekt?
ik vind zelf de natty,s red echt super voor in de zomer, maar gebruik voor de koude maanden de 845.

wat verwacht u van een wax? Je heb showwaxen met een standtijd van 1 a 2 maanden, tot waxen die een lange standtijd hebben 4 tot 6 maanden.
wel ben ik van mening dat voorbereiding de " key " is met wax aanbrengen.
Er is een heel verschil met de auto wassen en dan waxen, dan als wassen / kleien / voeden / waxen.

m.v.g