• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bestelling plaatsen, tips gevraagd.

Svenn21

Detailing chief
23 jul 2013
354
85
Eey mensen,

Eind van deze maand of komende maand ga ik een bestelling plaatsen bij carclean voor mijn collectie compleet te maken.

Nu heb ik dit al gekozen om te bestellen

Polishing Power - DAP900 V2 Raffini Starterskit - Power Pack
Monello - Peluche Verde Trio
Monello - Dolce Verde Klei Set
Monello - Raffini 5,5” Foam Finishing Pad - Red
Poorboys World - EXP Pure Sealant
CSF - Delirium Orange Drying Towel
Meguiar's Professional - Knijpdop
Scratch Shield - Scratch Shield - Zwart

Nu heb ik over de volgende producten een vraag

- Monello - Raffini 5,5” Foam Finishing Pad - Red (inmiddels toegevoegd aan de bestel lijst)

Nu wilde ik een andere/extra pad nemen voor wax, sealant of glaze
Aangezien er bij de DAP power pack 4 pads zitten (oranje, geel, wit en zwart)
Is deze daar prima voor of toch nog een zwarte nemen?


- Poorboys World - Natural Look Dressing

Is er ook een product dat zowel voor interieur en exterieur kan gebruikt worden voor rubbers/dash terug te laten opleven?

- Poorboys World - Spray and Rinse Wheel Cleaner

Heb ik deze echt nodig voor het reinigen van mijn velgen?
De velgen zijn schoon, worden met de PB wheelsealant onderhouden en schoon gemaakt met shampoo en een apparte MF mit.


Andere tips of aanvullingen houd ik mij zeer voor aanbevolen!

Groetjes Sven
 
De rode pad heeft dezelfde finishing eigenschappen als de zwarte, dus je kan ze alle twee gebruiken. Ik gebruik de rode voor black hole, de zwarte voor White Diamond, EXP, ... zo zie je beter het verschil.

Wat betreft Natural Look is het niet nodig, zoals met alles eigenlijk vind ik, het is maar wat jij denkt eerst te doen of nodig te hebben, je kan perfect zonder ook...

Wat betreft een specifieke wheel cleaner kan ik het volgende zeggen; als uw velgen in een wax / sealant staan dat heb je dit niet meteen nodig. Dan volstaat zoals je zegt shampoo en een aparte washmitt / velgenborstel. De wheelcleaner heb ik staan voor de oldies bij ons thuis. Daar kan een geconcentreerde wheel cleaner wel wat helpen om vervuiling van velgen af te halen.
 
Dan word de rode pad toegevoegd aan de lijst, de natural look even uitgesteld nog en de Spray en Rinse ben ik nog niet helemaal over uit.
 
Svenn21, heb je er aan gedacht wat je gaat doen tijdens het polijsten van een auto, tussendoor pad reinigen of een gelijke schone uit de voorraad?
Met andere woorden, van alle spullen die je nu hebt en of gaat kopen in de toekomst zijn de pads niet het duurste, dus als je een afweging gaat maken maak deze dan ook op basis van gebruiksgemak wat voor jou het handigste is als je bezig bent.
Pads zijn niet echt verbruiksproducten in tegenstelling tot polish, glaze, shampoo, ze slijten wel maar je hebt er lang plezier van als je er zuinig op bent.
 
Het polijsten zal voor mij meer hobby gericht zijn, dus het tussen tijds wassen van de pads zal voor mij eerder de optie zijn dan nog 5 pads aan teschaffen;) dan spaar ik dat geld liever voor een HD of foamlans;) Glaze wax shampoo enz heb ik al;)

Verder nog aanvullingen iemand?
 
Ik zou er nog een goede APC bij bestelling als ik jou was (bijvoorbeeld die van PoorBoys, bevalt mij erg goed.
Dit komt heel vaak van pas, voor bijvoorbeeld reinigen velgen / naden en kieren / onder de motorkap enz enz..
Gebruikt het zelf ook om extra door de shampoo te doen als de oude wax laag eraf moet.

Over shampoo gesproken, heb je wel een goede shampoo? Ben zelf zeer te spreken over wederom de PoorBoys super slick & suds.
 
Voor mij is het polijsten ook hobby gericht maar heb al heel snel gemerkt dat heel erg fijn is om een reserve pad te hebben ( van de varianten war je mee werkt). Als hij valt kun je hem niet meer gebruiken zonder eerst grondig te wassen of hij gaat zo maar kapot en dan kun je niet verder. Dus ik sluit me aan bij Blinque en schaf ook een paar reserve pads aan.

Als je je velgen goed onderhoud is mijn inziens - maar wie ben ik - spray en rinse niet echt noodzakelijk. Ik heb ze in 3 lagen PB wheelsealant zitten (vanaf Augustus 2013) en het vuil komt met shampo erg gemakkelijk los. Ik zou dan liever voor Nat Look gaan want ik vind een dash met nat look veel mooier ogen dan zonder.

Ik mis nog een pre wax/ sealant cleaner in je bestellijst. Na het polijsten doe ik daar ook een rondje mee alvorens ik er de AF power seal op doe. Deze sealant vind ik zelf erg fijn werken met de PB variant heb ik geen ervaring.

En om nog een shampo erin te gooien de BTBM vind ik erg fijn - geen ervaring met de PB superslick&suds.

Mocht je je ramen ook in een sealant willen zetten de Geyon Q2 view kan ik je aanbevelen. Ik ga hem steeds meer waarderen.
 
Bedankt voor de reacties wat betreft de pads ben ik nu wel erg aan het twijfelen eigenlijk.

Een pre wax/sealant cleaner zie ik hier op het forum eigenlijk niet veel mensen gebruiken
Wat betreft de sealant hoor en zie ik veel positieven reacties.
De keuzen voor PB nat look en spray en rinse heb ik nog niet helemaal gemaakt.

Is er ook een product dat zowel voor interieur en exterieur kan gebruikt worden voor rubbers/dash terug te laten opleven?

De shampoo wat ik gebruik ( PB Super slick & suds) voldoet voor mij meer als voldoende en hier heb ik nog 3/4 van staan dus er komt geen nieuwe shampoo momenteel.
De ramen worden in de Rain-X gezet waar ik sinds kort goede ervaringen mee heb.

De overige producten die ik al al eenige tijd heb:

Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Wash
Poorboys World - Black Hole
Poorboy's Wheel Sealant
Collite No. 845
Iron.X Cleaner - 50ml
Monello Disco Duo applicator pads
Monello - Piccolo Nero
Rain-X sealant
Rain-X ruitenreiniger
 
Svenn21;n387207 zei:
Is er ook een product dat zowel voor interieur en exterieur kan gebruikt worden voor rubbers/dash terug te laten opleven?

Mothers heeft zoiets , je kan er zowel je banden mee zwart maken alsook je dashboard , heeft een satijnen glans ( zeker als je het nawrijft , anders kan het wel flink blinken.... )

Ben de naam ff kwijt maar was het 1e dat ik had ooit van bandendressing en het ruikt ook nog eens (redelijk) aangenaam

Gevonden ! :

https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/Protectant_Rubber_Vinyl_Plastic__473ml_05316_101509
 
Ik heb vandaag even mail contact gehad met carclean en hier heb ik mijn compleete lijst voorgelegt en gevraagd of er een product was dat voor zowel in als exterieur gebruikt kon worden.
Hier kreeg ik als antwoord op Aerospace protectant (https://www.Carclean.com/product/303/A...l_30330_101928) er zijn natuurlijk meer producten die dit kunnen dus even kijken welke van de 2 ik ga kiezen.
 
Ik mis afplaktape in je lijst, en hoe precies je ook werkt, je krijgt altijd wax e.d. op ongespoten kunststofdelen, en bij de meeste producten betekent dit witte vlekken. Wat de pads betreft: als je ook een kleine backingplate in het packet hebt zitten, kun je overwegen om bijv. de rode pad in 4 inch te bestellen. Voordeel van een kleine pad is, dat je meer plekken met de machine kunt doen.

Wat je zo te zien ook mist is een kleiset (klei + spray).
 
Afplaktape heb ik thuis nog genoeg liggen, ik wil het eerst bij de 5,5" pads houden kan later altijd nog 4" pads bestellen;)

In mijn begin post staat mijn bestel lijst en daar staat ook de monello klei set bij.