• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bewering op FB:Een DAP is zonde van je geld. Eens of oneens?

Ja, polijsten is het beste,vroeg me af of het kon met glaze/stopverf.
@Marcel1973 er zijn helaas mensen die denken lekker te kunnen rossen met een rotary , eenmaal in de zon is het om te huilen

Verstuurd vanaf mijn SM-G318H met Tapatalk

Rotary hologrammen kunnen doorgaans nog prima weggewerkt worden met een dual Action machine (zoals een DAP). Hoef je nog niet eens de zwaarste middelen voor te gebruiken.
Zou je zelf in principe ook kunnen. ;)

Ja ff snel met de rotary, en een berg ellende voor de eigenaar. goedkoop is duurkoop.
Vaak zie je pas de polijstbanen, na een paar keer wassen als de fillers en wax van de auto zijn verdwenen.

DAP is voor velen hier de start/instapmachine. Niks mis mee, en zeker niet zonde van het geld. Wordt wel veel 2de hands te koop aangeboden zie ik, denk omdat die gasten een BF15/21 aanschaffen? Beetje jammer, vaak 1-2x gebruikt. Dan lijkt het misschien voor sommigen dat die machine niets waard is.
Ik zou mijn DAP900v3 nooit weg doen, dan gewoon een kleinere backingplate erop als de BF gaat komen (en ja die gaat een keer komen!)

15 of 21 mm uitslag i.p.v. 8 mm
Dat scheelt in effectiviteit, maar er zijn ook puntjes waar je rekening mee moet houden. Verder is een DAP een prima apparaat, maar een BigFoot is toch weer 'een trapje hoger'.

• Leuk
Reacties: PeterS en Emi
Ja ff snel met de rotary, en een berg ellende voor de eigenaar. goedkoop is duurkoop.
Vaak zie je pas de polijstbanen, na een paar keer wassen als de fillers en wax van de auto zijn verdwenen.
Ach er stond een paar maanden terug een Porsche 918 Spyder bij ons voor de deur. Met gratis hologrammen.

En waar hebben we het dan over? Het is maar een auto van, ehhhhhhhhh, 1,2 miljoen euro?

• Leuk
Reacties: opelmark en morphf
zalige discutie altijd: rotary vs. dual action
ik ben begonnen met rotary en de polijstbanen waren vrij minimaal maar ze waren er wel.
Overgestapt naar DA machine met 21mm uitslag en mf pads, ik moet zeggen dat ik op minstens evenveel tijd klaar ben hoor.
Ik ga er wel van uit dat wanneer je echt goed bent met rotary, je wel sneller klaar bent, maar de "gewone" hobbyklussers en kleine pro's beter werk leveren met een goede DA.

Er zijn ook wel van die goedkope DAPjes die niet krachtig genoeg zijn, dus mss heeft hij het daarop?

en die showroom klaar maken voor 150€, die mag je mij sturen hoor, want dat betaalt geen enkele handelaar :-D

Showroomklaar voor €150,-...? Dan heb je misschien nog te maken met een echte detailer die het leuk vind en tijd niet belangrijk vind.

Als je bij een beunhaas-poetsbedrijf je auto showroomklaar wil, kan je de auto dezelfde dag nog ophalen en klaar zijn voor zo'n €60,-.

Afspuiten met de HD, spons eroverheen, beetje afblazen en zemen, vette glaze erop smeren en een waxje erop. Klaar!

Greetz

Ik ben eigenlijk wel geïnteresseerd in een dap, wat is nu een goed instap model qua prijs kwaliteit?
Zie ze wel op internet voor 50 euro, van die hajang wingwang zooi uit china, 2 keer aanzetten en de schijf ligt 100 meter verderop

Verstuurd vanaf mijn SM-G318H met Tapatalk