• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Big Green Pig

Ik was de afgelopen maanden erg weinig op het forum aanwezig vanwege andere verplichtingen en ben nu terugelezende dit topic tegen gekomen. Allereerst Hans, van harte met deze dame! Prachtige auto en mijn complimenten voor al je inspanningen om de dame weer zo mooi mogelijk te krijgen. :)^

Net als vele anderen voor me blijf ik dit topic volgen ;)
 
Even je topic terug gelezen hans,

ik heb aardig wat gemist!
gaat de goeie kant op! ik geniet echt van dit soort projecten!
heerlijk! :heart_eyes: :cool:

kan niet anders zeggen dan ga zo door!

ik heb al eens eerder horen zeggen op het forum, dat een (knetter harde) lak na polijsten gevoeliger is voor swirls.

ik zal eens na vragen bij mijn werkgever hoe dat zou kunnen.
 
Inmiddels is het voor mij een gewoonte om Marktplaats en Ebay in de gaten te houden
Zo kwam er deze week een setje Healey bumpers op de staan
In redelijke staat, incl. montagebeugels en bouten en met een eveneens redelijke startprijs
Zaterdag maar eens de verkoper gevraagd waar hij woonde. Dat bleek dichtbij dus 's avonds even langs.
Zijn eigen Healey is inmiddels een Rally versie en de bumpers lagen in de weg
Beide zijn netjes, niet als nieuw, maar dat staat ook niet bij een auto die dat ook niet is

En zo zag de eerste afgemonteerde "overrider" er uit
Rechts de originele op de auto, links de zojuist aangeschafte

DSC05090.jpg


Tijdsconform product gebruikt :-b om de kleine roestpuntjes en lichte aanslag op te lossen
En de glans kwam er weer op, afgeschermd met Wolfgang Concours Metal Sealant

DSC05091.jpg


Lijkt erop alsof ze alsnog als nieuw uit gaan zien ;)

DSC05092.jpg
 
Gouwe Ouwe Tijd bedoelt ie :)
Blikje past wel goed bij de auto, zowel qua kleur als tijdsperiode :D
Maar goed genoeg gelachen: ziet er weer tiptop uit Hans. Zo zie je maar weer, niet alle goede dingen hoef je ver te halen !
 
Vanochtend de twee aangekochte bumpers van de steunen ontdaan.
Dan voel je pas het echte gewicht en het verschil tussen origineel en aftermarket
Ik had al een originele opnieuw verchroomde achterbumper, de originele voor de voorkant heb ik er nu bij
De aftermarket voor achter is niet helemaal zonder schade, die kan er dus totaan de restauratie mooi op
Hij is stukken beter dan wat er nu op zit, die is namelijk uitgebeten door de uitlaatgassen

Eerst beide van de aanslag ontdaan en wat kleine roest verwijderd, net als bij de overriders
Eindbehandeling met Mothers Billet. Vervolgens de voorste alvast ontvet met APC, gevolgd door alcohol
APC kapselt vet meer in, alcohol breekt het echt af.

De voorste is net nagespoeld met heet water. Dat in combinatie met een oude camera en tegenlicht :(

DSC05093.jpg


Beschermd met Wolfgang Metal sealant, heerlijk spul en glimmen 8-o
 
Ziet er goed uit Hans. Het verschil in werking tussen APC en alcohol heb je duidelijk uitgelegd, logisch eigenlijk maar ik had er nog nooit bij stilgestaan.
Het verschil tussen aftermarket en origineel is bij de onderdelen van mijn brommert ook altijd goed te merken.
Ik denk dat als je een Harley na zou bouwen alléén met aftermarket onderdelen, dat ie dan gauw een kilo of veertig lichter zou zijn dan een genuine.
 
Hans,

Door omstandigheden ben ik al een tijdje niet op het forum geweest. Wordt tijd om weer een keer een date te maken.
Over de bumpers kan ik heel kort zijn. Zien er top uit!
 
Vandaag de Healey omhoog gezet en de kleine krik onder de veerschotels.
Helaas bleek de nieuwe grotere krik niet goed te werken, die is terug voor reparatie.
Maar met deze gaat het ook.

Bedoeling is om de hele voortrein na te kijken en als nieuw terug te plaatsen
Wordt gestraald en gepoedercoat bij een kennis / specialist / inmiddels mede detailer

DSC05209.jpg


De bouten losgemaakt, ging gelukkig redelijk eenvoudig

DSC05210.jpg


Ook aan de andere kant van de ophanging

DSC05211.jpg


Moeren eraf en de bouten met een kleine drevel naar beneden getikt
Daarna de krik heel langzaam laten zakken, eerst weer op de steun, daarna de spanning eraf

DSC05214.jpg


En dan staat de veer los.

DSC05216.jpg


Andere kant opgekrikt met de krik onder de veerschotel en de steun net los van het chassis

DSC05219.jpg


Die kant is inmiddels ook klaar.
Morgen verder.
 
Mooie klus Hans! :)^ Heb je geen veerspanner? Zo wil het natuurlijk ook, maar met een veerspanner hoef je niet alles los te halen!

Benieuwd naar de volgende updates.
 
Gisteren zat het tegen, de naafkapjes zitten binnenin de buis van de hub.
Eerst een hulpstukje fabriceren, (draadeind, lange moer en een paar gewone over een pijpsleutel, kost ik de USA 30$ :-"

DSC05220.jpg


En toen bleek dat de splitpennen aan de moeren van de assen verkeerd waren omgeslagen
Daardoor, en omdat ook deze binnenin de buis van de hub zitten is het een %^@#* klusje
Uiteindelijk beide eruit

DSC05222.jpg


En de Hub met remschijf eraf,

DSC05221.jpg


Om er achter te komen dat de schertsplaat ooit een klap heeft gehad.
Vanmiddag verder aan de andere kant