• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Big Green Pig

Vandaag een dagje vrij genomen en aan het polijsten geslagen.
Dat de lak van deze Healey dof was, is algemeen bekend.

DSC04866.jpg


Met de zomer in aantocht moet het Groene Varken er toch wat beter uit gaan zien.
Ook aan de linker deur dus maar de grepen en het binnenpaneel eraf gehaald.
Op de motorkap zat de grootste ellende, eerder geprobeerd maar onvoldoende resultaat behaald.

Nu wat strategischer aangepakt, auto wat schuin gezet kon ik er mooi omheen lopen.
Heavy Green met Poorboys SYN op de Pro 900 was net te zwak, toch de Inizo gepakt.

Rustig de snelheid opgebouwd en afgebouwd en nog een keer en herhaald en ... de tel kwijt
In ieder geval doorgegaan totdat ik het genoeg vond, niet alles weg, maar het is ook een oudje

Vegen zijn restjes residue ...

DSC04868.jpg


Tussendoor de al vaker gebruikte pad (dun) vervangen door een nieuwe.

DSC04869.jpg


Afgebouwd met Oranje en Mezzo op de PRO900 en Wit met Mezzo op PRO900
Daarna Zwart met Finale eerst op de PRO daarna op de DAP900

En aan het eind van de middag ff naar buiten om te wassen.

DSC04870.jpg


Alleen de kont moet nu nog, maar daarvoor moet het kofferrek er vanaf anders kan ik er niet bij.

Straks maar weer eens onderdelen bestellen.

Hans
 
Wow Hans, wat heb ik hier bewondering voor. Mooi werk man. Dit gaat echt tot in detail bij jou. Heerlijk dat je daar tijd voor hebt.
Ik had het artikel niet eerder gelezen. Ik ga het in de gaten houden.
 
RedCat zei:
.... Wit met Mezzo op PRO900 / Daarna Zwart met Finale eerst op de PRO daarna op de DAP900 ....
Vraagje: waarom niet meteen DAP+zwart na de Pro+wit; m.a.w. wat vind je de meerwaarde van de Pro+zwart.
Dit zelf ( nog ) nooit gedaan en hier even nieuwsgierig naar, meen het nl ook niet zo eerder te hebben gelezen .... nieuwsgierig geworden :)
En potjandikkie, het groene varken snel zijn kontje verwennen hoor .... what a beauty Hans !
 
Bedankt voor de complimenten, ik ben zelf ook tevreden :-b

@mk-us; soms wat proberen ;) op de PRO zet ik wat makkelijker een wat grotere pad
De welvingen in de neus staan mooi, maar om te polijsten heb ik liever die van de Jaguar
Met wat meer rand over de backingplate kan je wat meer risico nemen.
De beads (RVS randjes) zijn ]-0 vlak erlangs polijsten is bijna onmogelijk.
Die heb ik dus heel voorzichtig met de 4" op de PRO gedaan

Edit; net nog even gekeken en m.n. de randjes zijn het nog niet
Ook op de grotere vlakken zitten hier en daar nog swirls :sob:
Nou ja, ik heb nog even voor de 16e

Hans
 
Erg mooi hoor.
Vandaag veel broertjes gezien van je Engelse beauty. Hier ging de 7-uur-van-Emmeloord rally langs namelijk!
 
Na vrijdag was de dofheid bijna helemaal weg, en een behoorlijke glans verschenen, maar eigenlijk ben ik nog niet tevreden. Na het wassen zag ik al dat er nogsteeds een aantal plaatsen is waarvan ik vond dat die beter konden.

Vanavond maar eens met een Oranje handpad en wat Mezzo de randjes gedaan. Daarna de DAP900 erbij gepakt en met Zwart en Finale geprobeerd de lichte krasjes verder weg te krijgen. In zeker zin lukt dat wel, maar …

Elke stap richting verbetering maakt van een middeldiepe kras een lichte, dus de lichte krijg ik uiteindelijk nooit weg. De lak is in zijn bestaan dusdanig verwaarloosd en mishandeld dat er een compleet scala van echt diep tot lichte swirl aanwezig is. Ik heb het idee dat de middeldiepe krassen minder opvallen in fel licht dan de ondiepe. Soms lijken er swirls bij te komen, maar dan in een patroon dat niet door de DAP veroorzaakt kan worden.

Daarbij komt dat de doffe laag zich behoorlijk verzette tegen het polijstgeweld, maar de laag die nu bloot ligt is veel zachter. Iets te onvoorzichtig en er komen swirls bij :-&

Ik ben hard aan het denken om het maar te accepteren. De behaalde verbetering is al enorm …
Reparatiemiddel voor de kap en kleurherstelmiddel voor het interieur zijn onderweg. Nog genoeg te doen.

Even het perfectionisme aan de kant, van mij mag dit oudje gracieus zijn verleden tonen.

Hans
 
Eigenlijk een voor "de laatste aanwinst" maar hij zal wat TLC nodig hebben
En omdat ie dan hier terug komt ...
Het gaat om een originele - dus schaarse - hardtop voor mijn Healey

Edit; foto verwijderd.

Hans

Edit; alsnog van de aankoop afgezien. Er blijft genoeg over om aan de Heaely te doen en hier te melden
 
Kijkaan, mooi aanwinst! En die dame was natuurlijk het 'Unique Selling Point' ;)
 
Goeie aanwinst hoor zo'n hardtop(je).
Gelukkig dat er weer eens een entry in dit topic is Hans, anders raak je zo uit beeld.:-"