• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BigScenic's Grand Scenic showoff....

Tiporon

Detailing addict
15 mrt 2009
685
68
62
Deze week eindelijk aan de poetsbeurt van mijn Scenic begonnen nadat mijn "Lumbago" stil aan verhuist is...
Na mijn wagenwissel had ik nog niet het juiste moment gevonden om de Grand Scenic eens onder handen te nemen.
Allereerst de wagen gewassen met twee emmertjes techniek zoals het moet.
De voegen in de rubbers allemaal grondig gereinigd met 1 op 5 APC .
De wieldeksels heb ik eerder aangepakt door ze goed te reinigen en met PB Profesional polish te behandelen.
De lak heb ik eerst met PB klei en Citrusbling als glijmiddel gereinigd.
De onderste panelen , dak en achterzijde waren het meest vervuild.
Hier na de lak volledig te lijf gegaan met de DAP900.
Eerste hit was met een combinatie van M105 op een licht groene pad(een witte pad gaf niet het gewenste resultaat).
Nabehandeling werd gedaan met een combi van M205 op een witte pad.
Hier mee waren de meeste swirls en kleine krasjes verdwenen.
Enkele diepere lakfouten zoals twee ingevreten "birdshits"op het dak en de luttele steenslagputjes op de motorkap krijg je hier niet mee weg maar ik was algemeen toch tevreden.
Na het polijsten heb ik heel het koetswerk ontvet en gereinigd met de Eraser(spijtig dat dit spul uit het gamma gaat:-/ )
Vervolgens heb ik met een rode pad de PB Black hole aangebracht.
De Black Hole heeft beste resultaat als je blijft doorwerken totdat de waas volledig is verdwenen.
Als toplaag heb ik mijn 845 aangesproken en dit heb ik aangebracht met een zwarte pad.
deze geeft niet het echte Waaauuuuuw effect maar nu het "slechte" seizoen er aan komt kan je beter een goede bescherming aanbrengen....
De donkere delen zijn behandeld met PB trimrestorer en de bandjes heb ik vertroeteld met Mothers tiregel.
Ook heb ik de voorste mistlichten hun covers plus sierlijst onder handen genomen.
Deze was door duistere redenen echt niet meer zo fris en ik heb deze terug in satijn zilver gespoten.
De spiegelkappen waren ook door de vorige eigenaar mishandeld(waarschijnlijk te smalle doorgang of verkeerde bril:-" )
in de rechterspiegelkap waren diepe groeven die ik met een beetje plamuur heb weggewerkt en dan heb ik maar besloten ze in blinkend zwart te spuiten( om eens iets anders te hebben).
laatste Renault modellen hebben dikwijls zwarte spiegelkappen en dat heeft wel iets maar het is natuurlijk heel persoonlijke smaak.
Nu genoeg gel... en de foto's
Eerst de spiegelkap krasjes en de mistlichtcovers(horen eigenlijk eerder bij projectfoto's....)
DSC03051_zps2b30c299.webp

Na het plamuren even zilver gespoten om de fouten beter te zien.
DSC03052_zps4e438dbf.webp

Het resultaat van een doe het zelver....
DSC03084_zps926480dd.webp

Dan de mistlichtsierlijsten...:'(
DSC03042_zps5634a124.webp

Dit kan beter:-"
DSC03047_zps2074b7da.webp

DSC03048_zpsbd34c043.webp

DSC03085_zps6a952c92.webp

Nu foto's van mijn "proper busje".
De foto's zijn redelijk "somber" maar er was dan ook geen greintje zon te bekennen....
DSC03076_zps123e8c4f.webp

DSC03077_zps0ebdc437.webp

DSC03075_zps4d860e9a.webp

DSC03073_zps6d439893.webp

Nog enkele reflectiepics van tijdens en na het poetsen...
De tijdens poetsen-foto's zijn heel laat(donker) getrokken
DSC03068_zps43c8409f.webp

DSC03070_zps9ed9b93e.webp

DSC03083_zpsbe461de7.webp

DSC03082_zpse6b6e26e.webp

Nog even een wieltje tonen.
DSC03087_zpsb2049702.webp

En nog een speciaaltje(of onder de vlamingen een specialleke...)
DSC03081_zpsbb267c5a.webp

Bedankt voor het lezen en kijken

Mooie verbetering ! :-)^

Nu deze bandjes nog oprijden en voorzien van een winterbandje ..........kan je meteen mooie velgen scoren :lol

Nu is hij echt top! Knap gedaan...mooi spuitwerk! Hij is mooier dan nieuw...de zwarte spiegelkappen staan hem goed.
@GSM : dat zijn wel gloednieuwe M+S- banden...zal nog wel eventjes duren vooraleer die "op" zijn :-"

Trouwens leuke sticker op de achterruit. ;-)

@BS: jammer dat de sierlijsten rondom de mistlampen wat te wit/licht van kleur zijn gespoten.
Zie ik bij de foto van een achterwiel nu een kras net voor het achterwiel (onderaan bij de dorpel), of is dat een haar op lens?
Verder weer mooi werk.:-)^

Inderdaad folie.

Mooie Scénic zeg!! Ik zou zelf wel op zoek gaan naar een mooie set 17 duims velgen zoals de renault 'Louxor' velgen bijvoorbeeld

Nu jullie het zeggen, zou inderdaad wel eens reflectie van de flits op het randje van de folie kunnen zijn, ik vond er ook al zo'n eigenaardige vorm en plaats voor een kras. Hoewel ik het eerlijk gezegd, ook vreemd vind, om alleen dat kleine stukje van folie te voorzien.

Cordoba;341588 zei:
@GSM: jammer dat de sierlijsten rondom de mistlampen wat te wit/licht van kleur zijn gespoten.
Zie ik bij de foto van een achterwiel nu een kras net voor het achterwiel (onderaan bij de dorpel), of is dat een haar op lens?
Verder weer mooi werk.:-)^
De sierlijsten zien er inderdaad licht uit van kleur maar het is in werkelijkheid ongeveer de tint als de bovenste roosters.
En de "kras" is inderdaad een foliestukje zoals reeds aangehaald.

Een andere wielmaat gaat er niet onder komen.
Het is nu niet direct een racemobiel....
En bedankt voor de leuke reactie's