Deze week eindelijk aan de poetsbeurt van mijn Scenic begonnen nadat mijn "Lumbago" stil aan verhuist is...
Na mijn wagenwissel had ik nog niet het juiste moment gevonden om de Grand Scenic eens onder handen te nemen.
Allereerst de wagen gewassen met twee emmertjes techniek zoals het moet.
De voegen in de rubbers allemaal grondig gereinigd met 1 op 5 APC .
De wieldeksels heb ik eerder aangepakt door ze goed te reinigen en met PB Profesional polish te behandelen.
De lak heb ik eerst met PB klei en Citrusbling als glijmiddel gereinigd.
De onderste panelen , dak en achterzijde waren het meest vervuild.
Hier na de lak volledig te lijf gegaan met de DAP900.
Eerste hit was met een combinatie van M105 op een licht groene pad(een witte pad gaf niet het gewenste resultaat).
Nabehandeling werd gedaan met een combi van M205 op een witte pad.
Hier mee waren de meeste swirls en kleine krasjes verdwenen.
Enkele diepere lakfouten zoals twee ingevreten "birdshits"op het dak en de luttele steenslagputjes op de motorkap krijg je hier niet mee weg maar ik was algemeen toch tevreden.
Na het polijsten heb ik heel het koetswerk ontvet en gereinigd met de Eraser(spijtig dat dit spul uit het gamma gaat )
Vervolgens heb ik met een rode pad de PB Black hole aangebracht.
De Black Hole heeft beste resultaat als je blijft doorwerken totdat de waas volledig is verdwenen.
Als toplaag heb ik mijn 845 aangesproken en dit heb ik aangebracht met een zwarte pad.
deze geeft niet het echte Waaauuuuuw effect maar nu het "slechte" seizoen er aan komt kan je beter een goede bescherming aanbrengen....
De donkere delen zijn behandeld met PB trimrestorer en de bandjes heb ik vertroeteld met Mothers tiregel.
Ook heb ik de voorste mistlichten hun covers plus sierlijst onder handen genomen.
Deze was door duistere redenen echt niet meer zo fris en ik heb deze terug in satijn zilver gespoten.
De spiegelkappen waren ook door de vorige eigenaar mishandeld(waarschijnlijk te smalle doorgang of verkeerde bril:-" )
in de rechterspiegelkap waren diepe groeven die ik met een beetje plamuur heb weggewerkt en dan heb ik maar besloten ze in blinkend zwart te spuiten( om eens iets anders te hebben).
laatste Renault modellen hebben dikwijls zwarte spiegelkappen en dat heeft wel iets maar het is natuurlijk heel persoonlijke smaak.
Nu genoeg gel... en de foto's
Eerst de spiegelkap krasjes en de mistlichtcovers(horen eigenlijk eerder bij projectfoto's....)
Na het plamuren even zilver gespoten om de fouten beter te zien.
Het resultaat van een doe het zelver....
Dan de mistlichtsierlijsten...
Dit kan beter:-"
Nu foto's van mijn "proper busje".
De foto's zijn redelijk "somber" maar er was dan ook geen greintje zon te bekennen....
Nog enkele reflectiepics van tijdens en na het poetsen...
De tijdens poetsen-foto's zijn heel laat(donker) getrokken
Nog even een wieltje tonen.
En nog een speciaaltje(of onder de vlamingen een specialleke...)
Bedankt voor het lezen en kijken
Na mijn wagenwissel had ik nog niet het juiste moment gevonden om de Grand Scenic eens onder handen te nemen.
Allereerst de wagen gewassen met twee emmertjes techniek zoals het moet.
De voegen in de rubbers allemaal grondig gereinigd met 1 op 5 APC .
De wieldeksels heb ik eerder aangepakt door ze goed te reinigen en met PB Profesional polish te behandelen.
De lak heb ik eerst met PB klei en Citrusbling als glijmiddel gereinigd.
De onderste panelen , dak en achterzijde waren het meest vervuild.
Hier na de lak volledig te lijf gegaan met de DAP900.
Eerste hit was met een combinatie van M105 op een licht groene pad(een witte pad gaf niet het gewenste resultaat).
Nabehandeling werd gedaan met een combi van M205 op een witte pad.
Hier mee waren de meeste swirls en kleine krasjes verdwenen.
Enkele diepere lakfouten zoals twee ingevreten "birdshits"op het dak en de luttele steenslagputjes op de motorkap krijg je hier niet mee weg maar ik was algemeen toch tevreden.
Na het polijsten heb ik heel het koetswerk ontvet en gereinigd met de Eraser(spijtig dat dit spul uit het gamma gaat )
Vervolgens heb ik met een rode pad de PB Black hole aangebracht.
De Black Hole heeft beste resultaat als je blijft doorwerken totdat de waas volledig is verdwenen.
Als toplaag heb ik mijn 845 aangesproken en dit heb ik aangebracht met een zwarte pad.
deze geeft niet het echte Waaauuuuuw effect maar nu het "slechte" seizoen er aan komt kan je beter een goede bescherming aanbrengen....
De donkere delen zijn behandeld met PB trimrestorer en de bandjes heb ik vertroeteld met Mothers tiregel.
Ook heb ik de voorste mistlichten hun covers plus sierlijst onder handen genomen.
Deze was door duistere redenen echt niet meer zo fris en ik heb deze terug in satijn zilver gespoten.
De spiegelkappen waren ook door de vorige eigenaar mishandeld(waarschijnlijk te smalle doorgang of verkeerde bril:-" )
in de rechterspiegelkap waren diepe groeven die ik met een beetje plamuur heb weggewerkt en dan heb ik maar besloten ze in blinkend zwart te spuiten( om eens iets anders te hebben).
laatste Renault modellen hebben dikwijls zwarte spiegelkappen en dat heeft wel iets maar het is natuurlijk heel persoonlijke smaak.
Nu genoeg gel... en de foto's
Eerst de spiegelkap krasjes en de mistlichtcovers(horen eigenlijk eerder bij projectfoto's....)
Na het plamuren even zilver gespoten om de fouten beter te zien.
Het resultaat van een doe het zelver....
Dan de mistlichtsierlijsten...
Dit kan beter:-"
Nu foto's van mijn "proper busje".
De foto's zijn redelijk "somber" maar er was dan ook geen greintje zon te bekennen....
Nog enkele reflectiepics van tijdens en na het poetsen...
De tijdens poetsen-foto's zijn heel laat(donker) getrokken
Nog even een wieltje tonen.
En nog een speciaaltje(of onder de vlamingen een specialleke...)
Bedankt voor het lezen en kijken