• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Binnenkant velgen bruineaanslag

Dyan Blezer

Detailing guru
10 jun 2020
172
138
20
Gulpen
Goedeavond,

Bij de Clio van mijn ouders krijg ik de spaken aan de binnenkant van de velg niet schoon. Er zit een soort van bruine aanslag.
verschillende producten geprobeerd om te reinigen maar niet het gewenste resultaat. Great Lion velgenreiniger, Monello Non Ferro, Apc, Gyeon Bug en Grime en kleien.
20210520_173247.jpg

Wat ik komende week nog eens wilde proberen is Nanolex Pre Wash Concentrate.

Als iemand tips heeft hoor ik het graag.
Alvast dank.
 
Heb je ook een foto van de bruine aanslag? :p Op de foto zie je voornamelijk de (paarse) werking van een de-ironizer.

Als je al die producten al geprobeerd hebt, dan verwacht ik dat een prewash (wat ik begreep van de Nanolex is dat deze voornamelijk goed ontvet) nog iets zal bijdragen.

Werken al die genoemde producten helemaal niet op de bruine aanslag of behaal je er wel wát resultaat mee?
 
  • Leuk
Reactions: Dyan Blezer
Hmm... Als je géén resultaat had geboekt, dus dat de verkleuring niet minder was geworden, dan had ik gezegd dat de lak aan het wegslijten was. Dat je nu dus op de primer keek.

Als je ergens doorheen gereden was, zou je verwachten dat dit niet zo specifiek achter elke spaak zou zitten.

Het zit blijkbaar wel OP de lak.

Ik tik af, misschien weet iemand anders hier meer over, haha! ;)
 
  • Leuk
Reactions: Dyan Blezer
Ik denk dat het een kwestie is van herhalen, herhalen, herhalen. Eventueel zou je bij de gamma zoutzuur kunnen halen, maar pas daarmee op. Dat is gevaarlijk voor je gezondheid. En ik denk niet dat het (veel) beter werkt dan een de-ironizer.

De AutoGlym Hi-Tech velgenborstel kan ik hier ook voor aanraden, een lekkere stevige high-quality borstel.

Bruine aanslag lijkt mij voornamelijk roest, dan maak je de de meeste kans met non-ferro.
 
Bruin = roest in de vorm van metaaldeeltjes
In huidige staat niet vet, dus ontvetter helpt weinig
Je kan er wel kruipolie op spuiten, nachtje in laten trekken en dan weer ontvetten ....
 
Zoals RedCat ook al aangeeft, vrijwel zeker roestdeeltjes van de remschijven. Gewoon opnieuw met een ijzerverwijderaar (Non Ferro of een andere) aan de slag, en elke keer de aangebrachte ontijzeraar opnieuw activeren. Als de Non Ferro niets meer doet: afspoelen met water en weer nieuwe Non Ferro aanbrengen en meerdere malen activeren.