• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Binnenkant wielkasten schoonmaken

Thijs

Detailing addict
5 jan 2010
110
62
Wat kan ik het beste gebruiken om de binnenkant van wielkasten mooi zwart te maken.
Het hoeft geen standtijd te hebben, het is puur bij de oplevering van een auto dat ook die zwarte plastic delen er goed en netjes zwart uit zien.

Een sprayer zou ideaal zijn. ik heb nu pb trim restorer. maar dat is geen optie vind ik

Wie heeft er een idee ??

tire spray....of trim detailer...of WD40.....daarna blijft het vuil hier lekker aan kleven...maar ja...het oog wil ook wat zeker :-b

Nee, das helaas waar. De SmartWax is van de pro-lijn. Misschien dat de Chemical Guys Blueshine of de Chemical Guys Silk Shine nog het dichtste in de buurt komt..

Als ik tussen die 2 moest kiezen ging ik voor de Silk Shine alhoewel ik betwijvel of dat ook wel blijft zitten.

Zelf heb ik onderstaande al geprobeerd :
- Ontvetten met 1: 10 APC
- Afdrogen met handdoek

- PB's Bold n Bright : Blijft redelijk zitten, wel lastig aan te brengen (dag of 3)
- PB's Trimrestorer : Is veel werk en blijft niet zitten (1 dag)
- Mequiars Trim : Veel werk en blijft niet zitten (halve dag)
- Mequairs Endurance Tire gel : 1 grote vette bende (1 dag)

Overigens is het grootste probleem wel hoe je het een beetje snel aanbrengt.
Zoveel ruimte heb ik namelijk niet om met mijn hand tussen de wielkas en band te komen.

Benieuwd wat de rest aanbeveelt.

Meguiars hyper dressing; gewoon inspuiten en that's it. Ofwel zoals eerder al vermeld Chemical Guy's Bare Bones

Moet je die puur gebruiken? Die Hyper Dressing? 4 liter voor alleen de wielkasten vind ik trouwens wat veel van het goede....:weetniet

Had me eigenlijk vergist en ik gebruik hier thuis ook wel ooit de All season dressing van meguiars, die kan je gebruiken op alle exterieure plastieke delen en ook onder de motorkap.
Maar ook hyper dressing kan je hiervoor gebruiken. (kan op banden, plastiek, onder motorkap, ...), teven kan je de hyperdressing op volgende manieren verdunnen:
High Gloss 1:1
Medium Gloss 1:2
Satin Finish 1:3
Natural Finish 1:4

Ik gebruik de Meguiars All Season Dressing puur voor de oplevering.

Voor
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Na
vrachtwagen062.webp

Kwestie van sprayen in een dunne nevel en niets meer aan doen.

CG bare bones, heb hier nog een review van gepost op het forum.
Ik vind het zuinig in gebruik, en blijft nog een tijdje zitten ook.

nicknameless zei:
Ik gebruik de Meguiar's All Season Dressing puur voor de oplevering.

Voor
Na
vrachtwagen062.webp

Kwestie van sprayen in een dunne nevel en niets meer aan doen.
Die velgen zijn nog niet echt schoon niks voor jou om dat zo achter te laten :-/
Verder stukje bovenkant overgeslagen zie ik op de foto waar nog vuil zit:rules :rules

SORRY echt verslavend en je word steeds kritiser als je hier op het forum blijft lezen;)

Meg's Super Degreaser: ideaal spul !
Perfect voor de wielkasten en om de banden te ontvetten eer je ze in de bandenzwart zet.
Helaas per gallon, maar wellicht iemand bij je in de buurt die ook geïnteresseerd is