• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Binnenkant wielkasten schoonmaken

Het gaat hier toch ook om het "dressen"?

Schoonmaken door alleen op- en af te spuiten , daar geloof ik trouwens niet helemaal in. Weliswaar spuit je dr grofste zooi zo weg, maar borstelen is nog altijd nodig.
 
Die wielkasten worden toch als eerste het smerigst.. Misschien een keer zwart spuiten.. en dan iets met blanke lak? zodat het makkelijker af te spuiten is?
 
Gelakte delen op een plaats waar niets dan steentjes en rotzooi tegenaan vliegen onderweg?
Nee dat kan niet.
 
Of de auto zover verlagen dat je er niet meer bij kan :party:

2010-08-08201036.jpg
 
dat 'probleem' van verlaagde auto`s ken ik ook
maar het gaat me er om dat de onderste delen van de wielkassen mooi zwart zijn, want die zijn altijd grijs/dof
het reinigen is dus geen probleem, maar idd het dressen

het gaat mij dus om de volgende 'probleem' zones

(even fototje van erik geleend :-b )

x5col0.jpg
 
Krikje bij de hand nemen als je hem iets opkrikt dan heb je gelijk meer ruimte ik heb zo een garage krik maar dan een kleinere variant pompen is omhoog half slagje draaien is zakken met wieltjes eronder super handig ;)
 
heb ik ook staan, moet alleen opzoek naar een extra lage.... Dorpels van de Luup liggen op ongeveer 9,5cm van de grond.... :roll
 
ivo's zei:
heb ik ook staan, moet alleen opzoek naar een extra lage.... Dorpels van de Luup liggen op ongeveer 9,5cm van de grond.... :roll
Ik heb dus de kleinere versie en deze zou hier makkelijk onder kunnen volgens mij is die 6cm ;)
 
Ik heb voor men wagen ook een extra lage krik moeten zoeken, maar vind je nog vrij makkelijk.
http://i35.tinypic.com/30b2o44.jpg
Past net onder mijn zijdrempel.
En om snel wielen te demonteren, zonder compressor/sleutel/dopjes enz te moeten uithalen gebruik ik deze slagmoersleutel:
http://i34.tinypic.com/5x8s8y.jpg
Handig om mee te nemen op verplaatsing want 230v is wel overal te vinden maar luchtdruk niet.
 
Je zou ValetPRO Protectant eens kunnen proberen. Is aan te lengen met water waarna je het op kunt sprayen.
Per liter wel wat duurder als de Meguiars ASD, en die geeft wel een heel mooi resultaat, maar wel in kleinere verpakking te krijgen ;)
 
Iemand ervaring met de Mothers Wax Fender Well Brush?

Deze lijkt me wat groot om knap tussen de band en de wielkast te komen.

https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/Fender_Well_Brush_155800_100576

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Ik gebruik hem redelijk vaak. Hij is wel groot, maar de haren geven goed meer waardoor hij vaak wel ergens tussen te 'proppen' is. Bij extreem verlaagde auto's heb je echter kans dat je er niet tussen komt, maar bij standaard hoogte moet het geen probleem zijn.
 
ik gebruik ook die Mothers-borstel maar die met korte steel....krijg ik er met wat foefelen redelijk goed op z'n plaatst...
 
Deze borstel is echt super, hij past natuurlijk niet in elke wielkast. Elke keer even uitwassen en hij is weer als nieuw.

Als voorbeeld, ik heb 17 inch velgen onder mijn golf en niet verlaagd, ik kan de borstel in mijn situatie makkelijk gebruiken.
 
Heel goede borstel, maar zoals al aangegeven niet bruikbaar bij een verlaagde auto.
Mijn golf is 3cm verlaagd met 18" velgen en kan er niets mee doen aan mijn wielkasten.
 
die borstel heb ik ook; mijn auto is iets verlaagd met 17" wielen.