• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Binnenkort beginnen

Een grote tuinparasol doet ook wonderen :ja
P1100038.jpg

Zo zit je zelf ook nog wat beschermd .

In mijn geval is de auto draaien geen optie (enkelrichtingstraat)
 
Heb inmiddels wat extra dingen besteld:

Spray and Wipe - 946ml
Eraser - 500ml
Peluche Bianco Trio
Piccolo Nero - 35x35cm

Nu heb ik de doeken die ik nodig heb en zat ik nog te kijken naar pads voor de DAP.

Ik heb er bij gekregen:
Wit, Groen en Geel.

Ik dacht om Gold Concorso nog bij te bestellen om de wax aan te brengen en Zwart voor de Glaze Black Hole?

Of kan ik beter 2 Gold Concorso bestellen voor Glaze en Wax?
 
Even een vraagje tussendoor..

Ik zie dat veel mensen kiezen voor de 500ml variant van Eraser, maar is dit niet (veel) te weinig om een hele auto mee af te doen?
 
Oke mooi! Dacht al he verdorie had meer moeten bestellen :p, moet me allereerste detail nog uitvoeren nog nooit gedaan echt totaal nieuw, spannend!

Moet alles trouwen op 1 dag, of kan ik bijvoorbeeld vandaag wassen en kleien, morgen polijsten etc.?

Lijkt me dat ik dan de volgende dag weer moet kleien zeker als ik weer heb gereden?
 
Verspreiden over meerdere dagen is absoluut mogelijk, maar dan is het wel belangrijk je auto droog en stofvrij weg te zetten.
Risico als de auto buiten blijft staan of wanneer je er zelfs mee gaat rijden is de vervuiling die weer op/ in de lak komt. Dan kun je weer opnieuw beginnen.
De keren dat ik onze eigen auto's gedaan heb, heb ik de detail ook over meerdere dagen uitgespreid waarbij de auto na het kleien schoon en droog in de garage stond.
Na een gulden tip hier kies ik er dan tegenwoordig altijd maar voor om dan ook de volgende dag pas alle kunststof te gaan afplakken, omdat het beter is dat de tape niet zo lang blijft zitten. Volgens mij heeft forumlid Afficior mij dit verteld.
Alvorens ik dan begin neem ik de auto altijd af met spray & wipe voordat ik start met polijsten.
 
DubbelO zei:
Oke mooi! Dacht al he verdorie had meer moeten bestellen :p, moet me allereerste detail nog uitvoeren nog nooit gedaan echt totaal nieuw, spannend!

Moet alles trouwen op 1 dag, of kan ik bijvoorbeeld vandaag wassen en kleien, morgen polijsten etc.?

Lijkt me dat ik dan de volgende dag weer moet kleien zeker als ik weer heb gereden?

Duidelijk! Bedankt voor je antwoord.