• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Binnenkort beginnen

DubbelO

Detailing rookie
3 jun 2012
36
0
Goedemiddag iedereen!

Ik heb net me spaargeld uitgegeven aan een gigabestelling! Binnenkort kan ik de auto eens flink onder handen nemen!

Wat vinden jullie van de producten die ik aanschaf en eventueel adviezen bij het gebruik? Ben zeer nieuw!

Voor het wassen:
Monello - Wash Mitt
Monello - Waspakket: Shampoo, Sponge, Droogdoek, 2 emmers, 2 Scratch Shields
Valma - Velgenborstel

Kleien:
Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System (kit)

Voor het polijsten:
Polishing Power - DAP900 V2 Raffini Starterskit - Lite Edition
Dodo Juice - Fantastic Fur - Microfibre Buffing Cloth
3M - 3434 afplaktape - 25mm breed

Voor de glaze:
Poorboys World - Black Hole - 473ml
C.Pro C.Quartz - PERL Coat - 500ml

Voor het waxen:
Mothers Wax - Reflections Advanced Top Coat - 473ml
Monello - Black Soft Finishing Euro Foam Hand Applicator
Monello - Peluche Bianco - 45x65cm

Wat vinden jullie er van, en adviezen?
 
ik geef al even een aanzet maar laat graag de experts aan het woord,

De combinatie blackhole en cquartz lijkt mij niet zo goed. Liever cquartz rechtstreeks op de lak ipv over een ander product.

Voor de rest een mooie set !
 
Ik zie qua doeken alleen de fantastic fur staan en die zijn NIET geschikt om polijstmiddel af te nemen.
Deze gebruik je alleen om de wax af te nemen ( en zelfs daarvoor vind ik ze eigenlijk niet zo lekker werken)
Beter nog even wat andere doeken bij bestellen liefst nog minstens 5 ofzo ( meer is beter, doeken heb je nooit genoeg)
 
Ziet er allemaal keurig uit.......behalve de keuze van de velgenborstel , maar als je makkelijk in de velgen ermee komt is het geen probleem.

Zeker nog wat doeken bijkopen , die Monello - Peluche Bianco - 45x65cm (in 3-pack) zijn idd erg goede doeken : deze kunnen zelfs als droogdoek gebruikt worden :ja

De wax (top coat) is ook prima hoor (enorme glans en zeer glad) , deze is speiaal bedoeld om over een glaze te kunnen zetten omdat deze geen oplosmiddelen bevat en dan zou de BH voor niks zijn geweest .

Heb je ook een detailerspray ? S&W is een aanrader en verdun je best 1/1 (heb je lekker 2 keer zoveel) Ideaal om de wagen mee in te sprayen en af te drogen bij een volgende wasbeurt.

Ook als je de wagen in de wax gaat zetten maak je best je padje wat vochtig met deze spray , zo kom je langer toe met een drupje wax........:-"

Nog iets om de banden zwart te maken ?
 
wat voor een auto ga je detailen ??
als je een auto met een harde lak hebt (zoals bijvoorbeeld een auto van de VAG groep) is het misschien verstandig om er een gele pad bij te bestellen of misschien wel de monello inizio
 
opelmark zei:
van die monello heb je ook drie doeken in een verpakking, ideaal om polijstmiddel mee af te nemen.

Mark

+1 de doeken van Monello zijn erg fijn voor het afnemen van polijstmiddel. Wellicht is Monello Spruzzo of CarPro Eraser nog een mooie toevoeging om polijst residu mee af te nemen. Hiermee verwijder je de oliën uit et polijstmiddel en heb dus een reëeler beeld van de staat van de lak.
 
@ opelmark,
Zal nog eens wat doeken er bij bestellen dan, ik heb zelf nog een mfdoek liggen maar deze is van lage kwaliteit, nog nooit gebruikt overigens. Kan het kwaad dat ik deze eerst gebruik? Dan bestel ik over een tijdje wel nog meer doeken etc. want was een beste bestelling zal me vriendin blij mee zijn :$ .

@ grandscenicman,
Ik heb geen speciale velgen maar gewoon de standaard velgen met wieldoppen, dus leek me niet nodig om veel te investeren in een dure velgenborstel. Vandaar dat deze me goed genoeg leek voor de klus.

Doeken zal ik later nog een keer bij bestellen, of is dit echt een hoge nood om zeker de juiste doeken te hebben?

Ja de wax wist ik niet meer zeker of deze over de glaze heen zou kunnen maar gelukkig bevestig je dat dit wel kan!

Ik heb geen detailerspray nee, behalve die wat bij het kleisetje geleverd wordt, maar je bedoeld zo'n detailspray die de auto laat glimmen?

Om de banden zwart te maken heb ik Quertz PERL besteld :).

@ volvo-for-life
Ik ga een Volkswagen Golf 4 uit '98 detailen, ga dit voor het eerst doen. Kleien, polijsten, wassen met 2 emmers allemaal volledig nieuw voor mij eerst test spots dus! 30 bij 30. Zie hier mijn voorstel topic.

@ IbizaSigno
C.Pro Eraser? Is het niet mooier om de olie er in te laten zitten voor blingbling :p ?
 
DubbelO zei:
C.Pro Eraser? Is het niet mooier om de olie er in te laten zitten voor blingbling :p ?
Nee!

Voor een optimale hechting en lange standtijd moet de lak zo schoon mogelijk zijn voor de lsp.

Duschhhhh, afnemen met Eraser en/of IPA.
 
Oke zal even kijken, kan me niet herinneren zeggen dat dat in het exterieur stappenplan stond.

Maakt het trouwens uit als ik in in de volle zon met dit weer ga staan polijsten en kleien etc.? Ik heb geen garage of overkapping tot mijn beschikking.
 
Je hebt het Mothers klei setje,daar zit een lubricant(glijmiddel) voor de klei bij. Met dit flesje kan je 1 auto doen als je zuinig bent. Dit is echter af te raden omdat dan de kans op maring om de hoek komt kijken. Maring is niks anders dan fijne oppervlakte schade/sporen in de lak laag. Dit moet je dan weer herstellen met polijsten. Om dit te voorkomen kun je beter er een fles lubricant bij bestellen. Zelf gebruik ik poorboys spray&wipe. Multifunctioneel inzetbaar,zowel als glijmiddel voor het kleien, snelle opfrisbeurt, interieur, noem maar op.

Advies bij het kleien: Niet zuinig zijn met de bijgeleverde spray. Als deze op is kun je s&w gebruiken (1/10).
 
[MOD]NIET bovenstaande quoten! Gebruik de plaats antwoord knop om te antwoorden op het laatste bericht[/MOD]

Heb de bestelling al voltooid, naja dan nog maar een bestelling, die spray is wel belangrijk en goede doeken ook.
 
Oja, voor je gaat kleien, kontroleer je lak op teer vlekjes, zijn kleine zwarte puntjes op je lak. Deze kunnen lelijke krassen achter laten tijdens het kleien. Dit soort harde verontreiniging zijn tijdens het polijsten echt schadelijk. Wees er 100% zeker van dat de lak schoon is. (boterham zakje om je hand en over de lak voelen)
 
[MOD]NIET bovenstaande quoten! Gebruik de plaats antwoord knop om te antwoorden op het laatste bericht[/MOD]

Bedankt zal dit zeker onthouden!!
 
Frogs zei:
Advies bij het kleien: Niet zuinig zijn met de bijgeleverde spray. Als deze op is kun je s&w gebruiken (1/10).

ff vermelden dat als je gaat kleien met s&w dat je best 1/1 neemt , 1/10 is de verhouding bij born slippy (dodo juice) :-"

Ik hou het bij die laatste omdat ik s&w te duur vind om te kleien.

De showtime van het kleisetje kan je ook verdunnen 1/1 als je dan maar genoeg nat blijft kleien......want 473 ml is echt te weinig voor 1 (niet nieuwe) auto .
 
Maakt het trouwens uit als ik in in de volle zon met dit weer ga staan polijsten en kleien etc.? Ik heb geen garage of overkapping tot mijn beschikking.

Mooier is overdekt in de schaduw het liefst. Zo is de kans de het polijstmiddel opdroogt minder groot.