• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

blaasjes op motorkap

Van een carrossier kreeg ik dit antwoord:

BESTE ,



In het geval van aluminium spreken we van oxidatie , als je met een scherp voorwerp de barstjes zou opendoen dan zal je zien dat er een soort wit poeder onderzit, door de wrijving van de chevrons tegen de lak is deze beschadigd en is de lucht beginnen inwerken op het aluminium..richtprijs voor de herstelling ongeveer max 500euro btw inbegrepen.
 
Net terug van de dealer(kon niet wachten tot dinsdag :D ),buitenkant is idd corrosie,en dan nog maar es ter controle de binnenkant van de motorkap gechekt en ja wadde ,allemaal blaasjes of zoals ze het in de garage noemen-->roestblaasjes langs de binnenkant van de motorkap.....

Had ze nog nooit gezien en absoluut NIET normaal.Gingen alles doorgeven naar Citroen Belgium maar als het van de dealer afhangt sowieso nieuwe motorkap
 
oja,er is 12j garantie op roest,op voorwaarde dat er na 4-6-8-10 en 12j een controle is uitgevoerd!
 
Net bevestiging gehad van de dealer dat ik dus een nieuwe motorkap krijg:party: :)^
Volgende week maandag,de 23ste,gaat ie binnen.Ze hebben wel maar de toestemming gekregen van Citroen Belgie om enkel de motorkap te herspuiten,dus gene bumper of zijflanken!Ben nu natuurlijk wel een beetje bang voor kleurverschil.....
 
deze avond de auto opgehaald(met een bang hartje:confused: ) maar op het eerste(en tweede) zicht is er geen kleurverschil te merken!!!Morgen zal ikdit nog es uitgebreider bekijken maar ik heb er goed oog in!!