• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Black hole en collinite 845 icm bathe+

llDannyll

Detailing chief
15 dec 2021
168
95
Odijk
Goedenavond allemaal,

Na lang alleen meegelezen te hebben toch besloten een acount aan te maken (zie ook mijn voorstel bericht)

Even kort ik rij een zwarte Leon FR uit 2017. Deze wordt met regelmaat (ongeveer om de week) netjes met de hand gewassen volgens de 2 emmer methode, met een washmitt en BTBM shampoo in juiste dosering. Wanneer de tijd dit toelaat of wanneer sterker vervuild en nodig ook gefoamd vooraf.

De auto staat op dit moment zo'n 3.5 maand in een laagje PB Blackhole afgetopt met wax (collinite 845) en wordt na bijna elke wasbeurt nog behandeld met PB qd+.
Ondanks dat die er nog netjes bijstaat (denk ook het gevolg van het "boosten" met de qd+) Wil ik hem voordat de pekel komt weer in een verse laag collinite 845 zetten en ik denk (twijfel nog) ditmaal zonder de Black Hole. Dit omdat ik heb gelezen op het forum dat dit de standtijd aardig verkort van wax en ik verwacht in de winter met de kou iets minder vaak de gelegenheid heb om lekker op de oprit aan de slag te gaan met de HD en dergelijke.

Nu heb ik al wat gelezen over het foamen met bathe+ als extra laag bescherming op het forum, is dat goed te combineren met de evt black hole en collinite 845 mix die ik op de auto heb? En is dit ook in de winter goed aan te brengen als het kouder is buiten? En je leest best wel wat berichten over het "vlekken" bij gebruik van bathe+.
Is dit echt zo erg of valt dit best mee bij gebruik uit de zon en gelijk afspoelen?

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Danny
 
  • Leuk
Reactions: damianw31
Welkom Danny! De vlekken zijn vooral geweest bij gebruik op de mitt of als shampoo. Bathe+ (of soortgelijke alternatieven) foamen is kinderspel, ook bij koud weer!

Black hole, 845 en daarna maandelijks Bathe+ foamen is prima om de winter door te klappen.
 
Vlekken, zijn waarschijnlijk opgedroogde vlekken, vaak bij warmer weer, van Bathe+ of een ander "wetcoating"

Ik denk dat Bathe+ een mooie aanvulling is op je waxlaag in de wintermaanden. Gewoon deel voor deel doen en afspoelen.
 
  • Leuk
Reactions: llDannyll
Kleine update: vandaag na een wasbeurt de Bate+ aangebracht..
Allereerst gefoamd met Monello arctico foam en mijn nieuwe lancia 2.0 foamlans. Wat is dit een verschil met de foamer van ome Ali die ik had.. scheerschuim dikte (verhouding 1:4 gebruikt) afgespoten na circa 10 minuten.. velgen gereinigd met non ferro.
Auto gewassen met BTBM volgens 2 emmer methode en 3 mitts (bovenkant en zijkant 1 onderkant dorpels 1 en velgen 1) en weer afgespoten.. Auto nog nat bespoten met 35ml bathe+ op 465ml warm water in de foamspuit en direct ruim afgespoten met de hogedrukreiniger.. beading was al top aangezien er een 2 weken oude laag collinite 845 opzit maar sheeting was merkbaar beter. Auto grotendeels gedroogd met open slang de rest met mijn nieuwe gyeon silk dryer XL. (Wat een verbetering 't.o.v. mijn wafeldoek van de action) zwager kwam langs met zijn zilvergrijze Mercedes E300 station die hebben we gelijk even een goede wasbeurt gegeven, net als de mijne, zonder de bathe+ maar met als extra stap de non ferro over de hele auto (en weer afgespoeld) en daarna maar gelijk volledig in de wax gezet met collinite 845. Deze auto wordt altijd netjes met de hand gedaan maar dan met de wash en wax van de action.. na deze behandeling gaf die toe dat hij er nog nooit zo bij had gestaan.. gelijk een bestelling eruit gedaan voor hem met BTBM, testflesje white diamond, wat mf doeken en 2 washmitts.. (werkt aanstekelijk dit) de rest haalt die voorlopig hier nog even wanneer die gaat wassen maar dan is de basis iig beschikbaar bij hem.

Kort samengevat.. monello lancia 2.0 is echt een duidelijke verbetering, en ook over de bathe+ foamen ben ik zeer tevreden.

In al het enthousiasme (en slechte licht, waren pas om half 5 klaar) geen foto's gemaakt:weary_face::tired_face:.. maar dit komt volgende keer wel weer!

Iedereen hier bedankt voor het goede advies!

Veel poetsplezier!
 
  • Leuk
Reactions: RoCo en Bullmastiff