• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Black hole en NXT wax 2.0

buster zei:
Ik heb mijzelf suf gezocht, maar is deze combi te gebruiken.
Eerst dus BH en dan de wax?

Blackhole is een Glaze en NXT 2.0 een (sythethische) wax.

moet kunnen zou ik zeggen. Hoe het er uit ziet zal afhangen van je voor werk (wassen, kleien cleanen) en de kleur van je lak.
 
De kleur is zwart en ik ga alle stappen volgen, maar ik kon niets over deze combi vinden
vandaar mijn vraag.

Dank voor het antwoord:)^
 
buster zei:
Oke dank jullie wel:party:

Ik gebruik de Black Hole sinds kort ook op mijn passat (Black Pearmetal). De combinatie met de NXT 2.0 gaat prima. Ik had eerst alleen de nxt maar met de Black hole vooraf glimt ie toch wat beter. Heb wel het advies gekregen om ipv de NXT een exhte wax te gebruiken. In de nxt zitten nml wat reinigers die het effekt van de BJ wat kunnen verminderen. Ik weet het verschil nog niet maar ben erg in me nopjes met het huidige resultaat. Ik ga binnenkort de combinatie doen met de Pete's 53 van de chemical guys.
 
Oke, dus als dat zo is moet ik toch voor een ander combi gaan kijken.
Wat wordt er vaak door jullie gebruikt in combi met Blackhole?
 
Ik denk dat de meeste hier de PB Natty's. Meg's M16 of Dodojuice gebruiken! (Correct me if i am wrong ;) )
Zelf gebruik ik de Natty's red (blue kan ook is ook voor donkere lakkleuren) en die geeft een hele mooie glans, ruikt lekker ,^^ en is erg makkelijk aan te brengen en af te nemen!
 
Ik geloof dat het meestal problemen vormde met de NXT 1.0 ,omdat deze lichte cleaners had.
De NXT 2.0 zou geen cleaners moeten hebben ,maar daar ben ik niet 100% zeker van.
Dan zou je dus geen problemen mogen hebben met de 2.0 versie & Black Hole.

Maar als je liever voor een echte wax wil gaan ,zou ik eens kijken in de Dodo Range.
Zwarte lak --> Blue Velvet ,Purple haze ,Supernatural..?
Beetje minder in prijs -->Natty's ,Collinte..
 
B.K. zei:
Ik geloof dat het meestal problemen vormde met de NXT 1.0 ,omdat deze lichte cleaners had.
De NXT 2.0 zou geen cleaners moeten hebben ,maar daar ben ik niet 100% zeker van.
Dan zou je dus geen problemen mogen hebben met de 2.0 versie & Black Hole.

Maar als je liever voor een echte wax wil gaan ,zou ik eens kijken in de Dodo Range.
Zwarte lak --> Blue Velvet ,Purple haze ,Supernatural..?
Beetje minder in prijs -->Natty's ,Collinte..
@B.K. heb je ervaring met Collinite (476) getopt met Dodo Blue Velvet?
 
Neen ,ik zet meestal 2 lagen van dezelfde wax. Heb trouwens enkel de 915 van collinite ,en van dodo de SN en light fantastic.
 
Als ik het goped begrijp is het wel te doen, maar een ander combi, zoals jullie
noemen geeft dus een beter resultaat.
 
Het eindresultaat zit zo goed als volledig in je voorbereiding , wax of sealant bepaalt slechts 5-10% van het eindresultaat.
Als je polijst werk goed is en je hebt daarna de nodige voedende oliën toegediend (glaze) zal je zo goed als geen verschil zien tussen eender welke wax of sealant.

Er zijn wel verschillen in duurzaamheid ,weet niet hoe het zit met de 2.0 NXT ,maar de eerste versie was niet zoveel.
Collinite staat bekend om zeer goede duurzaamheid ,(Dodo ,Natty's ook trouwens).
 
Oke, ik ben een beginner, maar ik ga alle stappen zo goed mogelijk uitvoeren
dus dan denk ik dat het goed moet komen. Ik kom vanzelf achter bepaalde
dingen als ik er mee werk denk ik.
 
Ik had van Tim begrepen dat NXT 2.0 een soort alles in 1 product is, voeding en sealant! Je kan deze dus direct na het polijsten aanbrengen en misschien krijg je zo zelfs een beter resultaat/langere levensduur. Dit is de reden dat ik lekker de NXT heb besteld, een wax voor alles.

Heb je de NXT 2.0 al? Dan zou ik het gewoon eens proberen. Dat veel mensen black hole + natty's gebruiken betekend niet dat NXT slecht is of iets dergelijks.

Ik zou graag wat meningen horen van mensen met veel ervaring met de nieuwe NXT 2.0 (paste)
 
Moet je de black hole nou op de hele auto aanbrengen en dan uitpoetsen of
moet je in kleine stukken werken. Ik lees hier twee verschillende dingen over?
 
Gewoon de hele auto doen en dan in dezelfde volgorde als het aanbrengen weer afnemen, geen probleem. Doe ik ook altijd.
 
stimpy68 zei:
Gewoon de hele auto doen en dan in dezelfde volgorde als het aanbrengen weer afnemen, geen probleem. Doe ik ook altijd.

Machinaal op laag toerental of is handmatig beter? en welke pad is het beste? de rode LC?