• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Black Hole gebruiken

BH voedt de lak; de optische effecten zijn volgens mij secundair. Wel zie ik op mijn donker paarse lak dat het wat laatste oneffenheden 'maskeert'. Het uiteindelijke optische effect hangt volgens mij vooral af van de kwaliteit van de voorbehandelingen.
Dus: kleien en polijsten, die behandelingen zorgen ervoor dat de lak er weer 'schoon' en glanzend uit gaat zien. De rest (glaze, sealant en wax) is vooral dit resultaat bestendigen en langer houdbaar maken. En ze zullen ongetwijfeld ook hun aandeel in het glanzende eindresultaat hebben (de beroemde 'wetlook'), maar als de voorbereiding onvolledig is, kun je er met een glaze ook niets meer van maken.
 
En even hierop inhakend: welke waxen zijn dan "veilig" om over Black Hole of Lime Prime Lite aan te brengen?
Ik heb elders op het forum nl. gelezen dat bijvoorbeeld Collinite 845 veel middelen bevat die de Black Hole laag weer teniet doen. Zijn er nog meer van zulke waxen?
 
De waxen van DoDo bijvoorbeeld, of Natty's, of Fuzion van Wolfgang of Monello. Eerst een sealant aanbrengen kan natuurlijk ook, en daarna je wax.
 
Ik had het op mijn auto ook al eens handmatig aangebracht en toen zag ik ook weinig verschil. Nu heb het enkele weken geleden met de Dap aangebracht en is het verschil echt heel goed te zien. Ik kreeg er een hele diepe glans van. Ik heb ook het idee dat het beter zijn werk doet als je de auto daarvoor ook hebt gepolijst. De lak ligt dan meer open als het ware waardoor Black Hole beter zijn werk doet.
Overigens heb EX-P als sealent gebruikt en getopt met Natty's Blue. Dit kan altijd aangezien dat ook op het etiket van de Black Hole fles staat.
 
Hallo.

Ik heb nog een vraag over het gebruik van Black hole op een metallic zwarte VAG-kleur. Moet ik de Black hole aanbrengen en meteen weer uitpoetsen of moet dat even intrekken ???? :weetniet
Graag hoor ik jullie. Alvast bedankt.
 
Antwoord is hierboven al voorbij gekomen, maar allez...:-"

Aanbrengen en doorgaan met inwrijven tot er weer een glans verschijnt, dan ff met rust laten. Er zal een soort waas ontstaan (haze) en dan kun je het uitboenen.
Kan ook met de DAP, iets beter voor je armen en gelijkmatiger aan te brengen.





meuh
 
Oeps, dan heb ik het niet goed gelezen . Sorry, maar het is nu duidelijk. Bedankt voor de info en ik heb geen DAP want ik poets altijd handmatig. Kost wat meer kracht , maar ik doe het graag :-b
Bedankt voor de uitleg !!! :)^
 
stimpy68 zei:
Kan, maar ik raad het niet aan, of met het handje of met een D/A aanbrengen
Vind het juist erg handig gaan, vooral het tot 'shine' draaien gaat lekker vlot. De autogeek jongens doen het ook zo zie youtube...:idee
 
Ik adviseer van niet vanwege de kans op lichte hologrammen.... ook al is het een glaze en gebruik je een zwarte pad, die kans is aanwezig met een rotary. Better to be safe than sorry. ;)
 
Heb vandaag even White Diamond geprobeerdop onze champagnekleur achtige (Nissan's Cafe Latte) .
Op aanraadde van Tim aangekocht op de SDD, want ik wist niet of ik White Diamond of Black Hole moest nemen.

Heb enkel de motorkap gedaan met nadien DoDo Juice Puple Haze erover en :heart_eyes:

Ben toen gestopt met de White Diamond omdat ik eerst even wil weten of ik de zwarte trims daar moet mee ontzien.

Voor de rest eerst de wagen met een eigen mengeling gefoamed, gewassen met Meg's Shampoo Plus, dan Iron-X erover (wat kwam daar af)
Dan de motorkap dus met White Diamond en de DoDo Juice Puple Haze evenals het dak en de achterklep.
De zijkanten in de Natty's Blue gezet.

Nu even afwachten bij regenweer.
 
Ik gebruik dit topic even voor een vraagje, het wordt voor mij ook tijd om een Glaze aan te schaffen. Nou heg ik zelf een knapgele Punto en me vriendin een rode Ypsilon. Ik gok dat ik dan voor beide Black Hole kan gebruiken?
 
Nog niet echt naar gekeken. Ik zie hier zo vaak Black Hole en White diamond voorbij komen dat ik er een klein beetje vanuit ging dat dat toch wel een van de beste is....
 
Black Hole doet absoluut meer dan Lime Prime (light) alleen bij een goed gepolijst oppervlak zal het verschil erg klein zijn.
 
Black Hole maskeerd gewoon veel meer! Het maskeerd fijne swirls e.d. Als je goed hebt gepolijst heb je geen BH nodig, vind ik dan. Gebruik zelf alleen LP. Maskeerd uiteraad ook wel wat door de olieen, maar is in mijn opinie een heel fijn product. Gebruik het altijd bij een detail.
 
Ik heb al rondgezocht op het forum maar ik kon niets vinden over BH aanbrengen met DAP900? Ik vraag me af welke stand ik het moet aanbrengen, ik weet wel dat het met zwarte pad moet.

Moet je BH net als een polijstmiddel aanbrengen? Dus inwerken en dan naar hoger toerental?