• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Black hole lijkt geen extra glans te geven, wat doe ik verkeerd?

Robert_16

Detailing addict
8 mrt 2010
309
70
46
Omgeving Rotterdam
Ik heb vandaag een gedeelte van een zwarte auto behandeld met SSR en de benodigde pads. Heb me netjes aan de regels gehouden en met SSR1 en groene light pad gefinisht. Het resultaat was wederom verbluffend en zag de grove metallic flakes eruit springen. Heb het oppervlak afgenomen en vervolgens black hole aangebracht. Deze laten zitten en na enkele minuten de swipe test uitgevoerd. Deze was volgens de regels en uitpoetsen maar.. Vervolgens direct getopt met Natty`s.

Tja.. glimmen deed het al, maar vond de balck hole niet echt een meerwaarde hebben in het hele rijtje. Moet de BH langer curen of wellicht machinaal aanbrengen? de glans na de natty`s was wel oke, maar geen wetlook zoals beloofd wordt na de BH.

Wat doe ik fout? Of ben ik wellicht te veeleisend?! Helaas geen foto`s..

Robert

(oh ja, ben de EX-P sealant vergeten.. Kan dit enig verband houden hiermee?)

Een "wetlook" heeft niet alleen te maken met producten, maar ook met de lak zelf. Niet op iedere lak zal een Black Hole een zichtbaar effect hebben.

Nope geen verband met de EXP, wat je wel kan doen is de volgende keer een stukje testen: hand vs machine .... dan weet je of het het resultaat geeft wat jij voor ogen had of niet.

@Stimpy,

Weet jij aan welke criteria de lak moet voldoen om wel een wetlook/goede glans te verkrijgen?

We hebben het hier over een auto van net twee jaar oud.. Mijn auto (zelfde mark en type, andere kleur) zal dan waarschijnlijk ook niet aanslaan?! leuk vooruitzicht... :-(

Robert

Kleur lak, welke blanke lak, voorbereiding, allemaal punten die mee kunnen spelen.
Bij de ene krijg je eenmaal meer dat wetlook-effect dan bij een ander.

grootste gedeelte wetlook ligt vooral aan de voorbereiding..
swirlvrij, polijsten, daar is de meeste glans te halen..

ook kleien en paintcleanen helpen bij het krijgen van een wetlook

Black Hole heeft een redelijk poreuse lak nodig om zijn werk goed te kunnen doen, verder vult het succesvol restswirls op. Bij de ene lak merk je meer dan bij een andere lak.

Ik ga proberen dit draadje nog een klein schopje te geven...

Moet ik geen White diamond gebruiken i.p.v. Black hole..!?!?

4684463529_16ee6f4c5c_b.webp

Groeten,

Robert

Ik zeur dan steeds over meer glans, maar als ik de laatste foto nog eens goed bekijk... Hoeveel extra glans denk ik te krijgen/nodig te hebben?!?

Het houdt een keer op... Misschien moet ik maar een keer tevreden zijn met het huidige resultaat.:-"

Robert

Wil je echt meer glans dan zul je extra blanke laklagen moeten laten aanbrengen! Maar je hebt al een prachtige glans, ik zou zeer tevreden zijn met het eindresultaat die jij behaald hebt.

Inderdaad, kijk zelf eens goed naar de reflecties van de schutting in de rechter deuren, of de glans van je motorkap!
Mooi hoor.... :-)^

meuh

Ome Robert zei:
Ik zeur dan steeds over meer glans, maar als ik de laatste foto nog eens goed bekijk... Hoeveel extra glans denk ik te krijgen/nodig te hebben?!?
Het houdt een keer op... Misschien moet ik maar een keer tevreden zijn met het huidige resultaat.:-"
Robert
IDD, op=op, gegeven moment moet je gewoon stoppen, je kan door blijven gaan maar dan maak je jezelf alleen maar maf.
Dat je in het begin de lat ergens legt en deze hoger gaat leggen is logisch.
Je moet alleen het randje niet teveel op gaan zoeken, kan zijn dat je er dan afvalt ;)

Ome Robert zei:

Robert

inderdaad erg mooie reflecties....mooie kleur trouwens:-)^

Ik heb trouwens de indruk dat bij gelijk welke kleur white diamond iets meer glans geeft dan black hole.....' t kan natuurlijk in m'n kopje zitten :weetniet

Met de glans is niets mis :lol je zou kunnen overwegen om een concourswax te kopen / lenen

Deze geven over het algemeen iets meer glans, maar de standtijd is beduidend korter :cool