• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Geen effect Poorboys Black Hole - Edit: wel effect dus!

Mila zei:
Vandaag opnieuw eens Black Hole gebruikt, nu op mijn eigen auto. Ik zag nl. in de laag staande zon hele lichte waskrasjes op de motorkap. BH erop, goed inwrijven, paar minuten laten kuren, uitwrijven en... weg waskrasjes! Waar ik bij eerder toepassingen geen effect zag (lees hierboven), was het nu super duidelijk. Ik kon precies zien welk stuk wel en niet behandeld was. De laagstaande zon rond deze tijd van het jaar maakt echt alles zichtbaar op een zwarte lak. Daarna hele motorkap gedaan en afgetopt met EX.

Gr. Mila

Mooi dat je het verschil nu wel ziet. In mijn eerdere post van 17 december had ik zelf ook aangegeven het verschil met name in de zon heel goed te kunnen zien.
 
Ik zag het ook, al is het verschil niet supergroot.

zie ook: mini-detail met Blackhole

Krasjes/e.d. heb ik niet echt, maar weet van een zwarte Polo die ik heb gedaan dat het echt supergoed werkt om te maskeren.
 
Mooi dat je nu wel verschil, top dat je dat alsnog laat weten.
 
ik heb de mx van de week ook nog een winterbeurtje gedaan en mijn ervaring is dat de blackhole eerst, dan de EX-p sealant en dan de natty blue mijn zwarte lak een soort warm bruinige gloed gaf...

heel apart, vorige keer viel het me ook al wat op, maar nu leek het veel meer aanwezig... heel erg apart, maar erg mooi :heart_eyes:
 
Ik heb net mijn auto -donkerblauwe- auto in de blackhole gezet. Ik ben een absolute beginner, dus mijn auto heeft de afgelopen 2 jaar nog niet veel 'echt' spul gezien. Maar die black hole....... WAUW wat een spul, je ziet meteen een enorm effect, de auto is mooi diep donkerlauw tegen het zwarte aan. Ik had geen tijd meer om de Natty's blue er ook nog op te zetten. Alleen het achterspoilertje ff gedaan.... zier er nu al super uit. Ik ben SUPER enthousiast! Morgen ben ik vrij en zet ik 'm in de natty's.

Neem aan dat dat toch prima kan een keertje overnachten in de black hole en dan pas morgen de wax er op?
 
Dat hangt er natuurlijk vanaf waar de auto overnacht. Is dat in de garage dan komt er minder vervuiling op dan buiten onder een boom op lantaarnpaal.....

Maar ik zou er sowieso morgen een sopje aan wagen, voordat je hem in de wax zet.
 
Dan loop je wel de kans dat je er een gedeelte van de Black Hole weer vanaf wast.
Misschien beter na het wassen een extra laagje BH er op, en dan meteen beschermen met sealant en/of wax.




meuh
 
BlackHole is een glaze en spoelt er dus gewoon weer vanaf als het in aanraking komt met water. Eenmaal een wax of sealant eroverheen dan is de glaze beschermt.
 
Correct, omdat het een glaze is is het kwestbaar voor water (zeker met zeep), morgen even snel een 2e laagje erover (na het wassen) en daarna meteen Natty's erover en klaar!
 
Oeps jongens, dat zijn 'serious answers' ik had gedacht dat het wel los zou lopen. Morgenochtend gelijk aan de slag!
 
Wij zijn hier altijd "serious" ... :-b

Extra laagje BH is snel genoeg gebeurd, dus....


meuh