• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Black Hole - met wat aanbrengen?

KennyC

Detailing trainee
6 jul 2012
37
37
Om mijn Benz toch voorlopig wat proper te houden wil ik hem behandelen met Black Hole zodat de swirls e.d. wat opgevuld worden... Maar met wat moet ik deze aanbrengen? Ik dacht zelf gewoon aan een microvezeldoek?
Alvast bedankt.

Kan je beter een handpadje voor nemen.

En de Black Hole nog wel aftoppen met een sealant of een wax.Want een Black Hole geeft geen bescherming en zal dus zonder een sealant of wax na de eerste regenbeurt er al vanaf zijn!;)

Ik ben nog nieuw is de wereld van het detailen en zit met een vraag. Kan ik PB black hole aftoppen met Wolfgang - Deep Gloss Paint Sealant. Ik lees over beide zeer veel goeds hier op het forum maar zijn deze ook goed te combineren. Of neem ik toch beter de PB EXP Pure Sealant?

De Wolfgang DGPS kan over een glaze staat in de omschrijving, dus ik zou zeggen dat het geen probleem moet zijn.

op aanraden van mijn vaste leverancier van detail-producten breng ik Blackhole altijd aan met mijn DAP, op standje 3, met een zwarte Monello Finishing Pad. Eén keer met de hand gedaan (want ik wou alleen het dak en de dakstijlen van de Mini doen, en wou het gehele gedoe niet uithalen voor zo'n zakdoekje groot), dat ging ook goed, maar ik had de indruk dat ik het product dikker aanbracht en minder gelijkmatig. Hierdoor was het moeilijker af te nemen.

Aftoppen doe ik steeds met Natty's Blue Paste Wax - Mijn andere wax is Meg's NXT 2.0, en volgens ik mij laten vertellen heb, zitten daar nog een klein beetje cleaners in, die de Blackhole weer zouden durven teniet doen.

Met de hand vindt ik het veel te veel werk, je moet het product inwerken tot er weer wat glans verschijnt en dat vindt ik met een handpad heel veel werk...........
Ik gebruik er altijd een rode pad voor op de dap500 standje 3, lekker de machine het werk laten doen. (niet drukken dus)