• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

black hole of white diamond

ZZZ079

Detailing rookie
22 feb 2016
24
18
Zoetermeer
Ik heb even een kort vraagje. Ik heb zelf een zwarte auto, dus gebruik ik altijd de PB's Black hole, waar ik overigens erg tevreden over ben.

Nu ga ik binnenkort de auto van een vriend eens goed onder handen nemen. Het is een groen/blauwe opel astra. Nu twijfel ik heel erg over welke glaze ik heirvoor kan gebruiken. de black hole of de white diamond. Of is er nog een vergelijkbaar middel die ik hier beter voor kan gebruiken?

het gaat om de volgende auto:
(de linker)
IMG-20160209-WA0009.jpg
 
Doe maar de blackhole, hoef je geen nieuw product voor te kopen.
Verschil tussen beide is er wel, maar niet echt significant.

Autofinesse heeft bv. maar 1 type glaze (Ultra Glaze).
 
Inderdaad, gewoon de Black Hole gebruiken. Zal weinig tot geen verschil laten zien. Uiteindelijk zal je de lak gewoon voeden dankzij de oliën.


Greetz
 
Gewoon de Black Hole gebruiken, White Diamond gaat niets toevoegen bij deze kleur. Er zijn wel andere middelen, maar die kom je tzt wel tegen.
 
Wel een interessante vraag. Waar trek je de grens voor BH of WD? Wat doe je bijvoorbeeld op zilver als je beide glazes hebt?
 
Op zilver mag je zelf kiezen. Doen mensen ook BH op, en dan weer kiezen welke wax, heeft ook weer invloed. Zo kun je leuk experimenteren.
 
Bij zilverkleurig, zou ik zonder meer voor de White Diamond gaan (aangenomen dat er niet één middel al voorradig is), bij de lakkleur waar de topicstarter het over heeft, zou ik de voorkeur hebben voor Black Hole.
 
Ik heb even een kort vraagje. Ik heb zelf een zwarte auto, dus gebruik ik altijd de PB's Black hole, waar ik overigens erg tevreden over ben.

Nu ga ik binnenkort de auto van een vriend eens goed onder handen nemen. Het is een groen/blauwe opel astra. Nu twijfel ik heel erg over welke glaze ik heirvoor kan gebruiken. de black hole of de white diamond. Of is er nog een vergelijkbaar middel die ik hier beter voor kan gebruiken?

het gaat om de volgende auto:
(de linker)Bekijk bijlage 79175[/QUOT

Meguiar's Professional - Mirror Glaze M7 Show Car Glaze