• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Black Hole toepassen

paafje

Detailing addict
5 okt 2010
254
62
CCers,

Ik lees bij diverse topics dat blackhole een super product is.

Nu is mijn vraag.
Wanneer pas je deze toe?
Is het verplicht deze na te behandelen met een wax?

Ik heb van wolfgang de PRE-WAX is dit niet hetzelfde als blackhole (PB)?
Of is het een stap eerder/later? Of is het meer een filler (finale)?

Waarom ik dit topic start is dat ik zie dat veel mensen met ongeveer dezelfde vraag zitten.
 
BH moet je aftoppen met een wax en/of sealant aangezien het geen beschermende functie heeft. Bij de eerste de beste regenbui is de BH weggespoeld.

De Wolfgang Paintwork (Pre-Wax) Polish Enhancer heeft dezelfde functie:

een niet schurende cleaner en polish in één. Het product is bedoeld om oude wax, lakvervuiling, oxidatie, lichte swirls en oppervlakte imperfecties te verwijderen. Hierdoor wordt het oppervlak goed voorbereid voor een optimale hechting van bijvoorbeeld de Deep Gloss Paint Sealant.
 
Kan je de blackhole met een machine aanbrengen? (zwarte pad denk ik?) of wordt met de hand aangeraden?

Gr. Paafje
 
En blijven doorwerken tot er weer glans terugkomt, niet te snel stoppen met inwerken, anders doe je het product tekort.
 
De blackhole dan gewoon in rechte (overlappende) banen aanbrengen?

Of moet je ook een schaakbord patroon aanhouden zoals bij het polieren?
 
Ik breng het altijd aan in overlappende banen (dambord).

Rolf zei:
En blijven doorwerken tot er weer glans terugkomt, niet te snel stoppen met inwerken, anders doe je het product tekort.

Bedankt voor de tip. Dan ben ik ook altijd iets te vroeg gestopt. Heb het tot nu toe meer als een wax verwerkt.
Mooi om op deze manier iets van elkaar te leren :cool
 
@ SLK

Ik verwerkte hem eerst ook als een wax. Dit weekend heb ik heb zoals Rolf zegt, doorgewerkt tot de glans terugkomt. Wat een resultaat!
 
SLK zei:
Ik breng het altijd aan in overlappende banen (dambord).



Bedankt voor de tip. Dan ben ik ook altijd iets te vroeg gestopt. Heb het tot nu toe meer als een wax verwerkt.
Mooi om op deze manier iets van elkaar te leren :cool

Zo staat het ook gewoon op de fles... oftewel RTFM :rules ;)
 
Zo... Heb het net gedaan op een zwarte C3.

Ik stond (en dat doe ik niet vaak) te kijken van het resultaat.:cool

Ongelooflijk:love
 
Wat zou een goede tijd zijn om de BH te laten curen/hazen (??), of is het beter na het opkomen van de glans het residu meteen af te nemen?
 
even een extra vraag, als jullie glaze en wax aanbrengen met de Dap, plakken jullie dan ook de trims en stukjes van het raam af zoals bij polijsten ?
 
Sowieso laat ik alle tape op de trims zitten tot ik volledig klaar ben met polijsten, glaze, wax en/of sealant.

De tape verwijder ik op het allerlaatst.
 
Een glaze breng ik niet tussendoor aan, maar bij aanbrengen van een sealant of wax (zo tussendoor) blijf ik gewoon uit de buurt van de trims.

Mocht ik toch uitschieten dan gewoon op een doekje wat APC (1:10) sprayen en de trims afnemen.
Hierna voorzie ik de trims weer van een dressing (bijv. PB's Trim Restorer).
 
vandaag de auto gewassen en was toch wel eens benieuwd naar mijn nieuwe produkten. Zopas de blackhole handmatig aangebracht op de motorkap en daarna afgenomen maar eerlijk gezegd zag ik niets van toegevoegde waarde, althans toch niet zichtbaar. Nu juist de EX-P erover gedaan en nu wat laten curen en kijken wat dit geeft. De BH kan mij dus voorlopig niet bekoren, wss er is machinaal meer uit te halen dan handmatig.