• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Blanke lak deels meegetrokken door steenslagsticker

stemargia

Detailing rookie
1 nov 2014
5
0
Beste,

Heb op mijn Alfa Romeo Mito de steenslagbeschermstickers verwijderd door middel van een haardroger en voorzichtig lostrekken onder een scherpe hoek.
De stickers waren immers volledig vervaagd. De ene kant ging perfect, echter de andere kant ging volledig fout. Het begin ging ook goed, maar op een bepaald punt trok de blanke lak mee ( de stickers zaten al 5 jaar op de wielkasten). Het is een strook van 15 op 20 cm, niet gigantisch dus. Ik vroeg me af wat met dit ongeveer zou gaan kosten bij een carrosserie? Iemand hier een idee van? Is het mogelijk om slechts een deel te gaan overspuiten en te gaan uitwaaien?

Mvg!

Misschien is het goedkoper om de contouren van de oude bescherming af te plakken en dan te vullen met 3M PaintDefender
Bij overspuiten zou je toch heel goed moeten beoordelen hoever het loslaten strekt ...
Als het vaker voorkomt en een productiefout is, zou ik de dealer / importeur benaderen voor een oplossing

Probleem is dat er een kleine strook van de kleurlaag is meegekomen, je zou denken dat ik dan al op het plaatwerk zit, of dat ik een primer laag zie, maar dit is niet het geval.
Hierdoor zit ik dus met een kleine oneffenheid... De blanke lak is slechts losgekomen tot op de naad van waar de sticker zich bevond. Denk dat het dus de carrosserie wordt...
Echter heb ik geen zin om een volledige flank te laten herspuiten voor zo'n kleine plek....

De stickers waren geen originele alfa stickers, dus denk niet dat ze hierin zullen tussenkomen. Ze zijn geplaatst door de eerste eigenaar, jammergenoeg zit ik er nu mee.
Ochja, liever overspuiten en netjes dan 2 verweerde steenslagstickers die lelijk zijn

Das balen. Maar volgens mij is een haardroger misschien ook een tandje te weinig warmte om de stikkers er makkelijk af te halen. De keren dat ik het gezien heb ging het er vrij rigoureus met een gasbrander eraan toe. En daarmee lieten de stikkers makkelijk los. Anderzijds heb je blijkbaar de rest wel goed eraf gekregen.

Misschien een paar foto's dat men mee kan kijken en je kan helpen.