• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Blanke lak laat los.

Opel Astra

Detailing chief
9 jan 2017
222
88
De blanke lak op de achterklep van mijn auto laat los/bladert af.
Wordt steeds erger, zie de foto, deze is een paar maanden terug gemaakt:
20161009_111313.jpg

20161009_160345.jpg

20161009_160350.jpg

Nu zier het er zo uit:
IMG-20170219-WA0024.jpg
Met poesten zelfs aan stuk blanke lak afgebrokkeld
En het begint ook al aan de andere van de ruitenwisser.

Kan ik dit beter laten spuiten?
of Spotrepair? (dit is voor mij nieuw)

Of is dit ook makkelijk zelf te doen?
Zelf dacht ik al aan voor de lichtjes op te schuren (blanke lak) en er met nieuwe blanke lak overheen te gaan.
 
Hier kun je zelf weinig aan doen...
De auto van mijn moeder had het ook. Daar heb ik zelf met wat blanke lak bijgetipt om erger te verkomen.
 
  • Leuk
Reactions: Opel Astra
Hangt er vanaf hoe kritisch je bent.
Een kameraad van mij heeft het op zijn auto wel eens zelf bijgewerkt met blanke lak, maar ik zou persoonlijk naar de spuiter gaan die op zijn beurt je kan vertellen of het spotrepair wordt of het hele paneel spuiten.
 
  • Leuk
Reactions: Opel Astra
Spot repair voor een slechte blanke lak zou ik nooit doen: de kans is groot dat je nu deze plek laat repareren en over 6 weken zit er 20 cm verder weer zo'n plek. Ik zou ofwel de boel wat camoufleren en proberen het netjes te houden, of gewoon het complete paneel laten behandelen bij de spuiter.
 
Die auto's staan met duizenden op de sloop.
Kan je geen sloopkap vinden die in betere staat is?

nog niet. ben wel aan het kijken, ben er al een paar tegen gekomen, op het eerste gezicht lijkt de kleur goed, maar dan was toch de kleurcode weer ietsjes anders..

ff de mogelijkheden bekijken.....
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
@Opel Astra Je kent de site 'schadeauto's'? Ideale site om onderdelen te zoeken (let wel op dat je in het demontage-deel zoekt), met foto's van de auto kun je een redelijke inschatting maken of de kleur klopt of niet, en als je denkt dat het de juiste is contact opnemen met de sloperij (zowel voor prijs en lakcode, maar ook om te checken of jouw gewenste onderdeel nog niet is verkocht).
 
  • Leuk
Reactions: Opel Astra
@Opel Astra Je kent de site 'schadeauto's'? Ideale site om onderdelen te zoeken (let wel op dat je in het demontage-deel zoekt), met foto's van de auto kun je een redelijke inschatting maken of de kleur klopt of niet, en als je denkt dat het de juiste is contact opnemen met de sloperij (zowel voor prijs en lakcode, maar ook om te checken of jouw gewenste onderdeel nog niet is verkocht).

Super! bedankt voor de tip.
Ik ga de site eens bekijken, kijken of we wat kunnen vinden....
Vandaag al wat sloperijen gebeld en langsgegaan, maar hebben nergens hier in de auto dezelfde kleur klep liggen.
 
Klep op de sloop uithalen wordt niks....... (andere kleur of enorm uit de buurt).
Ben nu aan het twijfelen Zelf proberen bij te spuiten of laten spuiten.
 
Nederland is maar een klein land hoor.
Zelfs al moet je een stuk rijden, ben je goedkoper uit dan spuiten denk ik.
 
jawel, genoeg hier in de buurt, rondom 180 Euro: Gehele klep opschuren, primer, kleur, en blanke lak. geen geld lijkt mij.
 
CORRECTIE: 180 Euro was voor Spotrepair, maar dit gaat bij mij niet werken. Voor de gehele klep over te spuiten vragen ze rond 380 euro.
ik ga het zelf proberen, met een kameraad. hebben jullie nog enkele tips voor het spuiten? , beetje de overgang van de blanke lak schuren, misschien wat kleur bij spuiten en dan blanke lak. wil alleen de ''plek'' overspuiten.
hebben jullie tips? ook qua twee-componenten lak
 
Leuk dat je het zelf gaat proberen.
Laat je lak op de achterklep opmeten en daar een geschikte kleur voor maken.
Met alleen de kleurcode zul je kleurverschil gaan krijgen ben ik bang.
 
  • Leuk
Reactions: Opel Astra