• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Blanke lak laat los.

Leuk dat je het zelf gaat proberen.
Laat je lak op de achterklep opmeten en daar een geschikte kleur voor maken.
Met alleen de kleurcode zul je kleurverschil gaan krijgen ben ik bang.

Oke, bedankt voor de tip. Zal ik iemand voor moten zoeken...
 
Even een weetje: de dikte van de blanke lak maakt verschil in de kleur, dus zelfs als je 100% dezelfde blanke lak hebt, maar niet de juiste lakdikte, dan krijg je kleurverschil voor het oog. Daarom moet je ook niet meespuiten over de blanke lak die nog goed is: dan krijg je daar een dikteverschil, en lijkt de kleurlak dus anders van kleur.
 
Dat vind ik nogal wat :confused:
Ik heb diverse panelen op vorige auto's perfect laten spuiten en zelfs een motorkap was niet eens zo duur.

Ik vind het belachelijk duur.... voor 4 tientjes zelf proberen bij te werken (hoeft niet helemaal weg te zijn), neem ik dit risico wel.
 
Uit welke regio kom je?
Kan bij m'n vaste spuiter (regio Rotterdam) eens vragen wat het voor je kost, die is niet zo duur.

Ben bang dat zelf spuiten niet mooi wordt, het lijkt makkelijker alsdat het is.
 
  • Leuk
Reactions: Opel Astra
Uit welke regio kom je?
Kan bij m'n vaste spuiter (regio Rotterdam) eens vragen wat het voor je kost, die is niet zo duur.

Ben bang dat zelf spuiten niet mooi wordt, het lijkt makkelijker alsdat het is.

ter ver weg.... omgeving Sittard (Limburg)
 
€380,- ?! Donders, dat geen leuk grapje. Ik heb in mijn omgeving wel eens rondgevraagd en mij werd geadviseerd om het via een bekende van de garage te laten doen. Deze zou mijn motorkap opnieuw spuiten voor zo'n €125,- met als voorwaarde da er niet extra werk zoals uitdeuken zou zijn.

Mijn motorkap is verder prima, echter veel blanke lak die loskomt.



Greetz
 
380 is wel heul duur!

Tussen de 200 - 250 is een beetje normaal bij een knappe spuiter. (uit de BTW)
 
Dit is wel de zoveelste Opel die ik ken met een blanken lak probleem. Ken zo al een astra en een calibra met het zelfde probleem. Ook kom je ze weleens tegen aan de weg en hier op het forum zijn er ook al een aantal langs gekomen met de zelfde vraag. Ik vermoed dat opel toen der tijd een probleem had met hechting of kwaliteit van de lak.
 
Dit is wel de zoveelste Opel die ik ken met een blanken lak probleem. Ken zo al een astra en een calibra met het zelfde probleem. Ook kom je ze weleens tegen aan de weg en hier op het forum zijn er ook al een aantal langs gekomen met de zelfde vraag. Ik vermoed dat opel toen der tijd een probleem had met hechting of kwaliteit van de lak.

die van mij heeft schade achter gehad (vorige eigenaar) en is toen overgespoten, denk dat het toen fout is gegaan.
 
**UPDATE**

Vandaag op achterklep (alleen de spoiler) opnieuw gespoten, eerst de blanke ''overgang'' van de beschadigde blanke lak naar waar geen blanke lak meer zat opgeschuurd. Daarna na alles ontvet met wasbenzine. Om vervolgens met kleur te spuiten (hier heb ik een spuitbus van laten maken), dit heb ik in zo'n 3 lagen gedaan. Na 3 kwartier begonnen met blanke lak (ook 3a4 lagen) met als vervolg dit resultaat:
IMG-20170525-WA0006.jpeg


20170525_203903.jpg


20170525_203855.jpg


Ik ben dik tevreden!!:):) Zit er mooi en strak uit.

Alleen dit randje ''de overgang van de lak'' over een paar weken wat polijsten:
20170525_203934.jpg

(ziet op de foto erger uit dan het is)
 
Is de blanke lak een 2-componenten type?
Zo niet, houd er dan rekening mee dat deze lak veel zachter blijft en je dus niet te grof kan polijsten.
 
  • Leuk
Reactions: opelmark
Oude topic. Maar ik probeer het toch. Er is een rode auto waarvan de blanke lak op meerdere plekjes loslaat en dacht ik ga het maar ook zo proberen. Is er een how to om dit te doen? Schuren met welke korrel enzovoort...