• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Blauwe kras op witte auto

Remdabel

Detailing rookie
11 aug 2019
2
2
Heb een blauwe kras op een witte auto... ik als leek op dit gebied en geen fan van commandant, iemand de tip hoe ik dit beste kan aanpakken? Het lijkt alsof de blauw kras erop ligt dus onderliggend geen beschadigingen
 
Hahah euhmm nee heb zo geen foto als ik een foto heb zal ik hem toevoegen. Is een relatief kleine lak kras van een blauwe stoel die erop ligt als het ware maar met een nagel niet eraf gaat
 
Polijstmiddel op een doekje moet al een resultaat geven
Als je commandant hebt, eerst ruim opbrengen en laten zitten
De chemische bestanddelen maken de lak (die afkomstig van de stoel) week
De lak van de auto kan dat makkelijk hebben.
Daarna zachtjes druk uitoefenen en blijven kijken of het minder wordt
 
Persoonlijk zou ik beginnen met kleien: de hechting van de blauwe lak zal beperkt zijn, en zeker als je het een paar keer herhaald kun je heel veel weg krijgen met kleien. Daarnaast heeft kleien nog een voordeel voor een niet-detailer: de lak rondom de blauwe kras wordt alleen schoner, maar gaat bijvoorbeeld niet veel meer glimmen, dat risico heb je wel bij polijsten bij een auto die verder niet gepolijst wordt.

Voor dit klusje anders kijken of er een detailer in je buurt zit, of zelf een (milde) kleiset aanschaffen. Linkje naar een geschikte set. Omdat je waarschijnlijk geen geschikte doek hebt om af te nemen en ook geen lube voor bij de klei, ben je met zo'n set het beste af, en kun je ook prima gebruiken voor je je auto bijvoorbeeld een waxlaag geeft, om het laatste vuil te verwijderen.