• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Blue Velvet normaal of pro versie?

Antoni

Detailing addict
31 mei 2009
39
65
50
Op het moment heb ik nog een test potje van Blue Velvet, deze top ik altijd af met de normale Purple Haze (hier heb ik een normale verpakking van).

Aangezien m'n test potje Blue Velvet aardig leeg begint te raken wil ik een nieuwe (normale) pot aanschaffen. Alleen vraag ik me af of ik niet beter kan wachten tot de Bleu Velvet Pro versie er is, of heeft dit geen zin omdat ik hem toch aftop met de "normale" Purple Haze?

Anders gezegd heb je dan nog voordeel van de Pro versie?

Alvast bedankt voor de reactie.
 
Voordeel heb je theoretisch wel, door de toegevoegde sealant aan de Blue Velvet Pro. Of je dan de Purple Haze erover doet of niet, het sealant gedeelte zit in ieder geval op je lak en heb je een iets betere duurzaamheid.
Of die extra laag Purple Haze dan nog nut heeft? Dat is een kwestie van gevoel of handig wanneer je een nieuw laagje legt om de zoveel tijd.
Leg je iedere week een nieuw waxlaagje, dan is de Pro versie misschien niet echt nodig.
 
Graag even dit bericht nieuw leven in blazen ivm met de komende DODO festiviteiten.

- De vraag is heeft het toegevoegde waarde om na de blue velvet pro een normale purple haze laag aan te brengen? Dus blijft de filosofie overeind van een harde wax aftoppen met een softwax ondanks pro uitvoering?:rules

- En wat is dan eventueel het beste onderhoud van de waxlaag naast wassen met een detailspray?
:cool:
 
Kan prima, voordeel van de pro is dat deze nog langer blijft zitten dan de gewone Blue Velvet. Je kan deze prima toppen met Purple Haze.
Zou Red Mist gebruiken om bij te houden.