• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW 123d Cabrio

Sharif

Detailing addict
22 jul 2012
125
62
Goedenavond,

Ik heb in mijn vriendenkring heel veel autoliefhebbers zitten, waaronder 2 broers uit Duitsland. Dat zijn echt extreme autoliefhebbers, en hebben zodoende ook een leuk wagenpark, ze hebben mij gevraagd om hun complete wagenpark dit jaar onder handen te nemen (zijn ca 25 auto's), ben dit weekend weer eens naar hun geweest. Om te beginnen met een BMW 123d Cabrio in de kleur wit. Leuke snelle diesel (204 peekaatjes in zo'n 1 serie gaan toch erg lekker vooruit !!)

Auto zag er op het eerste ook netjes uit bij aankomst:

007-3.webp

008-3.webp

Maar bij een betere blik, bleek dat de auto eigenlijk compleet onder de zwarte teerpuntjes, en van die geel/rode puntjes zat, echt overal over de hele auto. En heel veel waskrassen. Heb de puntjes zo goed mogelijk geprobeerd vast te leggen op de camera, maar mijn camera (een simpele digitale camera, kan het niet aan volgens mij):

015-5.webp

014-5.webp

Maar goed, als eerste maar eens aan het interieur begonnen, wat er eigenlijk al prima uit zag, ze onderhouden de auto's zelf ook goed, dus hoefde alleen maar even te stofzuigen, leer behandeld, en met een kwastje wat stof weggeveegd van de middenconsole en dan heb je dit resultaat:

011-3.webp

010-4.webp

Daarna de kap dichtgedaan en naar buiten gereden, was op dat moment ff droog, de rest van de dag zou het de hele dag regenen. :mad: Dus voor de rest binnen moeten werken, auto ff goed gewassen:

013-4.webp

012-3.webp

Daarna auto maar weer snel naar binnen gereden en begonnen met kleien. Kreeg alle puntjes en pikkeltjes er af, maar was wel 2 uur verder nadat ik alles gekleid had.

Toen auto weer naar buiten gereden, weer afgespoeld.
Weer naar binnen gereden, motorkap ff opengemaakt, alles netjes schoongemaakt:

024-3.webp

Nu de lak eens beter bekijken, en ja hoor swirls ohne Ende, blijkbaar zijn deze lappenwasstraten (waar ze dus lappen ipv borstels hebben) niet echt goed:

020-3.webp

027-3.webp

Ik had Monello Inizio en gele pad gebruikt, maar was niet echt heel erg te spreken over het resultaat, swirls werden wel minder, maar je zag nog zitten. Is een unikleur dit wit, dus niet echt lekker om mee te werken vond ik. Daarna een 2e hit gedaan met de Inizio, en wat langzamer beweegd met de DAP en ja hoor, resultaat was meteen een stuk beter!

Daarna de Mezzo Finale op groen na behandeld, en we hadden weer glans (vind dat op een witte auto zowiezo moeilijk te fotograferen:

032-3.webp

029-3.webp

028-3.webp

Daarna auto netjes afgemaakt de techwax + M26 en 9 uurtjes later was dit het resultaat:

043.webp

042.webp

041.webp

044.webp

Daarna zijn we lekker gaan grillen en werd het stiekem nog erg laat (vannacht 2 uur met de nodige biertjes achter de rug, gelukkig zou er vandaag een leukere auto op het programma staan....., die vermeld ik in het volgende topic).

Leuk adres.. 25 auto's en geld maakt niet gelukkig zeggen ze ... nee nee
..maar wel verdomde handig!
:lol

Ach ja, het is zeker handig maar maakt niet gelukkig nee.

Komend weekend mag ik weer terug naar Bochum, staan de volgende 2 te wachten.
Zijn allemaal auto's in topstaat, word niet mee gereden, staan gewoon te staan, dus vandaar dat die allemaal alleen een finishing polish nodig hebben, en een sealent en een waxje...dus niks bijzonders zeg maar.

Maar dat maakt het echt niet minder leuk ! :lol

Wat een luxe probleem zeg dat je zowat een hele maand iedere dag een andere auto "moet" kiezen :lol

Heb jij nou in één keer de hele deur gepakt met de Finale? Dat vind ik toch wel een heel groot oppervlak, zou hier minstens in twee of drie delen werken.
Wat bedoel je eigenlijk met die rood/gele puntjes? Is dat stuifmeel of iets dergelijks?

Ik lees dat je zo lang bezig bent met kleien. Je zou mischien een kunnen kijken naar Tar-X en Iron-X.
Dit vergemakkelijkt het kleien zeker! Ook zou ik de vlakken die je polijst iets kleiner houden.
Voor de rest ziet ie er weer top uit!

Erg mooi resultaat ook hier. Mooi model auto, vond er in het begin niet mooi, maar inmiddels ben ik er wel van gecharmeerd!!

BlackPassat zei:
Wat een luxe probleem zeg dat je zowat een hele maand iedere dag een andere auto "moet" kiezen :lol

Heb jij nou in één keer de hele deur gepakt met de Finale? Dat vind ik toch wel een heel groot oppervlak, zou hier minstens in twee of drie delen werken.
Wat bedoel je eigenlijk met die rood/gele puntjes? Is dat stuifmeel of iets dergelijks?

Nou, die andere auto's die ze hebben, word eigenlijk niet mee gereden, die staan gewoon te staan, ze verzamelen die.

Nou, die deur heb ik inderdaad in 1x gedaan, heb de voorbehandeling wel ingedeeld in verschillende gedeeltes, toen zag het er al goed uit, vandaar dat ik toen de Finale in 1x gedaan heb, ik kijk meestal ook naar de staat van de lak en dan bepaal ik of ik 1 paneel in gedeeltes doe of niet.

Ja, die geel/rode puntjes, zijn inderdaad iets van stuifmeel of zo, ging er moeilijk uit in ieder geval.

casperpeek zei:
Ik lees dat je zo lang bezig bent met kleien. Je zou mischien een kunnen kijken naar Tar-X en Iron-X.
Dit vergemakkelijkt het kleien zeker! Ook zou ik de vlakken die je polijst iets kleiner houden.
Voor de rest ziet ie er weer top uit!

Ik heb Iron-X , maar die gebruik ik voornamelijk voor de velgen, heb die eigenlijk nog nooit over de hele auto gespoten....Tar-X staat wel nog op het lijstje (dan speciaal voor de teerpuntjes op de velgen).

Iron-x is aanvankelijk op de markt gezet voor de lak maar wordt ( zo lijkt het tenminste ) zo goed als alleen voor de velgen gebruikt.
Zou dit toch een keer gaan proberen, grote kans dat er toch weer wat extra's vanaf gaat.
Zou persoonlijk ook in het geval van de Finale er ook voor kiezen om je werkgebied te halveren; ook al minder noodzakelijk dan bij bv Inizio(Forza) alsnog ben ik er van overtuigd dat het beter tot zijn recht gaat komen
Over de vriendenkring en met name deze 2 broers is iedereen het wel eens schat ik zo in: niet verkeerd ;)

Sharif zei:
Ik heb Iron-X , maar die gebruik ik voornamelijk voor de velgen, heb die eigenlijk nog nooit over de hele auto gespoten....Tar-X staat wel nog op het lijstje (dan speciaal voor de teerpuntjes op de velgen).

Kijk hier maar eens naar.

mk-us zei:
Over de vriendenkring en met name deze 2 broers is iedereen het wel eens schat ik zo in: niet verkeerd ;)

Komend weekend moet ik er weer 2 doen van hun, ik ga niet verklappen wat het is, maar is wel weer kwijl-kwijl....foto's komen daarna natuurlijk weer.

Sharif zei:
Zijn allemaal auto's in topstaat, word niet mee gereden, staan gewoon te staan
Maar dat maakt het echt niet minder leuk!

Mooie resultaten (alweer ) :cool

Het blijft wel erg jammer dat er amper mee gereden wordt , kan je de broers niet wijsmaken dat je deze details absoluut thuis moet doen ? :lol

grandscenicman zei:
Mooie resultaten (alweer ) :cool

Het blijft wel erg jammer dat er amper mee gereden wordt , kan je de broers niet wijsmaken dat je deze details absoluut thuis moet doen ? :lol

Ach ja ik mag in alle auto's rijden als ik wil, staat bv ook deze auto in de garage:

047.webp

049.webp

Inderdaad, geen 911 maar een Speedster (zijn er 356 van gemaakt, en dit is 1 van de 3 zilveren die er gemaakt zijn, 1tje rijd rond in Belgie, de ander staat te koop in Frankrijk)

Zei ook tegen hem, "zullen we ff rondje gaan rijden" , krijg de sleutels in mijn hand geduwd, "hier rij zelf maar, have fun. Kunt ook wel zien hoe verliefd ik in die aut zo, maar tja, laat ik me natuurlijk niet 2x zeggen, maar wel apart hoor.....ook wel heel erg exclusief.....en dan rij je toch niet helemaal op je gemak...maar ja, als je dan eenmaal die 408 paardjes wakker maakt....dan is er een bigsmile op het gezicht die de gehele dag niet meer weggegaan is....en deze moet ik dus ook doen, maar hier word natuurlijk t.z.t. ook weer een uitgebreide showoff van gemaakt.