• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bmw 2015 polijsten en daarna

Vipertjuh81

Detailing rookie
21 mei 2020
7
15
42
Kerkrade
Hallo iedereen,

ik heb een vraagje, en die vraag zal zeker al tig of 100 x gesteld zijn.

Hoe krijg ik mijn wagen bmw f31 uit 2015, kleur zwart metallic weer helemaal strak ?

heb hem nu 3 weken en begin nu dingen te zien die me irriteren haha

ik heb bij mijn vorige bmw een e91 fout aangepakt waardoor ik na het polijsten een soort cellulitus vormige lak kreeg en was echt niet mooi.

tips en tricks zijn welkom
ben zelf in het bezit van een DAP900 V3

Alvast bedankt

grtz Vipertjuh
 
Viper! :)

Die vraag is al zo'n 100.000x gesteld, dus toen bedacht iemand om het forum op te delen in handige secties. Zoek bijv. eens naar de stappenplannen voor antwoorden op je vragen.

Oh, je deed op die vorige BMW niks fout want die fratsen die je beschrijft is sinaasappelhuid / orange peel. Dit breng je niet aan middels polijsten, dat zat al in je lak. :p

* Wassen en Reinigen
* Kleien
* Polijsten
* Beschermen
* Onderhouden
 
Viper! :)

Die vraag is al zo'n 100.000x gesteld, dus toen bedacht iemand om het forum op te delen in handige secties. Zoek bijv. eens naar de stappenplannen voor antwoorden op je vragen.

Oh, je deed op die vorige BMW niks fout want die fratsen die je beschrijft is sinaasappelhuid / orange peel. Dit breng je niet aan middels polijsten, dat zat al in je lak. :p

* Wassen en Reinigen
* Kleien
* Polijsten
* Beschermen
* Onderhouden
Hoi Quantoxx,

dankje voor je reactie,

het stappenplan op zich is me al bekend, maar wat ik bedoel is, welk polijstmiddel met welke pad ik het beste kan gebruiken voor op een harde lak en welke nabehandeling van wax en of glaze te gebruiken met welke pad.

maar zal idd eerst ff zoeken
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Mijn e92 heeft idd een keiharde lak maar een f31 heeft dat zeker niet altijd . De laatste keer dat ik een f serie ging polijsten kwam ik met een medium middel al heel ver.

heb jij al een keer een testspot gemaakt op de f31?
 
Mijn e92 heeft idd een keiharde lak maar een f31 heeft dat zeker niet altijd . De laatste keer dat ik een f serie ging polijsten kwam ik met een medium middel al heel ver.

heb jij al een keer een testspot gemaakt op de f31?

Hoi Rico
nee helaas nog niet nog geen tijd gehad ervoor maar wil hem volgende week onder handen gaan nemen

grtz
 
het stappenplan op zich is me al bekend, maar wat ik bedoel is, welk polijstmiddel met welke pad ik het beste kan gebruiken voor op een harde lak en welke nabehandeling van wax en of glaze te gebruiken met welke pad.
Ah, ik reageerde op de vraag: ''Hoe krijg ik mijn BMW strak?'' :p

Een testspot zal je meer vertellen. Zoals RIC hierboven al aangaf; De lak kan ook niet hard zijn.

Normaliter kom je al een eind met de polijstmiddelen die menig merk aanbied. Denk dan aan bijv. Monello met haar lijn van polijstmiddelen en bijbehorende foampads. Van grof naar fijn, in de basis: Veloce -> Mezzo -> Finale op respectievelijk de pads Geel -> Oranje -> Wit.

Mocht de lak nou aan de harde kant zijn, dan is herhaling vaak al genoeg. Is de lak betonhard, dan wordt het sowieso aanpoten en moet je gaan denken aan hardere foampads / microvezelpads / wolpads ic.m. met een grover polijstmiddel of zelfs rotary-machines.
 
Wat ik zou doen is een medium polish (bv Mezzo) en een medium cutting pad (bv Monello oranje) pakken om te kijken wat dat doet op je lak. Uit mijn hoofd heb ik de laatste keer Scholl Lichtblauw gebruikt.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
zo de resultaten



20200527_183133.jpg
20200527_183133.jpg
20200527_183118.jpg
20200527_183101.jpg
20200527_183048.jpg
20200527_183029.jpg
 
Ik lees vaak dat mensen een glaze gebruiken en vaak wordt het afgeraden. Waarom heb je wel voor PB Blackhole gekozen om deze te gebruiken.

ik vraag dit omdat ik m’n Scenic op de planning heb staan en twijfel erg of ik na polijsten een glaze zal aan brengen of direct Collinite 845.
 
Ik lees vaak dat mensen een glaze gebruiken en vaak wordt het afgeraden. Waarom heb je wel voor PB Blackhole gekozen om deze te gebruiken.

ik vraag dit omdat ik m’n Scenic op de planning heb staan en twijfel erg of ik na polijsten een glaze zal aan brengen of direct Collinite 845.
Hoi Gebas,

sorry voor mijn late reactie

ik had black hole nog staan van mijn vorige auto, en wou het uitproberen i.c.m blackwidow wax voor een nog diepere glans, en voor hier en daar wat te maskeren maar qua glans kan ik niet zeggen dat het baat heeft gehad, volgende keer gebruik gewoon alleen de wax

grtz Vipertjuh
 
  • Leuk
Reactions: GeBas
Een glaze zie ik persoonlijk vooral als pré op een zwaar uitgedroogde lak of op een lak die niet helemaal strak is. De glaze kan dan een klein beetje verhullen of voeden.
Persoonlijk smeer ik mijn wax liever op een schone en ontvette lak omdat dit de standtijd positief zal beinvloeden en mijn resultaat na een polijstbeurt ook wel bereikt is...
 
  • Leuk
Reactions: GeBas