• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW 3 Series Touring

Steven

Detailing rookie
23 apr 2009
79
0
Hey vrienden,

Volgende week start ik aan een BMW 3 Touring (toch al vrij groot)...
Deze gaat regelmatig door de was(kras)straat... dus swirls!!!!
Soms slaapt de kat ook op de motorkap...

Ik heb een DAP900 ter beschikking met de orange, witte, licht groene, zwarte en rode pad...

Ofwel ga ik voor:
- mezo op wit
- finale op licht groen

of voor:
Lime Prime van Dodo... (tijdsbesparend?)

Kleien doe ik met een setje van Mothers.

Waxen met Collonite 845 op rood

Graag wat suggesties en aan- of opmerkingen.

Vele groeten en prettig weekend!
Steven

Swirls ga je niet wegkrijgen met Lime Prime :

Dodo Juice Lime Prime is een pre-wax cleanser/polish, geformuleerd om de lak te reinigen en voorbereiden op Dodo Juice carnauba wax. Het bevat een mix van milde micro-abrasives, reinigers en oliën, om oxidatie, ingebed vuil en lichte krasjes (swirls) te verwijderen.

De oliën helpen om de lak glad en glanzend te maken, de ideale voorbereiding voor de ultieme carnauba wax job!

Lime Prime pre-wax cleanser is geschikt voor alle typen en kleuren lak, inclusief de moderne clearcoat lakken. Het kan met de hand of machinaal aangebracht worden.

* Eenvoudig aan te brengen en verwijderen
* Geeft een excellente deep gloss finish
* De perfecte voorbereiding voor elke wax, speciaal geschikt voor Dodo Juice carnauba wax
* Samengesteld met dezelfde hoge eisen als de Dodo juice waxes
* Geschikt voor poetsmachines en applicatie met de hand
* Zeer economisch in gebruik - spaarzaam aanbrengen volstaat

Wit/Mezzo is de stap om met een testspot te beginnen, maar ik denk dat je bij BMW lakken al snel daarmee te kort gaat komen, Swirls zul je er waarschijnlijk wel mee weg krijgen, maar de diepere lakdefecten zullen er in blijven zitten. Na Wit/Mezzo afbouwen naar Groen/Finale

Mezzo op wit gaat wel voor 90% de swirls verwijderen, maar bij diepere krassen zul jij met de middelen die je hebt toch al moeten denken in de richting van Mezzo op oranje en dan vermoedelijk meer dan 1 hit. (Uiteraard nog altijd eerst de beroemde testspot doen voor je begint ;) )

Ikzelf heb op sommige plaatsen Inizio op geel moeten gebruiken en dan nog... Misschien dat Inizio Forza wel beter resultaat gaf met een DAP.

Sparkling Graphite is zeker geen makkelijke kleur om te inspecteren op swirls en krassen.

Misschien heb je hier wat aan
https://forum.Carclean.com/cc_postst10035/BMW-E91-320d-bringing-back-the-sparkle.aspx

De lak kan echt goed hard zijn, zoals Vampire al zegt meer dan 1 hit met de middelen die je hebt zal wel nodig zijn. Ik heb op de sparkling graphite met een wolschijf gewerkt en M105 en deze afgebouwd met wit en mezzo op de D/A en daarna lichtgroen met Finale