Beste lezers,
Maandag heb ik de BMW van mijn nonkel (oom voor de Nederlanders), onder handen genomen.
Deze is nu 4 jaar 'oud' en had toch wel wat last van lichte swirls. Ook de lak leek vuil en de glans was reeds wat verdwenen.
De after pics zullen u verbazen want ze zijn per uitzondering niet gemaakt in de zon maar in de regen...
Die regen heeft een hele dag boven mijn hoofd gehangen en zorgde best voor wat stress...
Hier gaan we dan...
Stap 1: inspectie van de wagen
Stap 2: de velgen:
- Gebruikt: Wheel Brite van Turtle Wax, oude tandenborstel (om alles gelijkmatig mee te verdelen), poetsdoek
Stap 3: wassen van de Auto volgens de 2 emmer methode
- Gebruikt: T-bone spons, Washmit en Turtlewax Autoshampoo (ik heb nog steeds geen Super Slick van PB)
Stap 4: Kleien van de auto
- Kleien: setje van Mothers (California Gold)
- Na dit kleien, opnieuw gewassen volgens bovenstaande manier
:! Opgelet:Het was na deze stap dat ik de auto opnieuw volledig kon bekijken want de zon kwam even piepen...
Eerst was ik van plan om te pollijsten met Mezzo en Finale op wit en licht groene pad maar:
de swirls waren echt zeer licht en de lakschade was beperkt... Daarom het ik als testcase de auto volledig behandeld met Pre Wax Cleaner en het pollijsten gelaten.... Graag jullie bedenkingen, advies, opmerkingen,....
Stap 5: afplakken van de auto
- gebruikt: afplaktape 'Perfect Paint' van Pattex (Aanrader!!!)
Stap 6: Cleanen van de Auto
-Gebruikt: DAP900 en zwarte pad (stand 2)
- Produkt: Pre Wax Cleaner, Lime Prime van Dodo Juice
Stap 7: Waxen
:! Opgelet:
Reeds in een vorige show off kaartte ik het 'probleem' van collonite 845 aan... Super goede wax maar:
- moeilijk te dosseren door onhandige teut (hoe doen jullie dit)
- je moet zeer weinig gebruiken... ok maar hoeveel dan...
Iemand een filmpje waarin collonite 845 wordt gebruikt? Advies, raad, ... Alles welkom!
Bedankt voor het lezen en tot de volgende!
Vele groeten,
Steven
Maandag heb ik de BMW van mijn nonkel (oom voor de Nederlanders), onder handen genomen.
Deze is nu 4 jaar 'oud' en had toch wel wat last van lichte swirls. Ook de lak leek vuil en de glans was reeds wat verdwenen.
De after pics zullen u verbazen want ze zijn per uitzondering niet gemaakt in de zon maar in de regen...
Die regen heeft een hele dag boven mijn hoofd gehangen en zorgde best voor wat stress...
Hier gaan we dan...
Stap 1: inspectie van de wagen
Stap 2: de velgen:
- Gebruikt: Wheel Brite van Turtle Wax, oude tandenborstel (om alles gelijkmatig mee te verdelen), poetsdoek
Stap 3: wassen van de Auto volgens de 2 emmer methode
- Gebruikt: T-bone spons, Washmit en Turtlewax Autoshampoo (ik heb nog steeds geen Super Slick van PB)
Stap 4: Kleien van de auto
- Kleien: setje van Mothers (California Gold)
- Na dit kleien, opnieuw gewassen volgens bovenstaande manier
:! Opgelet:Het was na deze stap dat ik de auto opnieuw volledig kon bekijken want de zon kwam even piepen...
Eerst was ik van plan om te pollijsten met Mezzo en Finale op wit en licht groene pad maar:
de swirls waren echt zeer licht en de lakschade was beperkt... Daarom het ik als testcase de auto volledig behandeld met Pre Wax Cleaner en het pollijsten gelaten.... Graag jullie bedenkingen, advies, opmerkingen,....
Stap 5: afplakken van de auto
- gebruikt: afplaktape 'Perfect Paint' van Pattex (Aanrader!!!)
Stap 6: Cleanen van de Auto
-Gebruikt: DAP900 en zwarte pad (stand 2)
- Produkt: Pre Wax Cleaner, Lime Prime van Dodo Juice
Stap 7: Waxen
:! Opgelet:
Reeds in een vorige show off kaartte ik het 'probleem' van collonite 845 aan... Super goede wax maar:
- moeilijk te dosseren door onhandige teut (hoe doen jullie dit)
- je moet zeer weinig gebruiken... ok maar hoeveel dan...
Iemand een filmpje waarin collonite 845 wordt gebruikt? Advies, raad, ... Alles welkom!
Bedankt voor het lezen en tot de volgende!
Vele groeten,
Steven