• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW 3 Touring Sparkling Graphit Metalic

Steven

Detailing rookie
23 apr 2009
79
0
Beste lezers,

Maandag heb ik de BMW van mijn nonkel (oom voor de Nederlanders), onder handen genomen.
Deze is nu 4 jaar 'oud' en had toch wel wat last van lichte swirls. Ook de lak leek vuil en de glans was reeds wat verdwenen.

De after pics zullen u verbazen want ze zijn per uitzondering niet gemaakt in de zon maar in de regen...
Die regen heeft een hele dag boven mijn hoofd gehangen en zorgde best voor wat stress...

Hier gaan we dan...

Stap 1: inspectie van de wagen

Stap 2: de velgen:
- Gebruikt: Wheel Brite van Turtle Wax, oude tandenborstel (om alles gelijkmatig mee te verdelen), poetsdoek

Stap 3: wassen van de Auto volgens de 2 emmer methode
- Gebruikt: T-bone spons, Washmit en Turtlewax Autoshampoo (ik heb nog steeds geen Super Slick van PB)

Stap 4: Kleien van de auto
- Kleien: setje van Mothers (California Gold)
- Na dit kleien, opnieuw gewassen volgens bovenstaande manier

:! Opgelet:Het was na deze stap dat ik de auto opnieuw volledig kon bekijken want de zon kwam even piepen...
Eerst was ik van plan om te pollijsten met Mezzo en Finale op wit en licht groene pad maar:
de swirls waren echt zeer licht en de lakschade was beperkt... Daarom het ik als testcase de auto volledig behandeld met Pre Wax Cleaner en het pollijsten gelaten.... Graag jullie bedenkingen, advies, opmerkingen,....

Stap 5: afplakken van de auto
- gebruikt: afplaktape 'Perfect Paint' van Pattex (Aanrader!!!)

Stap 6: Cleanen van de Auto
-Gebruikt: DAP900 en zwarte pad (stand 2)
- Produkt: Pre Wax Cleaner, Lime Prime van Dodo Juice

Stap 7: Waxen

:! Opgelet:
Reeds in een vorige show off kaartte ik het 'probleem' van collonite 845 aan... Super goede wax maar:
- moeilijk te dosseren door onhandige teut (hoe doen jullie dit)
- je moet zeer weinig gebruiken... ok maar hoeveel dan...
Iemand een filmpje waarin collonite 845 wordt gebruikt? Advies, raad, ... Alles welkom!

Bedankt voor het lezen en tot de volgende!

Vele groeten,
Steven

Op die collonite 845 zet ik gewoon een andere dop ik gebruik een dop van het poorboy's assortiment

Goed bezig Steven.

Steven zei:
moeilijk te dosseren door onhandige teut (hoe doen jullie dit)
Als je een lege fles met flipdop hebt, gebruik die dan. De originele dop is inderdaad ontzettend lastig doseren.

[spuit 11] als hierboven dus

Hey Steven!!

Ziet er idd top uit,zonder dat mezzo-polijst-rondje!!
Vooral die foto met die lekkere druppeltjes OP de lak zeggen genoeg :cool

Het is hier precies elke dag hetzelfde: 's morgens zon en hoe langer de dag duurt,hoe slechter en natter...............
Duimen voor morgen dus,dan ga ik nog eens aan de slag op locatie(weet niet of ik pics mag nemen...)
Zondag een tante die haar auto gaat laten doen(wassen,kleien,prof.polish,2x wax,+ ramen binnen en buitenkant) ,maar daar is een garage voor als het gaat regenen,dus komt dit wel goed:-"

Danny

ps: wanneer komt die volgende bestelling er nu aan :lol

Opgelet:Het was na deze stap dat ik de auto opnieuw volledig kon bekijken want de zon kwam even piepen...
Eerst was ik van plan om te pollijsten met Mezzo en Finale op wit en licht groene pad maar:
de swirls waren echt zeer licht en de lakschade was beperkt... Daarom het ik als testcase de auto volledig behandeld met Pre Wax Cleaner en het pollijsten gelaten.... Graag jullie bedenkingen, advies, opmerkingen,....

Als je de swirls helemaal hebt weggekregen is het goed wat je gedaan hebt, zitten ze er nog dan had je toch een iets zwaardere combinatie moeten gebruiken.
Kijk dmv. een testspot of je het gewenste resultaat behaald met je gekozen middelen en doe daarna pas de hele auto

* Dop-verhaal: correct en tevens juist
* Hoeveelheid 845: beetje zoals bij de LP hebt gedaan, wellicht een rondje meer maar blijft altijd beetje aftasten vind ik nog steeds.
De 1e keer 'moet' je sowieso wat meer pakken omdat de pad nog niet voorzien is met de prut waarmee je bezig bent ( net zoals bij alle middelen )
* Swirl-verhaal: met Rogier eens , weg is weg en dan is het toch goed. Helemaal 100% is amper/niet te doen en moet je ook niet vanuit gaan, je kan wel de lat elke keer hoger leggen maar elke uitdaging heeft zijn plafond

Mooie klus! :-)^

Heb je toevallig meer info over de gebruikte afplaktape zoals bv:
- voldoende kleefkracht?
- blijven er lijmresten achter?
- hoe reageert de tape als je er met de machine over gaat?
- prijs?

Knap resultaat. En zeg maar tegen je nonkel dat hij die kat(ten) uit de buurt van zijn auto moet houden.....

Als dopje voor de 845 kan je ook zo'n trekdopje van een afwasmiddelflesje nemen. Heb ik ook en bevalt prima.

Hallo iedereen,

Ik ben blij dat jullie zo positief reageren. Ook met de reactie van MK-US:

Helemaal 100% is amper/niet te doen en moet je ook niet vanuit gaan, je kan wel de lat elke keer hoger leggen maar elke uitdaging heeft zijn plafond

ben ik volledig akkoord. Je kan altijd nog een stapje verder gaan maar je moet een beetje aanvoelen wat je klanten willen. Ook de tijd de je ervoor kan vrijmaken blijft belangrijk. Ik ben ervan overtuigd dat ik met Mezzo en Finale een strakker resultaat had gehad maar bijna alle swirls waren weg als sneeuw voor de zon...

En dan de tape he mannen...
Wel, ik had gevraagd aan mijn nonkel om een rolletje tape mee te brengen wegens tijdsgebrek.
Hij was ervan overtuigd de juiste bij te hebben maar niet dus. Toch heb ik hem maar gebruikt en deze was super!!!!
- geen kleefresten maar dan ook echt geen he!
- belangrijkste, je kan ermee eenvoudig bochten maken zonder dat je telkens hoeft te scheuren...
- let op de zijdelingse foto. Dan merk je een stuk tape op het midden van de deur. Daaronder zit een stukje zelf bijgeschilderde verf.
Het zeker voor het onzekere genomen en afgeplakt. Met de DAP vlot over de tape gegaan en niks aan't handje! Blijft strak zitten!
Besluit: echt een aanrader (prijs ken ik niet)

Betreft Collonite... Mercie voor de tips mannen! De hoeveelheid blijft een ramp he... Niemand weet het precies.
Het resultaat lijkt me best ok. Ik heb nu een dopje van Dreft erop gezet en we zullen zien he...

Bedankt voor het lezen en tot de volgende!

Vele groeten,
Steven

Ik heb je topic aandachtig gelezen want dit weekend ga ik mijn 'nieuwe' zelfde type touring onder handen nemen.
Hoeveel tijd ben je bezig geweest?

Beste,

@ Dark Blue: Ik ben ongeveer een 7,5 uur bezig geweest.
Alvast veel succes!

@ Iedereen: nog een nuttige tip: was uw pads uit met water en Amoniac!
Emmerke water, scheut amoniac (nachtje laten weken) en achteraf uitwassen met groene (bruine) zeep!
Gaat super vlot!

Groeten!
Steven

Prachtig resultaat! Wel klaar toen het begon met regenen?

Maar eehh, slaglood op de buitenkant van de velg op een BMW? 8-()) Dat kan toch niet meer tegenwoordig, ziet er niet uit...