Hoi leermeesters,
Na het e.e.a. gelezen te hebben hier op het forum en een klein kapitaal aan spullen te hebben gekocht bij de mannen van Carclean.com heb ik gisteren mijn auto onder handen genomen. Het is voor mij dus de eerste keer dat ik een auto met zoveel liefde heb aangepakt :-" In het verleden wel veel auto's gepoetst bij handelaren in Apeldoorn, maar dat was vooral met Commandant en Turtlewax
De lak van mijn auto verkeerde in.....mhhhhh niet echt goede staat (understatement mode) 8-()) Zie ook de piccies. Overal kleine krasjes en swirls. Veel krasstraat en gewoon heel veel rare plekjes met krasjes. Na het forum te hebben gelezen had ik de overtuiging dat dit veel beter kon.
Het resultaat na de behandeling was ok, maar niet super vond ik zelf. Moet wel zeggen dat ik gisteren het resultaat matig vond, maar, nadat ik net de "before" en "after" pics heb bekeken ben ik toch een stuk beter te spreken over de prestaties van de spulletjes en die rare poetser die ze gebruikte ]d~^ Uiteraard kan het allemaal nog veel beter en mooier, maar ik heb er nu wel wat gevoel bij gekregen. Binnenkort ga ik de Renault Twingo van mijn vrouw ook aanpakken, dus ik ben benieuwd.
Goed, even een opsomming van zaken die ik gebruikt heb.
Wassen:
- 2 emmers met Poorboys Super Slick & Suds Concentrated Car Wash
- Poorboys World Chenille Wash Mitt
- Poorboys World Spray and Rinse Wheel Cleaner
- Valma Velgenborstel
- Poorboys APC 1:7
Drogen:
- Poorboys World Waffle Weave Drying Towel
Klei:
- Poorboys World Poly - Elastic Clay
- Dodo Juice Born Slippy clay lube
- Poorboys World Deluxe Mega Towel
Polijsten:
- DAP 500
- LC Oranje pad
- LC Witte pad
- Monello Mezzo
- Monello Finale
- Poorboys World Waffle Weave Drying towel
Sealen:
- DAP 500
- LC Gele pad
- Poorboys World EXP Pure Sealant
Wax:
- Poorboys World Microfiber Applicator
- Poorboys World Natty's Paste Wax Blue
Banden etc:
- Carclean.com Flex Foam Tire Dressing Applicator
- Poorboys World Natural Look Dressing
En nu maar een paar piccies, want daar gaat het natuurlijk allemaal om:
Piccie na het wassen, helaas geen piccie gemaakt van voor die tijd, want oh oh wat was hij weer ranzig:
Piccie van diverse kras(jes) over de auto:
Klei:
Klei is klaar.nl
Afplakken:
Polijsten:
Na de Manello Mezzo en Finale
Van de sealer helaas geen piccie, wel superspul!!!
In de PB Natty's Wax:
Klaar!!!!:
Bandjes nog niet zwart op de laatste pic.
Dat zijn ze. Ik moet zeggen dat de kwaliteitsproducten een verademing zijn om mee te werken. Het enige product dat me op dit moment nog niet kan bekoren is de PB Natural Look dressing.
Nou laat maar weten wat jullie ervan vinden. Tips en tricks zijn welkom!!!
Grtz ZIeke:|~*
Na het e.e.a. gelezen te hebben hier op het forum en een klein kapitaal aan spullen te hebben gekocht bij de mannen van Carclean.com heb ik gisteren mijn auto onder handen genomen. Het is voor mij dus de eerste keer dat ik een auto met zoveel liefde heb aangepakt :-" In het verleden wel veel auto's gepoetst bij handelaren in Apeldoorn, maar dat was vooral met Commandant en Turtlewax
De lak van mijn auto verkeerde in.....mhhhhh niet echt goede staat (understatement mode) 8-()) Zie ook de piccies. Overal kleine krasjes en swirls. Veel krasstraat en gewoon heel veel rare plekjes met krasjes. Na het forum te hebben gelezen had ik de overtuiging dat dit veel beter kon.
Het resultaat na de behandeling was ok, maar niet super vond ik zelf. Moet wel zeggen dat ik gisteren het resultaat matig vond, maar, nadat ik net de "before" en "after" pics heb bekeken ben ik toch een stuk beter te spreken over de prestaties van de spulletjes en die rare poetser die ze gebruikte ]d~^ Uiteraard kan het allemaal nog veel beter en mooier, maar ik heb er nu wel wat gevoel bij gekregen. Binnenkort ga ik de Renault Twingo van mijn vrouw ook aanpakken, dus ik ben benieuwd.
Goed, even een opsomming van zaken die ik gebruikt heb.
Wassen:
- 2 emmers met Poorboys Super Slick & Suds Concentrated Car Wash
- Poorboys World Chenille Wash Mitt
- Poorboys World Spray and Rinse Wheel Cleaner
- Valma Velgenborstel
- Poorboys APC 1:7
Drogen:
- Poorboys World Waffle Weave Drying Towel
Klei:
- Poorboys World Poly - Elastic Clay
- Dodo Juice Born Slippy clay lube
- Poorboys World Deluxe Mega Towel
Polijsten:
- DAP 500
- LC Oranje pad
- LC Witte pad
- Monello Mezzo
- Monello Finale
Sealen:
- DAP 500
- LC Gele pad
- Poorboys World EXP Pure Sealant
Wax:
- Poorboys World Microfiber Applicator
- Poorboys World Natty's Paste Wax Blue
Banden etc:
- Carclean.com Flex Foam Tire Dressing Applicator
- Poorboys World Natural Look Dressing
En nu maar een paar piccies, want daar gaat het natuurlijk allemaal om:
Piccie na het wassen, helaas geen piccie gemaakt van voor die tijd, want oh oh wat was hij weer ranzig:
Piccie van diverse kras(jes) over de auto:
Klei:
Klei is klaar.nl
Afplakken:
Polijsten:
Na de Manello Mezzo en Finale
Van de sealer helaas geen piccie, wel superspul!!!
In de PB Natty's Wax:
Klaar!!!!:
Bandjes nog niet zwart op de laatste pic.
Dat zijn ze. Ik moet zeggen dat de kwaliteitsproducten een verademing zijn om mee te werken. Het enige product dat me op dit moment nog niet kan bekoren is de PB Natural Look dressing.
Nou laat maar weten wat jullie ervan vinden. Tips en tricks zijn welkom!!!
Grtz ZIeke:|~*