• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW 320D

TonCoronel

Detailing rookie
14 nov 2008
147
0
Afgelopen weekend bezig geweest met onderstaande BMW320D uit 2003.

Toen ik de auto ging bezichtigen vroeg ik aan de eigenaar welke kleur de auto nou precies had, het leek een beetje op donkergrijs antraciet, volgens de eigenaar zou het een zwarte auto moeten zijn... hmmm volgens mij was het toch echt grijsachtig.

Belangrijkste voor de eigenaar was eigenlijk de binnenkant, veel *vreemde* vlekken op de stoelen en een stofzuiger had deze auto ook al sinds 2003 niet meer gezien volgens mij:D
De vorige eigenaar van de auto had ook nog eens in de auto gerookt:|~* en ook dit had de nodige sporen achtergelaten.

Goed vrijdag uurtje eerder van mn werk gegaan omdat het volgens buienradar na half 4 niet meer zou gaan regenen in mijn regio.... en dat klopte ook het begon te hagelen:confused:
Maarja hij moest toch gewassen worden, alvorens voor het weekend in de garage te verdwijnen, dus even doorbijten en wassen.
Volgens de eigenaar waren de velgen altijd zo schoon maar na een wasbeurt met de hand en wat APC met de nodige borstels zat er nog flink wat aanslag op, niet met de hand weg te krijgen. Die moeten dus speciale aandacht krijgen.
Ook zag ik gelijk een mooie strontvlek op de bestuurdersdeur die er absoluut niet af wilde tijdens het wassen en drogen.

Vrijdagavond eerst de auto eens even flink gekleid en daar kwam van het dak, motorkap en kofferbak flink wat troep af, de rest viel eigenlijk wel redelijk mee.
Daarna de auto aftapen dik 1,5 uur mee bezig geweest! maar goed zeker als je met een rotary aan slag denkt te gaan is dit een verstandige stap daarnaast is het verwijderen van waxresten op kunststof ook niet 1 van mijn hobby's.

Zaterdag vol goede moed begonnen met een testspot op de motorkap en daar ben ik flink wat tijd mee bezig geweest!
Uiteraard even de lakdiktemeter op diverse plekken op de auto geplaatst en overal zat het zo tussen de 130 en 155 micron in, auto was nooit overgespoten geweest en dit was het bewijs.
De motorkap, dak en achterklep hadden echt flink geleden in de wasstraat en daar zaten flinke diepe krassen in, hiervoor moest ik echt voor de rotary gaan icm een LC schaap en Menzerna intensive polish, na bewerkt met een excenter icm witte LC en M80 van meguiars.
Verder heb ik nog een testspot gemaakt op een deur en daar kwam eigenlijk naar voren dat een excenter met een oranje pad icm M105 van meguiars bijna zo goed als de zelfde resultaten bood als de rotary met diverse combinaties, uiteindelijk dus voor de excenter gekozen, werkt toch wat pretiger.

Toen ik met de testspot op de motorkap bezig was zag ik warempel dat het toch echt zwarte metalic lak was ipv grijze lak;)

Het exterieur is verder nabehandeldt met:
- Witte LC met M80
- PB Black Hole
- PB EX-P
- Collinite 476S

De velgen waren een HEL!!!
Eerst probeerd om met meguiars metal polish icm een gele bal en een accuboormachine de troep er af te polijsten maar dit bood 0,0 resultaat.
Toen maar met klei de boel behandelt, echt 3 uur mee bezig geweest om uit alle randjes alle aanslag weg te krijgen, gelukkig was het resultaat er wel naar.

Alle kunststof delen en rubbers zijn nagelopen met PB trim restorer.

Het interieur is volledig gereinigd met de stofzuiger, extractor (Met het mooie bruine water tot gevolg), APC, Megs tech protect etc etc.

De eigenaar was meeer dan tevreden gelukkig!

Goed nu de foto's

Allereerst de interieur foto's voor:
11.jpg

12.jpg

13.jpg

14.jpg

15.jpg



In de sop:
21.jpg


Na het wassen mooie dikke vogelstront:
22.jpg


Geen mooi glanzende motorkap en lijkt toch echt grijs! toch.... ?
23.jpg


Na het wassen met APC icm borstels was dit het resultaat, volgens de eigenaar waren de velgen altijd zo schoon door de wasstraat :weetniet
24.jpg



Naar binnen en aan de slag. Dit is het resulaat van de vogel in hoog detail :D
25.jpg


Mooie doffe lak...
26.jpg


Nog geen kwart dak:
31.jpg


Diverse foto''s van tijdens de testspot:
32.jpg

33.jpg

34.jpg

35.jpg

36.jpg

37.jpg



Een naar mijn inziens mooie 50/50 fotoshoot:
41.jpg

42.jpg

43.jpg


Ook op de details letten dus netjes de knipperlichten mee polijsten:
Voor:

44.jpg


En na:
45.jpg


Ook dit is gepolijst(heel voorzichtig)
Voor:

51.jpg


En na:
52.jpg


We hebben nog getracht iets aan de koplampen te doen want die waren erg dof:
Voor:

53.jpg

Nog een keer voor:
54.jpg

En na, de linker is beter gelukt dan de rechter:
55.jpg


Helaas geen mooie reflectie foto's in de zon kunnen maken, want die hebben we de laatste dagen niet gezien....
Het regende als een gek toen ik klaar was dus de foto's zijn beperkt tot foto's in de garage:

61.jpg

62.jpg

63.jpg

64.jpg

65.jpg

66.jpg

67.jpg


En het interieur ook uiteraard:
71.jpg

72.jpg

73.jpg

74.jpg

75.jpg

76.jpg


Vandaag op het werk na aflevering en 2 minuten geen regen toch even snel wat foto's kunnen maken:
81.jpg

82.jpg

83.jpg

84.jpg

85.jpg

86.jpg

87.jpg

88.jpg

89.jpg
 
Top! Lekker veel foto's van een mooie klus.
Was de vervuiling zo erg dat je met de grove klei aan de bak moest?
 
Jup dat is ook wel te zien aan de marring zeker.... alleen het dak, motorkap en achterkep hoor de rest is met mildere klei gedaan
 
Zo, wat een schitterend resultaat! Blijft toch echt een van de mooiste auto's ooit!
Hoe heb je die velgen weer schoon gekregen eigenlijk? Ik vind het een wonder. :)^
 
Thanks!

Met klei en heeel heeeel heeeeeeeel veeel geduld! Detailen is leuk maar dit ging te ver haha had het klusje ook tot het allerlaatst bewaard en was er echt klaar mee. Gelukkig was het resultaat er wel naar,^^
 
Superresultaat man! Kost inderdaad een hoop tijd maar dan heb je ook wat!
 
Prachtig weer Ton! :)^ De buitenfoto's doen niet voldoende het resultaat en de geleverde inspanning
De motorkap heeft duidelijk ook al heel wat steentjes ontmoet :)
 
Geweldig resultaat.
Al vergde het veel geduld maar je mag trots zijn op het resultaat.
Ook lekker veel foto's geplaatst.

Helemaal top:cool:
 
Mooi resultaat, waar ik wel benieuwd naar ben is hoe en waarmee je de kunststof deurstijlen heb gepolijst.
Wel treurig om te zien hoe sommige mensen met hun auto omgaan.
 
WaxWizard zei:
Mooi resultaat, waar ik wel benieuwd naar ben is hoe en waarmee je de kunststof deurstijlen heb gepolijst..

Excenter icm witte pad met Meguiars plastx, werkte verbazing wekkend goed

Snitser zei:
lekker bezig Ton! Waarmee heb je de koplampen behandeld?

In eerste instantie geprobeerd met de rotary icm M105 dit werdt niet echt een succes daarna met de meguiars plastx geprobeerd en dit gaf een veeel beter resultaat.

Snitser zei:
Wat zei de eigenaar toen die de auto terug kreeg?
Hij vindt het helemaal geweldig hij was zo blij als een kind. Vond het heerlijk om in zijn auto te kunnen rijden die nog nooit zo schoon was

Kijk daar doen we het voor toch:cool:
 
Wat een werk moet dat geweest zijn, maar het resultaat mag er zijn. Mooie review, leuk geschreven en lekker veel foto´s van voor en na. Top! Dank voor de review.
 

Vergelijkbare onderwerpen