Afgelopen weekend bezig geweest met onderstaande BMW320D uit 2003.
Toen ik de auto ging bezichtigen vroeg ik aan de eigenaar welke kleur de auto nou precies had, het leek een beetje op donkergrijs antraciet, volgens de eigenaar zou het een zwarte auto moeten zijn... hmmm volgens mij was het toch echt grijsachtig.
Belangrijkste voor de eigenaar was eigenlijk de binnenkant, veel *vreemde* vlekken op de stoelen en een stofzuiger had deze auto ook al sinds 2003 niet meer gezien volgens mij
De vorige eigenaar van de auto had ook nog eens in de auto gerookt:|~* en ook dit had de nodige sporen achtergelaten.
Goed vrijdag uurtje eerder van mn werk gegaan omdat het volgens buienradar na half 4 niet meer zou gaan regenen in mijn regio.... en dat klopte ook het begon te hagelen
Maarja hij moest toch gewassen worden, alvorens voor het weekend in de garage te verdwijnen, dus even doorbijten en wassen.
Volgens de eigenaar waren de velgen altijd zo schoon maar na een wasbeurt met de hand en wat APC met de nodige borstels zat er nog flink wat aanslag op, niet met de hand weg te krijgen. Die moeten dus speciale aandacht krijgen.
Ook zag ik gelijk een mooie strontvlek op de bestuurdersdeur die er absoluut niet af wilde tijdens het wassen en drogen.
Vrijdagavond eerst de auto eens even flink gekleid en daar kwam van het dak, motorkap en kofferbak flink wat troep af, de rest viel eigenlijk wel redelijk mee.
Daarna de auto aftapen dik 1,5 uur mee bezig geweest! maar goed zeker als je met een rotary aan slag denkt te gaan is dit een verstandige stap daarnaast is het verwijderen van waxresten op kunststof ook niet 1 van mijn hobby's.
Zaterdag vol goede moed begonnen met een testspot op de motorkap en daar ben ik flink wat tijd mee bezig geweest!
Uiteraard even de lakdiktemeter op diverse plekken op de auto geplaatst en overal zat het zo tussen de 130 en 155 micron in, auto was nooit overgespoten geweest en dit was het bewijs.
De motorkap, dak en achterklep hadden echt flink geleden in de wasstraat en daar zaten flinke diepe krassen in, hiervoor moest ik echt voor de rotary gaan icm een LC schaap en Menzerna intensive polish, na bewerkt met een excenter icm witte LC en M80 van meguiars.
Verder heb ik nog een testspot gemaakt op een deur en daar kwam eigenlijk naar voren dat een excenter met een oranje pad icm M105 van meguiars bijna zo goed als de zelfde resultaten bood als de rotary met diverse combinaties, uiteindelijk dus voor de excenter gekozen, werkt toch wat pretiger.
Toen ik met de testspot op de motorkap bezig was zag ik warempel dat het toch echt zwarte metalic lak was ipv grijze lak
Het exterieur is verder nabehandeldt met:
- Witte LC met M80
- PB Black Hole
- PB EX-P
- Collinite 476S
De velgen waren een HEL!!!
Eerst probeerd om met meguiars metal polish icm een gele bal en een accuboormachine de troep er af te polijsten maar dit bood 0,0 resultaat.
Toen maar met klei de boel behandelt, echt 3 uur mee bezig geweest om uit alle randjes alle aanslag weg te krijgen, gelukkig was het resultaat er wel naar.
Alle kunststof delen en rubbers zijn nagelopen met PB trim restorer.
Het interieur is volledig gereinigd met de stofzuiger, extractor (Met het mooie bruine water tot gevolg), APC, Megs tech protect etc etc.
De eigenaar was meeer dan tevreden gelukkig!
Goed nu de foto's
Allereerst de interieur foto's voor:
In de sop:
Na het wassen mooie dikke vogelstront:
Geen mooi glanzende motorkap en lijkt toch echt grijs! toch.... ?
Na het wassen met APC icm borstels was dit het resultaat, volgens de eigenaar waren de velgen altijd zo schoon door de wasstraat :weetniet
Naar binnen en aan de slag. Dit is het resulaat van de vogel in hoog detail
Mooie doffe lak...
Nog geen kwart dak:
Diverse foto''s van tijdens de testspot:
Een naar mijn inziens mooie 50/50 fotoshoot:
Ook op de details letten dus netjes de knipperlichten mee polijsten:
Voor:
En na:
Ook dit is gepolijst(heel voorzichtig)
Voor:
En na:
We hebben nog getracht iets aan de koplampen te doen want die waren erg dof:
Voor:
Nog een keer voor:
En na, de linker is beter gelukt dan de rechter:
Helaas geen mooie reflectie foto's in de zon kunnen maken, want die hebben we de laatste dagen niet gezien....
Het regende als een gek toen ik klaar was dus de foto's zijn beperkt tot foto's in de garage:
En het interieur ook uiteraard:
Vandaag op het werk na aflevering en 2 minuten geen regen toch even snel wat foto's kunnen maken:
Toen ik de auto ging bezichtigen vroeg ik aan de eigenaar welke kleur de auto nou precies had, het leek een beetje op donkergrijs antraciet, volgens de eigenaar zou het een zwarte auto moeten zijn... hmmm volgens mij was het toch echt grijsachtig.
Belangrijkste voor de eigenaar was eigenlijk de binnenkant, veel *vreemde* vlekken op de stoelen en een stofzuiger had deze auto ook al sinds 2003 niet meer gezien volgens mij
De vorige eigenaar van de auto had ook nog eens in de auto gerookt:|~* en ook dit had de nodige sporen achtergelaten.
Goed vrijdag uurtje eerder van mn werk gegaan omdat het volgens buienradar na half 4 niet meer zou gaan regenen in mijn regio.... en dat klopte ook het begon te hagelen
Maarja hij moest toch gewassen worden, alvorens voor het weekend in de garage te verdwijnen, dus even doorbijten en wassen.
Volgens de eigenaar waren de velgen altijd zo schoon maar na een wasbeurt met de hand en wat APC met de nodige borstels zat er nog flink wat aanslag op, niet met de hand weg te krijgen. Die moeten dus speciale aandacht krijgen.
Ook zag ik gelijk een mooie strontvlek op de bestuurdersdeur die er absoluut niet af wilde tijdens het wassen en drogen.
Vrijdagavond eerst de auto eens even flink gekleid en daar kwam van het dak, motorkap en kofferbak flink wat troep af, de rest viel eigenlijk wel redelijk mee.
Daarna de auto aftapen dik 1,5 uur mee bezig geweest! maar goed zeker als je met een rotary aan slag denkt te gaan is dit een verstandige stap daarnaast is het verwijderen van waxresten op kunststof ook niet 1 van mijn hobby's.
Zaterdag vol goede moed begonnen met een testspot op de motorkap en daar ben ik flink wat tijd mee bezig geweest!
Uiteraard even de lakdiktemeter op diverse plekken op de auto geplaatst en overal zat het zo tussen de 130 en 155 micron in, auto was nooit overgespoten geweest en dit was het bewijs.
De motorkap, dak en achterklep hadden echt flink geleden in de wasstraat en daar zaten flinke diepe krassen in, hiervoor moest ik echt voor de rotary gaan icm een LC schaap en Menzerna intensive polish, na bewerkt met een excenter icm witte LC en M80 van meguiars.
Verder heb ik nog een testspot gemaakt op een deur en daar kwam eigenlijk naar voren dat een excenter met een oranje pad icm M105 van meguiars bijna zo goed als de zelfde resultaten bood als de rotary met diverse combinaties, uiteindelijk dus voor de excenter gekozen, werkt toch wat pretiger.
Toen ik met de testspot op de motorkap bezig was zag ik warempel dat het toch echt zwarte metalic lak was ipv grijze lak
Het exterieur is verder nabehandeldt met:
- Witte LC met M80
- PB Black Hole
- PB EX-P
- Collinite 476S
De velgen waren een HEL!!!
Eerst probeerd om met meguiars metal polish icm een gele bal en een accuboormachine de troep er af te polijsten maar dit bood 0,0 resultaat.
Toen maar met klei de boel behandelt, echt 3 uur mee bezig geweest om uit alle randjes alle aanslag weg te krijgen, gelukkig was het resultaat er wel naar.
Alle kunststof delen en rubbers zijn nagelopen met PB trim restorer.
Het interieur is volledig gereinigd met de stofzuiger, extractor (Met het mooie bruine water tot gevolg), APC, Megs tech protect etc etc.
De eigenaar was meeer dan tevreden gelukkig!
Goed nu de foto's
Allereerst de interieur foto's voor:
In de sop:
Na het wassen mooie dikke vogelstront:
Geen mooi glanzende motorkap en lijkt toch echt grijs! toch.... ?
Na het wassen met APC icm borstels was dit het resultaat, volgens de eigenaar waren de velgen altijd zo schoon door de wasstraat :weetniet
Naar binnen en aan de slag. Dit is het resulaat van de vogel in hoog detail
Mooie doffe lak...
Nog geen kwart dak:
Diverse foto''s van tijdens de testspot:
Een naar mijn inziens mooie 50/50 fotoshoot:
Ook op de details letten dus netjes de knipperlichten mee polijsten:
Voor:
En na:
Ook dit is gepolijst(heel voorzichtig)
Voor:
En na:
We hebben nog getracht iets aan de koplampen te doen want die waren erg dof:
Voor:
Nog een keer voor:
En na, de linker is beter gelukt dan de rechter:
Helaas geen mooie reflectie foto's in de zon kunnen maken, want die hebben we de laatste dagen niet gezien....
Het regende als een gek toen ik klaar was dus de foto's zijn beperkt tot foto's in de garage:
En het interieur ook uiteraard:
Vandaag op het werk na aflevering en 2 minuten geen regen toch even snel wat foto's kunnen maken: