• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW 320i Cabrio M pakket MY 2008

madtraxx

Detailing rookie
11 aug 2008
520
0
Vandaag bezig geweest met een BMW 320i Cabrio met M pakket.
Begonnen met Foamen met SSF en vervolgens gewassen met 2BM met Dodo Sour Power.
De velgen zijn met Poorboys Spray and Rinse gedaan, dit had ik 1:1 verdund met water.
Vervolgens de auto gekleid met Bilt Hamber clay en Quick Detailer van Meguiars (komt het ook nog eens op)
Toen begonnen met afplakken van de auto en een aantal testspots gemaakt.
Al gauw kwam ik erachter dat de lak echt knetterhard was, en uiteindelijk ben ik gegaan voor SSR 2,5 met een oranje LC pad. Op deze manier heb ik de hele auto gepolijst, tape verwijderd, en de auto opnieuw gewassen.
Ongeloofelijk hoeveel beading en sheeting er toen al aanwezig was.
Toen verder gegaan met de banden in de hot tyre shine van meguiars, binnenkanten wielkasten schoongemaakt en de binnenkanten behandeld.
Inmiddels was het tijd om de was aan te brengen, omdat de klant vertelde dat hij geen zin had om hem om de zoveel tijd te doen heb ik gekozen voor Collinite 845.

Hierbij dan de foto's van voor:

bmw6.JPG


bmw7.JPG


bmw8.JPG


Tijdens het foamen:

bmw5.JPG


bmw9.JPG


Sheeting na het polijsten:

bmw10.JPG


bmw11.JPG


bmw12.JPG


bmw13.JPG


En de na foto's:

bmw1.JPG


bmw2.JPG


bmw3.JPG


bmw14.JPG


bmw15.JPG


bmw16.JPG
 
Nee, het had zo'n kleine mate van correctie dat het niet nodig was. Had ik een hardere pad gepakt dan was het wel nodig geweest. Ik moest ook alleen lichte swirls verwijderen, voor de rest verkeerde hij in zeer goede staat.
 
Mooie wagen. Tsja...over nabewerking zijn verschillen meningen. Zelf heb ik ook een keer gefinishd met 2,5 op wit.......Maar toch, zet de auto maar eens onder TL Licht, dan zul je denk ikz eker weten nog micro krassen zien.
 
Er was ook niet veel meer tijd, ik had nog wel willen nabewerken maar de eigenaar vond dit ook goed. En ik heb zelf met een led zaklamp erop gezeten en vond het er goed uitzien. Uiteraard had ik voor mijn eigen geruststelling nog wel willen finishen met SSR2 op wit.
Volgens mij ligt het ook heel erg aan hoe hard de lak is, als de lak zo hard als dit is, dan doet een middel als SSR1 bijna niets.... beter gezegd SSR1 deed helemaal niks...
 
Wat ik bedoel,.SSR2,5 icm met een Oranje LC haalt krassen weg, maar creeert ook zeker micro krasjes. valt mij op dat dit op harde/keramische lakken gebeurd. De SSR 2 of 1 op wit kan deze micro krasjes dan weer weg werken.
 
Mooie wagen en een mooi resultaat zo voor het oog hoor! Maar zoals mijn voorgangers al hebben gezegd; Oranje is zeker geen pad om mee te eindigen. Hetzelfde geldt eigenlijk voor SSR2 op wit zoals je zelf nog aanhaalde. Zet de auto onder TL licht of een bouwlamp en je zal zien waarom... ;)
 
Dat snap ik heel goed ;) echter als de auto weg moet dan moet hij weg.... kan er wel met mijn DAP achteraan rennen maar het heeft weinig nut. Ik heb de eigenaar bij begin ook al duidelijk gemaakt dat ik niet genoeg tijd zou hebben om van 10:00 tot 14:30 de auto naar mijn tevredenheid klaar te hebben. Maarja, het is een collega dus ik zal de auto vast vaker zien. t.o.v. hoe hij eruit zag is dit al een zeer grote verbetering. De finishing touch laat op zich wachten tot de volgende keer :)