Goeiemorgen,
Ik heb sinds afgelopen dinsdag een BMW 335d op de oprit staan. De eigenaar ging op vakantie en wilde de auto netjes behandeld weer terug krijgen.
Aangezien ik afgelopen vrijdagavond/zaterdag die Seat Altea gedaan heb, moest ik met deze auto voornamelijk in de avonduren wat doen + de gehele zondag.
De eigenaar verzorgt de auto zelf ook wel goed, wast hem iedere week volgens mij met de hand, maar toch had de auto wel wat swirls her en der, en andere vuiligheid:
Als eerste het interieur gedaan. Gestofzuigd, met Megs Interior detailer alles behandeld, het leer gevoed en beschermt en de trims behandeld met Autofinesse.
Na een 1,5 avond werk, komt het er dan zo uit te zien:
De auto wassen was toen het volgende project, nadat de auto gewassen was, met de klei er aan.
En veel teerspetters op de auto zeg, word echt tijd dat ik Tar-X ga halen.
Toen de wielen en banden schoongemaakt en met Iron-X de laatste aanslag doen laten verdwijnen, helaas waren de velgen redelijk geoxideerd.
Auto afplakken was het volgende werkje, en toen de 1e polijstlaag er over heen, had gecombineerd, oranje pad/gele pad en witte pad met Inizio en Mezzo:
Heb de swirls er uitgekregen, alsmede de lichte krasjes, zitten nu nog 2 wat diepere krasjes in de lak, maar die kreeg ik er niet uit.
Toch maar eens een rotary aanschaffen.
Daarna de auto weer afgenomen met Eraser:
Glans was alweer goed teruggekomen.
Daarna met de groene en zwarte pad 2x hit met de Finale aangebracht en getopt met de M26.
Het zag er weer heel netjes uit.
Uitlaten nog schoongemaakt, ramen schoongemaakt, velgen behandeld met een sealent en verder nog wat puntjes op de I gezet en dit is het eindresultaat:
PS: Helaas kan ik bij de nieuwe versie van Photobucket de kentekens helaas niet meer "twirlen" zodat die onleesbaar worden, dus moet het maar zo doen met een gele streep.
In totaal toch nog de woensdagavond, donderdagavond, gehele zondag, maandagavond en vanmorgen aan bezig geweest...dus een kleine 20 uur.
Gr. Sharif
Ik heb sinds afgelopen dinsdag een BMW 335d op de oprit staan. De eigenaar ging op vakantie en wilde de auto netjes behandeld weer terug krijgen.
Aangezien ik afgelopen vrijdagavond/zaterdag die Seat Altea gedaan heb, moest ik met deze auto voornamelijk in de avonduren wat doen + de gehele zondag.
De eigenaar verzorgt de auto zelf ook wel goed, wast hem iedere week volgens mij met de hand, maar toch had de auto wel wat swirls her en der, en andere vuiligheid:
Als eerste het interieur gedaan. Gestofzuigd, met Megs Interior detailer alles behandeld, het leer gevoed en beschermt en de trims behandeld met Autofinesse.
Na een 1,5 avond werk, komt het er dan zo uit te zien:
De auto wassen was toen het volgende project, nadat de auto gewassen was, met de klei er aan.
En veel teerspetters op de auto zeg, word echt tijd dat ik Tar-X ga halen.
Toen de wielen en banden schoongemaakt en met Iron-X de laatste aanslag doen laten verdwijnen, helaas waren de velgen redelijk geoxideerd.
Auto afplakken was het volgende werkje, en toen de 1e polijstlaag er over heen, had gecombineerd, oranje pad/gele pad en witte pad met Inizio en Mezzo:
Heb de swirls er uitgekregen, alsmede de lichte krasjes, zitten nu nog 2 wat diepere krasjes in de lak, maar die kreeg ik er niet uit.
Toch maar eens een rotary aanschaffen.
Daarna de auto weer afgenomen met Eraser:
Glans was alweer goed teruggekomen.
Daarna met de groene en zwarte pad 2x hit met de Finale aangebracht en getopt met de M26.
Het zag er weer heel netjes uit.
Uitlaten nog schoongemaakt, ramen schoongemaakt, velgen behandeld met een sealent en verder nog wat puntjes op de I gezet en dit is het eindresultaat:
PS: Helaas kan ik bij de nieuwe versie van Photobucket de kentekens helaas niet meer "twirlen" zodat die onleesbaar worden, dus moet het maar zo doen met een gele streep.
In totaal toch nog de woensdagavond, donderdagavond, gehele zondag, maandagavond en vanmorgen aan bezig geweest...dus een kleine 20 uur.
Gr. Sharif