Het was een flinke kras en op bepaalde stukken ook goed diep. Bovendien was het lastig werken, omdat de kras begon op een smal deel net onder het achterlicht (en eindigde ruim na de wielkast).
De kras is eerst machinaal geschuurd met grit 2000 (Festool pads), daarna licht gepolijst met een polishing pad en Raffini Mezzo (zo kun je snel inspecteren of er genoeg gesand is), hier en daar 1 of 2 extra hits met grit 2000 om de kras er gelijkmatig uit te krijgen.
Na het wetsanden is het paneel gepolijst met een Foamed Wool pad en Monello Raffini Inizio Forza, een oranje light cutting pad met Raffini Mezzo en een groene light polishing pad met Raffini Finale. Als laatste inspectie onvet.
Door de kleur was de kras lastig vast te leggen op de foto:
Sanding, je ziet hier en daar blauw tape, hiermee hebben we de krassen gemarkeerd, omdat ze lastig te zien zijn als het paneel nat is:
Compounding stap met woolpad en Inizio Forza:
[/color][/size]