Afgelopen weekend stond deze prachtige BMW 340i xDrive M Sport op het programma voor een full detail.
De auto bij aanvang:
zoals ik zo vaak afspreek, is de auto vrijdagmiddag bij mij thuis neergezet (hier staat 'ie veiliger dan s'avonds op een verlaten industrieterrein...) zodat ik deze zaterdagochtend mee kan nemen naar mijn werk. Dit is slechts een ritje van 5 minuten, maar in deze auto echt geen straf. Een dikke 3.0 liter 6 cilinder met 326 pk onder de motorkap
Foamen, wassen, de-ironizen:
Het is goed op de foto's te zien dat het nog vroeg was, ik ben om 07:00 uur begonnen...Mijn buren (auto verhuurbedrijf) beginnen ook rond die tijd. Zoek het verschil...de stoeprand detailer of een "luxe" inpandige wasplaats
En helaas, ik mag/kan geen gebruik maken van hun ruimte aangezien zij de hele dag door auto's en bussen staan te wassen.
- foamen Kenotek i.c.m. Monello Lancia 2.0
- wassen ValetPro shampoo
- Kenotek de-ironizer
- diverse washmitts en borstels
Nadat het hele was proces achter de rug was, alles opgeruimd en vlug naar binnen gegaan, het regende en het was goed fris.
Kleien:
van de lak kwam niet echt heel veel vuil vanaf.
- Dodo Juice SN klei
- Poorboy's World Spray&Wipe
Lakdiktemeting:
de BMW zit nog prima in zijn jasje, niet dun, niet dik, gewoon prima waardes
Staat van de lak:
de lak had overal swirls en op de motorkap wat lichte hologrammen, voor de rest geen schokkende defecten.
Polijsten:
aangezien ik al vaker te maken heb gehad met harde (Duitse) lakken, was deze BMW geen uitzondering. Dus een heel arsenaal aam polijstmiddelen, pads en machines uit de kast gehaald die hun kunstjes mochten vertonen.
De lak werd in een aantal stappen gepolijst. Diverse voor, tijdens en na foto's.
De auto is rijkelijk voorzien van hoogglans zwarte trims en deurstijlen. Ontzettend mooi, zeker i.c.m. deze kleur lak en model auto, maar ze zijn oh zo gevoelig.
De deurstijlen werden meermaals met een fijne polish en pad behandeld.
Zo zonder directe lichtbron lijken de stijlen netjes, maar de Monello Faro inspectielamp is streng en onthuld álles.
Interieur:
het interieur verdiende ook de nodig aandacht.
- gestofzuigd
- alle kunststof delen gereinigd met Nanolex Interior Cleaner.
De M Performance uitlaat sierstukken schoon gemaakt en beschermd.
- Great Lion Metal Polish
- Poorboy's World Wheel Sealant
Onder de motorkap is de boel schoon gemaakt met APC, diverse kwasten/borstels/doeken en naderhand behandeld met Koch Chemie PSS.
(en ja, er zitten nog hologrammetjes op de neus, maar die zijn naderhand nog behandeld
)
Bescherming.
Nadat ik klaar was, werd de lak ontvet met Gyeon Prep en daarna voorzien van 2 laagjes Waxaddict Graphite.
De glans en reflectie zit we weer goed in/op/aan
De welbekende puntjes op de i:
- alle ramen gereinigd met Monello Cristallino Glass Cleaner
- banden voorzien van een laagje Gyeon Tire
- alle (deur) sponningen, kieren, instaplijsten schoon gemaakt
En toen kon de auto naar buiten....
De auto bij aanvang:
zoals ik zo vaak afspreek, is de auto vrijdagmiddag bij mij thuis neergezet (hier staat 'ie veiliger dan s'avonds op een verlaten industrieterrein...) zodat ik deze zaterdagochtend mee kan nemen naar mijn werk. Dit is slechts een ritje van 5 minuten, maar in deze auto echt geen straf. Een dikke 3.0 liter 6 cilinder met 326 pk onder de motorkap
Foamen, wassen, de-ironizen:
Het is goed op de foto's te zien dat het nog vroeg was, ik ben om 07:00 uur begonnen...Mijn buren (auto verhuurbedrijf) beginnen ook rond die tijd. Zoek het verschil...de stoeprand detailer of een "luxe" inpandige wasplaats
En helaas, ik mag/kan geen gebruik maken van hun ruimte aangezien zij de hele dag door auto's en bussen staan te wassen.
- foamen Kenotek i.c.m. Monello Lancia 2.0
- wassen ValetPro shampoo
- Kenotek de-ironizer
- diverse washmitts en borstels
Nadat het hele was proces achter de rug was, alles opgeruimd en vlug naar binnen gegaan, het regende en het was goed fris.
Kleien:
van de lak kwam niet echt heel veel vuil vanaf.
- Dodo Juice SN klei
- Poorboy's World Spray&Wipe
Lakdiktemeting:
de BMW zit nog prima in zijn jasje, niet dun, niet dik, gewoon prima waardes
Staat van de lak:
de lak had overal swirls en op de motorkap wat lichte hologrammen, voor de rest geen schokkende defecten.
Polijsten:
aangezien ik al vaker te maken heb gehad met harde (Duitse) lakken, was deze BMW geen uitzondering. Dus een heel arsenaal aam polijstmiddelen, pads en machines uit de kast gehaald die hun kunstjes mochten vertonen.
De lak werd in een aantal stappen gepolijst. Diverse voor, tijdens en na foto's.
De auto is rijkelijk voorzien van hoogglans zwarte trims en deurstijlen. Ontzettend mooi, zeker i.c.m. deze kleur lak en model auto, maar ze zijn oh zo gevoelig.
De deurstijlen werden meermaals met een fijne polish en pad behandeld.
Zo zonder directe lichtbron lijken de stijlen netjes, maar de Monello Faro inspectielamp is streng en onthuld álles.
Interieur:
het interieur verdiende ook de nodig aandacht.
- gestofzuigd
- alle kunststof delen gereinigd met Nanolex Interior Cleaner.
De M Performance uitlaat sierstukken schoon gemaakt en beschermd.
- Great Lion Metal Polish
- Poorboy's World Wheel Sealant
Onder de motorkap is de boel schoon gemaakt met APC, diverse kwasten/borstels/doeken en naderhand behandeld met Koch Chemie PSS.
(en ja, er zitten nog hologrammetjes op de neus, maar die zijn naderhand nog behandeld
Bescherming.
Nadat ik klaar was, werd de lak ontvet met Gyeon Prep en daarna voorzien van 2 laagjes Waxaddict Graphite.
De glans en reflectie zit we weer goed in/op/aan
De welbekende puntjes op de i:
- alle ramen gereinigd met Monello Cristallino Glass Cleaner
- banden voorzien van een laagje Gyeon Tire
- alle (deur) sponningen, kieren, instaplijsten schoon gemaakt
En toen kon de auto naar buiten....
Laatst bewerkt: