Tussen goede voornemens en daden bestaat er bij mij altijd een verschil.
Ik was namelijk van plan om regelmatig een update te posten van het leven van de Beemer, maar ondertussen is het al 3 jaar geleden sinds ik nog iets gemeld heb.
Maar ik heb ondertussen wel foto's genomen! En gezien wij door het Coronavirus niet meer mogen buiten komen, is dit een ideaal moment om even een update te posten.
Onderstaande foto's dateren uit augustus 2017 (!). De coupé had toen 23.000 km en een zomerbuitje had ervoor gezorgd dat de lak er als volgt uitzag.
En zoals altijd krijgt vooral de achterkant de volle laag.
Als echte detailer weet je dat het dan tijd is om emmers en ander poetsmateriaal boven te halen...
… soms zorgt een gebrek aan tijd (en goesting) er echter voor dat er naar noodmiddelen gegrepen moet worden.
Bij mij is het een regelmatig wederkerend dilemma: rondrijden met een vuile wagen of hem toch een keer door een wasstraat jagen. En ik geef het toe: bij de leasewagen van mijn dierbare echtgenote valt de keuze dan vaak op de snelle oplossing.
Op enkele kilometer van ons appartement is er een hypermoderne carwash en die heeft de BMW al vaker gewassen dan ik.
Gezien de grote meerderheid op dit forum wellicht nog nooit een wasstraat van binnenuit gezien heeft, heb ik de behandeling even op film gezet. (Om de pijn niet langer te laten duren dan nodig, heb ik de snelheid verdubbeld...)
Na vier minuten stond ik al klaar om te stofzuigen.
En enkele minuten later kon ik een selfie maken met een propere wagen.
Thuis gekomen, heb ik de wagen behandeld met Meguiar's Ultimate Quik Wax.
Ik vind dit een erg fijn product om mee te werken. In 20 minuten heb ik de hele wagen (lak, rubbers, zelfs vensters) behandeld en het geeft een goed (zij het kort durend) resultaat.
En zo zag de Beemer er na een uurtje uit.
Of een bibberend totaalplaatje.
De lak had in elk geval nog niet afgezien van de behandeling.
Sindsdien is dit eigenlijk de standaardbehandeling geworden van de BMW. Ik ben er niet trots op, maar soms moet een mens keuzes maken.
Het gaat in elk geval een interessante test worden om na te gaan welk effect zo'n behandeling heeft na vier jaar.
Ik houd jullie hierover - vroeg of laat - op de hoogte.
PS Ik hoop dat ik met deze post geen inbreuk gemaakt heb op reclamevoorschriften; het is niet mijn bedoeling om reclame te maken voor de wasstraat.
Ik was namelijk van plan om regelmatig een update te posten van het leven van de Beemer, maar ondertussen is het al 3 jaar geleden sinds ik nog iets gemeld heb.
Maar ik heb ondertussen wel foto's genomen! En gezien wij door het Coronavirus niet meer mogen buiten komen, is dit een ideaal moment om even een update te posten.
Onderstaande foto's dateren uit augustus 2017 (!). De coupé had toen 23.000 km en een zomerbuitje had ervoor gezorgd dat de lak er als volgt uitzag.
En zoals altijd krijgt vooral de achterkant de volle laag.
Als echte detailer weet je dat het dan tijd is om emmers en ander poetsmateriaal boven te halen...
… soms zorgt een gebrek aan tijd (en goesting) er echter voor dat er naar noodmiddelen gegrepen moet worden.
Bij mij is het een regelmatig wederkerend dilemma: rondrijden met een vuile wagen of hem toch een keer door een wasstraat jagen. En ik geef het toe: bij de leasewagen van mijn dierbare echtgenote valt de keuze dan vaak op de snelle oplossing.
Op enkele kilometer van ons appartement is er een hypermoderne carwash en die heeft de BMW al vaker gewassen dan ik.
Gezien de grote meerderheid op dit forum wellicht nog nooit een wasstraat van binnenuit gezien heeft, heb ik de behandeling even op film gezet. (Om de pijn niet langer te laten duren dan nodig, heb ik de snelheid verdubbeld...)
Na vier minuten stond ik al klaar om te stofzuigen.
En enkele minuten later kon ik een selfie maken met een propere wagen.
Thuis gekomen, heb ik de wagen behandeld met Meguiar's Ultimate Quik Wax.
Ik vind dit een erg fijn product om mee te werken. In 20 minuten heb ik de hele wagen (lak, rubbers, zelfs vensters) behandeld en het geeft een goed (zij het kort durend) resultaat.
En zo zag de Beemer er na een uurtje uit.
Of een bibberend totaalplaatje.
De lak had in elk geval nog niet afgezien van de behandeling.
Sindsdien is dit eigenlijk de standaardbehandeling geworden van de BMW. Ik ben er niet trots op, maar soms moet een mens keuzes maken.
Het gaat in elk geval een interessante test worden om na te gaan welk effect zo'n behandeling heeft na vier jaar.
Ik houd jullie hierover - vroeg of laat - op de hoogte.
PS Ik hoop dat ik met deze post geen inbreuk gemaakt heb op reclamevoorschriften; het is niet mijn bedoeling om reclame te maken voor de wasstraat.