Afgelopen weekend een BMW 523i gedetailed. De auto is 4 weken geleden aangekocht bij een BMW-dealer uit Hilversum.
Op het eerste gezicht een prachtige auto, waar niets mis mee lijkt te zijn.
De VOOR-foto's:
Motorruimte zag er nog prima uit, dus verder niets aan gedaan.
Vervolgens de velgen gedaan met achtereenvolgens Meg's APC+, Poorboys Spray&Rinse, en Iron-X. Daarna nog de hele auto met een overmaat Turtle Wax Shampoo.
Daarna de auto gekleid met Meg's Last Touch (1:1 verdund met ged.water) en de Milde variant van Meg's Prof Detailing Clay (de blauwe)
Motorkap:
Dak en achterklep:
Aanvankelijk dacht ik dus een makkie te hebben aan deze auto. Dacht dus met een rondje Monello Finale met lichtgroene Kompressor pad op de DAP 900 en daarna Dodo Juice Lime Prime op zwarte pad de auto wel klaar voor het aanbrengen van de C-quartz te krijgen. Maar niets bleek minder waar....
Toen de auto in het halogeen licht stond kwam het volgende tevoorschijn:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Swirls all over the place. Gek genoeg voornamelijk op de verticale plaatdelen. Leek wel of de BMW met een schuursponsje was gewassen.
In eerste instantie een test-spot gemaakt met witte Monello Kompressor pad met de Flex L3403 VRG Rotary, maar dat ging 'm niet worden. Helaas lag m'n Monello Inizio Forza nog thuis, dus overgestapt naar Meg's M105 op oranje Kompressor pad, maar ook dit was het net niet, dus de uiteindelijke keus viel op de gele Kompressor pad met Meg's M105 (op sommige plekken 2 hits).
Daarna de Meg's M205 op de lichtgroene Kompressor pad, ook roterend gepolijst. Dit lijkt een grote stap, maar een tussenstap (op wit) bleek geen meerwaarde.
De foto's na het polijsten:
Eerste dag zat erop,pffff.. Van s'morgens 10 uur tot s'avonds 10 uur.
Volgende dag de Dodo Juice Lime Prime pre-wax cleanser aangebracht met de DAP 900 op zwarte 5,5 inch CCS-pad.
Vervolgens de hele auto afgenomen met IPA (1:2 verdund met Ged. water)
C-Quartz aangebracht, was wat lastig te zien waar je wel of niet geweest was alsmede hoeveel produkt je moest gebruiken. Lijkt me beter om op dat moment niet te veel (halogeen)licht te gebruiken. Ook was het applicator blokje wat te smal voor mijn grote handen waardoor ik op een gegeven moment kramp in m'n vingers/handen kreeg. Doordat het toch wel wat fris in de hal was heb ik de C-Quatz 30-40 minuten laten curen, en toch was het afnemen ef en toe een lastig gebeuren. Ik weet eigenlijk nog niet of het te lang of te kort heeft gecured. Van het 30ml C-Quartz flesje is nog 10 ml over.
Ik heb de BMW van 1 laag C-Quartz voorzien, en 3uur later een laagje Reload.
De velgen heb ik alleen voorzien van een laagje Reload. In het najaar demonteer ik de velgen, en zet ik ze alsnog in de C-Quartz.
De NA-foto's:
Een deel van de gebruikte produkten:
Bedankt voor het lezen, en sta open voor elk commentaar...
Op het eerste gezicht een prachtige auto, waar niets mis mee lijkt te zijn.
De VOOR-foto's:
Motorruimte zag er nog prima uit, dus verder niets aan gedaan.
Vervolgens de velgen gedaan met achtereenvolgens Meg's APC+, Poorboys Spray&Rinse, en Iron-X. Daarna nog de hele auto met een overmaat Turtle Wax Shampoo.
Daarna de auto gekleid met Meg's Last Touch (1:1 verdund met ged.water) en de Milde variant van Meg's Prof Detailing Clay (de blauwe)
Motorkap:
Dak en achterklep:
Aanvankelijk dacht ik dus een makkie te hebben aan deze auto. Dacht dus met een rondje Monello Finale met lichtgroene Kompressor pad op de DAP 900 en daarna Dodo Juice Lime Prime op zwarte pad de auto wel klaar voor het aanbrengen van de C-quartz te krijgen. Maar niets bleek minder waar....
Toen de auto in het halogeen licht stond kwam het volgende tevoorschijn:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Swirls all over the place. Gek genoeg voornamelijk op de verticale plaatdelen. Leek wel of de BMW met een schuursponsje was gewassen.
In eerste instantie een test-spot gemaakt met witte Monello Kompressor pad met de Flex L3403 VRG Rotary, maar dat ging 'm niet worden. Helaas lag m'n Monello Inizio Forza nog thuis, dus overgestapt naar Meg's M105 op oranje Kompressor pad, maar ook dit was het net niet, dus de uiteindelijke keus viel op de gele Kompressor pad met Meg's M105 (op sommige plekken 2 hits).
Daarna de Meg's M205 op de lichtgroene Kompressor pad, ook roterend gepolijst. Dit lijkt een grote stap, maar een tussenstap (op wit) bleek geen meerwaarde.
De foto's na het polijsten:
Eerste dag zat erop,pffff.. Van s'morgens 10 uur tot s'avonds 10 uur.
Volgende dag de Dodo Juice Lime Prime pre-wax cleanser aangebracht met de DAP 900 op zwarte 5,5 inch CCS-pad.
Vervolgens de hele auto afgenomen met IPA (1:2 verdund met Ged. water)
C-Quartz aangebracht, was wat lastig te zien waar je wel of niet geweest was alsmede hoeveel produkt je moest gebruiken. Lijkt me beter om op dat moment niet te veel (halogeen)licht te gebruiken. Ook was het applicator blokje wat te smal voor mijn grote handen waardoor ik op een gegeven moment kramp in m'n vingers/handen kreeg. Doordat het toch wel wat fris in de hal was heb ik de C-Quatz 30-40 minuten laten curen, en toch was het afnemen ef en toe een lastig gebeuren. Ik weet eigenlijk nog niet of het te lang of te kort heeft gecured. Van het 30ml C-Quartz flesje is nog 10 ml over.
Ik heb de BMW van 1 laag C-Quartz voorzien, en 3uur later een laagje Reload.
De velgen heb ik alleen voorzien van een laagje Reload. In het najaar demonteer ik de velgen, en zet ik ze alsnog in de C-Quartz.
De NA-foto's:
Een deel van de gebruikte produkten:
Bedankt voor het lezen, en sta open voor elk commentaar...