• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW 523i (2011) + C-Quartz

freddyevo2

Detailing chief
10 okt 2010
410
78
58
Almere
Afgelopen weekend een BMW 523i gedetailed. De auto is 4 weken geleden aangekocht bij een BMW-dealer uit Hilversum.
Op het eerste gezicht een prachtige auto, waar niets mis mee lijkt te zijn.

De VOOR-foto's:

dsc0558k.jpg


dsc0557ot.jpg


dsc0560hn.jpg


dsc0563k.jpg


dsc0564u.jpg

Motorruimte zag er nog prima uit, dus verder niets aan gedaan.
dsc0566y.jpg

Vervolgens de velgen gedaan met achtereenvolgens Meg's APC+, Poorboys Spray&Rinse, en Iron-X. Daarna nog de hele auto met een overmaat Turtle Wax Shampoo.

Daarna de auto gekleid met Meg's Last Touch (1:1 verdund met ged.water) en de Milde variant van Meg's Prof Detailing Clay (de blauwe)
Motorkap:
dsc0567yx.jpg


Dak en achterklep:
dsc0568q.jpg

Aanvankelijk dacht ik dus een makkie te hebben aan deze auto. Dacht dus met een rondje Monello Finale met lichtgroene Kompressor pad op de DAP 900 en daarna Dodo Juice Lime Prime op zwarte pad de auto wel klaar voor het aanbrengen van de C-quartz te krijgen. Maar niets bleek minder waar....

Toen de auto in het halogeen licht stond kwam het volgende tevoorschijn:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

dsc0583bs.jpg


dsc0586p.jpg


Swirls all over the place. Gek genoeg voornamelijk op de verticale plaatdelen. Leek wel of de BMW met een schuursponsje was gewassen.

In eerste instantie een test-spot gemaakt met witte Monello Kompressor pad met de Flex L3403 VRG Rotary, maar dat ging 'm niet worden. Helaas lag m'n Monello Inizio Forza nog thuis, dus overgestapt naar Meg's M105 op oranje Kompressor pad, maar ook dit was het net niet, dus de uiteindelijke keus viel op de gele Kompressor pad met Meg's M105 (op sommige plekken 2 hits).
Daarna de Meg's M205 op de lichtgroene Kompressor pad, ook roterend gepolijst. Dit lijkt een grote stap, maar een tussenstap (op wit) bleek geen meerwaarde.

De foto's na het polijsten:

dsc0589ve.jpg


dsc0590f.jpg


dsc0591yi.jpg


dsc0593o.jpg


Eerste dag zat erop,pffff.. Van s'morgens 10 uur tot s'avonds 10 uur.

Volgende dag de Dodo Juice Lime Prime pre-wax cleanser aangebracht met de DAP 900 op zwarte 5,5 inch CCS-pad.
Vervolgens de hele auto afgenomen met IPA (1:2 verdund met Ged. water)

C-Quartz aangebracht, was wat lastig te zien waar je wel of niet geweest was alsmede hoeveel produkt je moest gebruiken. Lijkt me beter om op dat moment niet te veel (halogeen)licht te gebruiken. Ook was het applicator blokje wat te smal voor mijn grote handen waardoor ik op een gegeven moment kramp in m'n vingers/handen kreeg. Doordat het toch wel wat fris in de hal was heb ik de C-Quatz 30-40 minuten laten curen, en toch was het afnemen ef en toe een lastig gebeuren. Ik weet eigenlijk nog niet of het te lang of te kort heeft gecured. Van het 30ml C-Quartz flesje is nog 10 ml over.
Ik heb de BMW van 1 laag C-Quartz voorzien, en 3uur later een laagje Reload.
De velgen heb ik alleen voorzien van een laagje Reload. In het najaar demonteer ik de velgen, en zet ik ze alsnog in de C-Quartz.

De NA-foto's:

dsc0599z.jpg


dsc0602v.jpg


dsc0607n.jpg


dsc0608lk.jpg


dsc0610p.jpg


dsc0615mz.jpg


dsc0619ey.jpg


dsc0620i.jpg

Een deel van de gebruikte produkten:

dsc0622l.jpg


Bedankt voor het lezen, en sta open voor elk commentaar...
 
Dat verwacht je toch niet als je een BMW af bent gaan halen bij de dealer8-())
Uiteindelijk een resultaat bereikt waar je trots op kunt zijn, en al die uren die er in zijn gaan zitten? Ach het is hobby he?
 
Kijk, die glanst nu zoals het hoort met een nieuwe wagen! Compliment!
 
Heel netjes, mooie wagen geworden!

Gemeen hard he, die BMW's, en toch zo gehavend kunnen zijn, heel apart.
Het fenomeen wat je beschrijft met meer gehavende zijkanten dan liggende delen heb ik ook al een aantal keren gezien.
Zou me niet verbazen als dat te wijten is aan een borstelwasstraat.
 
Ziet er super uit! :)^

freddyevo2 zei:
C-Quartz aangebracht, was wat lastig te zien waar je wel of niet geweest was alsmede hoeveel produkt je moest gebruiken. Lijkt me beter om op dat moment niet te veel (halogeen)licht te gebruiken. Ook was het applicator blokje wat te smal voor mijn grote handen waardoor ik op een gegeven moment kramp in m'n vingers/handen kreeg. Doordat het toch wel wat fris in de hal was heb ik de C-Quatz 30-40 minuten laten curen, en toch was het afnemen ef en toe een lastig gebeuren. Ik weet eigenlijk nog niet of het te lang of te kort heeft gecured. Van het 30ml C-Quartz flesje is nog 10 ml over.
Ik heb de BMW van 1 laag C-Quartz voorzien, en 3uur later een laagje Reload.
De velgen heb ik alleen voorzien van een laagje Reload. In het najaar demonteer ik de velgen, en zet ik ze alsnog in de C-Quartz.

30-40 minuten is echt te lang, maximaal 15 minuten en liever niet bij deze koudere temperaturen.
Hoeveelheid is prima, je ziet misschien niet waar het zit maar je voelt het als het goed is des te beter.

Afnemen doen wij meestal met een Ultimate Wipe (gesloten pluis) en een Dodo Juice suede cloth.
De CarPro cloths zijn toch wat minder van kwaliteit.

C-Quartz moet je gewoon een beetje handig in worden, vaker doen dus :)
 
Is het 15+ graden dan maximaal 10 minuten en boven de 20 5 minuten, dus niet je hele auto doen dan heb je echt een uitdaging :)
 
Wat is het toch een prachtige wagen de nieuwe 5 serie :heart_eyes:

Veel swirls op zo'n nieuwe wagen :|~* Zeer mooi eindresultaat, wat een glans :cool: :)^
 
Zeer net resultaat hoor!
Mooie bmw zeg!

Bmw garage is geen nette hier in Hilversum nee..

occasions worden onder gescheten.
en de verkochte auto's worden gewassen bij wiggerts afspuiterij (icm borstels)

erg jammer.
 
Beetje jammer dat deze BMW zo van de dealer komt.. De buurman had een nieuwe Toyota Yaris gekocht en van de week opgehaald, ook vol swirls e.d. Te gaar voor woorden. Gelukkig heb jij deze BMW onder handen kunnen nemen en er voor gezorgd dat ie eruit ziet zoals het een BMW betaamt! ,^^
 
tsja de bmw lak is erg hard!!

en ook renova hier in de buurt kan er wat van vwb de mis handeling van mooie bolides.

toch een erg mooi resultaat behaald!!!

wol en 105 op een rotary wil nog weleens uitkomst bieden!!
 
pff dacht dat die X3 die ik onlangs gepost heb slecht afgeleverd was maar dit slaat alles...

mooi resultaat! ik zal me ook eens wat meer gaan verdiepen in de Cquartz en reload.