Hoi iedereen!
Vandaag was het zover! Onze BMW hadden wij voorbereid op het Meguiar's Show & Shine Contest, wat gehouden werd op het Duitse Autosport Festival op het TT Circuit in Assen.
Aan de BMW is in totaal zon 35 uur gewerkt, waarvan zo'n 8 aan het polijsten wat door Gerband gebeurd is. Aan de wielen alleen is ook al zo'n 10 uur gewerkt. In totaal is alles over ongeveer 4 dagen verspreid, de auto is dus ook diverse keren opnieuw gewassen.
In totaal is dus gebeurd:
- Foamen met hogedrukspuit en Autibrite Foamlans, met Bilt Hamber Autofoam 1:4 verdund
- Wassen met Autoglym Bodywork Shampoo Conditioner, Schaapswollen washandschoen en 2-emmermethode
- Kleien met Meguiar's Last Touch 1:1 en Meguiar's klei
- Gepolijst met Festool machine en Festool polijstmiddelen
- Als voorbereiding op de wax Autoglym Super Resin Polish om de laatste krasjes nog op te vullen
- Gewaxt met Autoglym High Definition Wax
- Glas met Meguiar's NXT Glasscleaner gereinigd
- 2 lagen RainX om de ruiten te sealen
- Interieur uitgezogen
- Kunstof in het iinterieur met Meguiar's All Purpose Cleaner gereinigd
- Leder gereinigd met Autoglym Leather Cleaner
- Leder gevoed met Autoglym Leather Cream
- Kunstof in het interieur op kleur gebracht met Autoglym Vinyl & Rubber Care
- Glas met Meguiar's NXT Glasscleaner gereinigd
- Wielen gewassen met Meguiar's All Purpose Cleaner
- Reinigen met Autoglym Wheel Cleaner
- Teer verwijderd met Autoglym Glue & Tar remover
- Kleien met Meguiar's Last Touch 1:1 en Meguiar's klei
- Gepoetst met Autoglym Super Resin Polish
- 2 Lagen Poorboy's Wheel Sealant voor extra bescherming
- Banden zwart gemaakt met Shining Monkey No Spitting Tyre Shine
- Motor gereinigd met Meguiar's All Purpose Cleaner 1:4 verdund
- Kunstof van de motor met Vinyl & Rubber Care weer op kleur gebracht
- Gehele auto is met Meguiar's Last Touch nagelopen
Een hele waslijst dus, maar het resultaat mocht er zeker wezen!
Hier de foto's:
Wielen waren al weer vies geworden.
Hier was de auto dus al gepolijst, maar hij was erg vies.
De auto gefoamed:
Schuim na 10 minuten:
Toen de auto afgespoten. Hij was al voor 90% schoon na het foamen!
De auto aan het wassen met de 2-emmermethode:
Wielen met shampoo gewassen:
Motor voor behandeling:
Auto na het wassen:
Autoglym Super Resin Polish handmatig aangebracht.
Daarna de auto in de High Definition Wax van Autoglym met dit als eindresultaat:
We zijn vanochtend rond kwart over 8 van huis weggegaan.
Een paar kilometer voor het Circuit de auto bij een wasbox nog even afgespoeld. De beading van de High Definition Wax was geweldig!
Eenmaal op het circuit aangekomen de auto neergezet en alle wielen gedemonteerd om ze nog even extra schoon te maken.
De gehele auto is ook nog met Meguiar's Last Touch nagelopen om hem helemaal vet- vlek- en stofvrij te maken. De auto glom echt heel hard!
Motorblok na:
Interieur:
Daarna ging de zogenaamde jury de auto beoordelen.
Dit werd door 2 mannen gedaan die de auto vluchtig bekeken. We zagen dat ze voor het lakwerk maar 55 van de 100 punten gaven! Ook het interieur kreeg maar 60 punten. We snapten niet waarom, want alles zag er tip top uit.
Balend weer terug gereden naar de plek en bij diverse races gekeken.
Om half 4 was dan eindelijk de uitreiking.
Er waren 10 Meguiar's Trofees.
De eerste 2 gingen weg naar de 'lowest cars', verdeeld in luchtvering en geen luchtvering. Dit heeft niks met Meguiar's te maken!
Daarna ging er een trofee naar 'Ratlook'. Bij ratlook is het de bedoeling dat je auto er zo vies en slecht verzorgd mogelijk uitziet! Daar komt poetsen dus al helemaal niet aan te pas!
Verder ging er nog een trofee uit naar 'Best Interior', waar een Porsche won.
Ook was er nog een trofee voor Aircooled, waar een kever won.
Een prijs ging naar de categorie 'Clean'. We dachten eindelijk dat het over poetsen ging. Maar nee, dit ging over de strakste auto's, dus weggewerkte handvatten, strakke bumpers e.d.
De 3 hoofdprijzen gingen naar een oldschool Opel waarvan ik de naam even niet weet, nog een auto die ik vergeten ben en een Opel Corsa, getuned to the max...
Wij baalden dus verschrikkelijk omdat het bijna niks met echt poetsen te maken had, maar meer met tunen!
Zijn we dus eigenlijk voor niks naar Assen gegaan. Wat een aanfluiting, een schoonheidcontest gesponsord door poetsmerk Meguiar's, waar het eigenlijk helemaal niet om de hoofdzaak 'poetsen' gaat! We zijn dan ook redelijk teleurgesteld, en dat ligt er heus niet aan dat we geen prijs hebben.
Want zeg nou zelf, 50 van de 100 punten voor zulke glans? Een originele lak na 228.000 km?
En tot slot nog de lak van de buurman:
Volgens hem was de jury heel positief over zijn auto. Hierdoor betwijfel ik ook de kwaliteit en ervaring van de jury.
Nee, op zulke evenementen zul je ons nooit meer zien
Bedankt voor het lezen,
Matthijs
Vandaag was het zover! Onze BMW hadden wij voorbereid op het Meguiar's Show & Shine Contest, wat gehouden werd op het Duitse Autosport Festival op het TT Circuit in Assen.
Aan de BMW is in totaal zon 35 uur gewerkt, waarvan zo'n 8 aan het polijsten wat door Gerband gebeurd is. Aan de wielen alleen is ook al zo'n 10 uur gewerkt. In totaal is alles over ongeveer 4 dagen verspreid, de auto is dus ook diverse keren opnieuw gewassen.
In totaal is dus gebeurd:
- Foamen met hogedrukspuit en Autibrite Foamlans, met Bilt Hamber Autofoam 1:4 verdund
- Wassen met Autoglym Bodywork Shampoo Conditioner, Schaapswollen washandschoen en 2-emmermethode
- Kleien met Meguiar's Last Touch 1:1 en Meguiar's klei
- Gepolijst met Festool machine en Festool polijstmiddelen
- Als voorbereiding op de wax Autoglym Super Resin Polish om de laatste krasjes nog op te vullen
- Gewaxt met Autoglym High Definition Wax
- Glas met Meguiar's NXT Glasscleaner gereinigd
- 2 lagen RainX om de ruiten te sealen
- Interieur uitgezogen
- Kunstof in het iinterieur met Meguiar's All Purpose Cleaner gereinigd
- Leder gereinigd met Autoglym Leather Cleaner
- Leder gevoed met Autoglym Leather Cream
- Kunstof in het interieur op kleur gebracht met Autoglym Vinyl & Rubber Care
- Glas met Meguiar's NXT Glasscleaner gereinigd
- Wielen gewassen met Meguiar's All Purpose Cleaner
- Reinigen met Autoglym Wheel Cleaner
- Teer verwijderd met Autoglym Glue & Tar remover
- Kleien met Meguiar's Last Touch 1:1 en Meguiar's klei
- Gepoetst met Autoglym Super Resin Polish
- 2 Lagen Poorboy's Wheel Sealant voor extra bescherming
- Banden zwart gemaakt met Shining Monkey No Spitting Tyre Shine
- Motor gereinigd met Meguiar's All Purpose Cleaner 1:4 verdund
- Kunstof van de motor met Vinyl & Rubber Care weer op kleur gebracht
- Gehele auto is met Meguiar's Last Touch nagelopen
Een hele waslijst dus, maar het resultaat mocht er zeker wezen!
Hier de foto's:
Wielen waren al weer vies geworden.
Hier was de auto dus al gepolijst, maar hij was erg vies.
De auto gefoamed:
Schuim na 10 minuten:
Toen de auto afgespoten. Hij was al voor 90% schoon na het foamen!
De auto aan het wassen met de 2-emmermethode:
Wielen met shampoo gewassen:
Motor voor behandeling:
Auto na het wassen:
Autoglym Super Resin Polish handmatig aangebracht.
Daarna de auto in de High Definition Wax van Autoglym met dit als eindresultaat:
We zijn vanochtend rond kwart over 8 van huis weggegaan.
Een paar kilometer voor het Circuit de auto bij een wasbox nog even afgespoeld. De beading van de High Definition Wax was geweldig!
Eenmaal op het circuit aangekomen de auto neergezet en alle wielen gedemonteerd om ze nog even extra schoon te maken.
De gehele auto is ook nog met Meguiar's Last Touch nagelopen om hem helemaal vet- vlek- en stofvrij te maken. De auto glom echt heel hard!
Motorblok na:
Interieur:
Daarna ging de zogenaamde jury de auto beoordelen.
Dit werd door 2 mannen gedaan die de auto vluchtig bekeken. We zagen dat ze voor het lakwerk maar 55 van de 100 punten gaven! Ook het interieur kreeg maar 60 punten. We snapten niet waarom, want alles zag er tip top uit.
Balend weer terug gereden naar de plek en bij diverse races gekeken.
Om half 4 was dan eindelijk de uitreiking.
Er waren 10 Meguiar's Trofees.
De eerste 2 gingen weg naar de 'lowest cars', verdeeld in luchtvering en geen luchtvering. Dit heeft niks met Meguiar's te maken!
Daarna ging er een trofee naar 'Ratlook'. Bij ratlook is het de bedoeling dat je auto er zo vies en slecht verzorgd mogelijk uitziet! Daar komt poetsen dus al helemaal niet aan te pas!
Verder ging er nog een trofee uit naar 'Best Interior', waar een Porsche won.
Ook was er nog een trofee voor Aircooled, waar een kever won.
Een prijs ging naar de categorie 'Clean'. We dachten eindelijk dat het over poetsen ging. Maar nee, dit ging over de strakste auto's, dus weggewerkte handvatten, strakke bumpers e.d.
De 3 hoofdprijzen gingen naar een oldschool Opel waarvan ik de naam even niet weet, nog een auto die ik vergeten ben en een Opel Corsa, getuned to the max...
Wij baalden dus verschrikkelijk omdat het bijna niks met echt poetsen te maken had, maar meer met tunen!
Zijn we dus eigenlijk voor niks naar Assen gegaan. Wat een aanfluiting, een schoonheidcontest gesponsord door poetsmerk Meguiar's, waar het eigenlijk helemaal niet om de hoofdzaak 'poetsen' gaat! We zijn dan ook redelijk teleurgesteld, en dat ligt er heus niet aan dat we geen prijs hebben.
Want zeg nou zelf, 50 van de 100 punten voor zulke glans? Een originele lak na 228.000 km?
En tot slot nog de lak van de buurman:
Volgens hem was de jury heel positief over zijn auto. Hierdoor betwijfel ik ook de kwaliteit en ervaring van de jury.
Nee, op zulke evenementen zul je ons nooit meer zien
Bedankt voor het lezen,
Matthijs