• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW 525i - Duitse Autosport Festival - Aanfluiting?

Matthijs

Detailing addict
29 jul 2008
262
65
Hoi iedereen!

Vandaag was het zover! Onze BMW hadden wij voorbereid op het Meguiar's Show & Shine Contest, wat gehouden werd op het Duitse Autosport Festival op het TT Circuit in Assen.

Aan de BMW is in totaal zon 35 uur gewerkt, waarvan zo'n 8 aan het polijsten wat door Gerband gebeurd is. Aan de wielen alleen is ook al zo'n 10 uur gewerkt. In totaal is alles over ongeveer 4 dagen verspreid, de auto is dus ook diverse keren opnieuw gewassen.

In totaal is dus gebeurd:

- Foamen met hogedrukspuit en Autibrite Foamlans, met Bilt Hamber Autofoam 1:4 verdund
- Wassen met Autoglym Bodywork Shampoo Conditioner, Schaapswollen washandschoen en 2-emmermethode
- Kleien met Meguiar's Last Touch 1:1 en Meguiar's klei
- Gepolijst met Festool machine en Festool polijstmiddelen
- Als voorbereiding op de wax Autoglym Super Resin Polish om de laatste krasjes nog op te vullen
- Gewaxt met Autoglym High Definition Wax
- Glas met Meguiar's NXT Glasscleaner gereinigd
- 2 lagen RainX om de ruiten te sealen

- Interieur uitgezogen
- Kunstof in het iinterieur met Meguiar's All Purpose Cleaner gereinigd
- Leder gereinigd met Autoglym Leather Cleaner
- Leder gevoed met Autoglym Leather Cream
- Kunstof in het interieur op kleur gebracht met Autoglym Vinyl & Rubber Care
- Glas met Meguiar's NXT Glasscleaner gereinigd

- Wielen gewassen met Meguiar's All Purpose Cleaner
- Reinigen met Autoglym Wheel Cleaner
- Teer verwijderd met Autoglym Glue & Tar remover
- Kleien met Meguiar's Last Touch 1:1 en Meguiar's klei
- Gepoetst met Autoglym Super Resin Polish
- 2 Lagen Poorboy's Wheel Sealant voor extra bescherming
- Banden zwart gemaakt met Shining Monkey No Spitting Tyre Shine

- Motor gereinigd met Meguiar's All Purpose Cleaner 1:4 verdund
- Kunstof van de motor met Vinyl & Rubber Care weer op kleur gebracht

- Gehele auto is met Meguiar's Last Touch nagelopen

Een hele waslijst dus, maar het resultaat mocht er zeker wezen!

Hier de foto's:
Wielen waren al weer vies geworden.
IMG_3157800x600.webp

Hier was de auto dus al gepolijst, maar hij was erg vies.
IMG_3158800x600.webp

IMG_3160800x600.webp

IMG_3161800x600.webp

De auto gefoamed:
IMG_3166800x600.webp

IMG_3167800x600.webp

IMG_3169800x600.webp

Schuim na 10 minuten:
IMG_3170800x600.webp

Toen de auto afgespoten. Hij was al voor 90% schoon na het foamen!
IMG_3173800x600.webp

IMG_3177800x600.webp

De auto aan het wassen met de 2-emmermethode:
IMG_3179800x600.webp

IMG_3180800x600.webp

Wielen met shampoo gewassen:
IMG_3181800x600.webp

Motor voor behandeling:
IMG_3182800x600.webp

Auto na het wassen:
IMG_3185800x600.webp

IMG_3189800x600.webp

Autoglym Super Resin Polish handmatig aangebracht.
IMG_3192800x600.webp

IMG_3193800x600.webp

Daarna de auto in de High Definition Wax van Autoglym met dit als eindresultaat:
IMG_3194800x600.webp

IMG_3195800x600.webp

We zijn vanochtend rond kwart over 8 van huis weggegaan.
IMG_3204800x600.webp

Een paar kilometer voor het Circuit de auto bij een wasbox nog even afgespoeld. De beading van de High Definition Wax was geweldig!
IMG_3208800x600.webp

IMG_3209800x600.webp

IMG_3210800x600.webp

IMG_3211800x600.webp

IMG_3214800x600.webp

Eenmaal op het circuit aangekomen de auto neergezet en alle wielen gedemonteerd om ze nog even extra schoon te maken.
De gehele auto is ook nog met Meguiar's Last Touch nagelopen om hem helemaal vet- vlek- en stofvrij te maken. De auto glom echt heel hard!
IMG_3222800x600.webp

IMG_3219800x600.webp

Motorblok na:
IMG_3221800x600.webp

IMG_3223800x600.webp

IMG_3224800x600.webp

IMG_3225800x600.webp

IMG_3227800x600.webp

IMG_3228800x600.webp

IMG_3229800x600.webp

IMG_3230800x600.webp

IMG_3231800x600.webp

IMG_3232800x600.webp

Interieur:
IMG_3238800x600.webp

IMG_3239800x600.webp

Daarna ging de zogenaamde jury de auto beoordelen.
Dit werd door 2 mannen gedaan die de auto vluchtig bekeken. We zagen dat ze voor het lakwerk maar 55 van de 100 punten gaven! Ook het interieur kreeg maar 60 punten. We snapten niet waarom, want alles zag er tip top uit.

Balend weer terug gereden naar de plek en bij diverse races gekeken.
Om half 4 was dan eindelijk de uitreiking.
Er waren 10 Meguiar's Trofees.
De eerste 2 gingen weg naar de 'lowest cars', verdeeld in luchtvering en geen luchtvering. Dit heeft niks met Meguiar's te maken!
Daarna ging er een trofee naar 'Ratlook'. Bij ratlook is het de bedoeling dat je auto er zo vies en slecht verzorgd mogelijk uitziet! Daar komt poetsen dus al helemaal niet aan te pas!
Verder ging er nog een trofee uit naar 'Best Interior', waar een Porsche won.
Ook was er nog een trofee voor Aircooled, waar een kever won.
Een prijs ging naar de categorie 'Clean'. We dachten eindelijk dat het over poetsen ging. Maar nee, dit ging over de strakste auto's, dus weggewerkte handvatten, strakke bumpers e.d.
De 3 hoofdprijzen gingen naar een oldschool Opel waarvan ik de naam even niet weet, nog een auto die ik vergeten ben en een Opel Corsa, getuned to the max...

Wij baalden dus verschrikkelijk omdat het bijna niks met echt poetsen te maken had, maar meer met tunen!
Zijn we dus eigenlijk voor niks naar Assen gegaan. Wat een aanfluiting, een schoonheidcontest gesponsord door poetsmerk Meguiar's, waar het eigenlijk helemaal niet om de hoofdzaak 'poetsen' gaat! We zijn dan ook redelijk teleurgesteld, en dat ligt er heus niet aan dat we geen prijs hebben.
Want zeg nou zelf, 50 van de 100 punten voor zulke glans? Een originele lak na 228.000 km?

IMG_3235800x600.webp

IMG_3236800x600.webp

IMG_3242800x600.webp

IMG_3244800x600.webp

IMG_3247800x600.webp

IMG_3252800x600.webp

IMG_3234800x600.webp

En tot slot nog de lak van de buurman:
IMG_3254800x600.webp

Volgens hem was de jury heel positief over zijn auto. Hierdoor betwijfel ik ook de kwaliteit en ervaring van de jury.
Nee, op zulke evenementen zul je ons nooit meer zien :o

Bedankt voor het lezen,
Matthijs

Mathijs,

Dibbuz en ik hebben ook 1 keer gejureerd... dat doen we dus never nooit meer :no Het is zo lastig... Ik weet overigens hoe Meguiar´s dit doet:

Meguiar´s doet zelf niet de jurering, maar laat het over aan de organisatie van het evenement, Meguiar´s stelt alleen de prijzen ter beschikking.

Op het evenement waar wij een keer voor jury hebben gespeeld, stond een auto die de week daarvoor best of show had gewonnen... wij begrepen er totaal niets van, want deze auto zat onder de swirls en had volgens mij nog nooit klei gezien 8o

Het is jammer dat Meguiar´s dit zo doet, want nu is het meer een tuningprijs dan een show and shine. Show klopt dan wel, maar de shine moet er ook zijn! Kan mij heel goed voorstellen dat jullie teleurgesteld zijn. :|

Wat mij betreft had jullie auto zeker prijzen gewonnen! :ja

Jeee zeg, dat stelt inderdaad niks voor. Snap ook niet dat Meguiars zijn naam hieraan wil verbinden, heeft gewoon niks met poetsen te maken...

Wauw dat is zuur zeg ]-0

maar aan de andere kant je auto staat er weer spik en span bij.

Prijs of niet hij glimt als een tiet:-)^

Tja, verschil moet er zijn. In ieder geval ben jij de morele winnaar! Beter standaard maar mooi, dan volbehangen met plastic en hologrammen. :)_[]

Dat is zeker even balen Matthys,
Maar de BMW ziet er TOP uit man :-)^
we moeten Meguiar`s maar de koude douche geven :ja

Zonde van de tijd om op en af te reizen ,kan me voorstellen dat het een grote teleurstelling was.
Maar de wagen ziet er geweldig..! :-)^

Niks meer aan het verhaal van TS toe te voegen, was echt diep en diep triest ! :klap

Ook bij ons waren er 2 Astra's waarvan de eigenaars al weken bezig waren om ze in topstaat te krijgen.
Beide eigenaars kregen te horen dat ze zeker bij de uitreiking aanwezig moesten zijn.

Had helemaal niks met Car Cleaning te maken in ieder geval.

Gr. Arjan

Zoals gezegd, dat heeft het ook niet, alleen maar show, de jury heeft er ook totaal geen kijk op. Kijkt vaak alleen naar de auto met de meeste tupperware er op geschroefd :-"
Dennis en ik hebben het toen erg lastig gehad, uiteindelijk waren er 3 winnaars, de volgorde weet ik niet meer, maar er zaten 2 opels bij :) 1 Opel kadett City en... geloof het of niet, een Opel Astra G, de Kadett was gerestaureerd en de Astra was helemaal standaard, was 10 jaar oud, maar er zat geen vlekje op krasje op, de eigenaar was er echt trots op, de corrola was een beetje verbouwd, maar zat helemaal strak in de lak en zat er goed uit.
Leuke was dat de eigenaar van de Astra het idee had dat hij niet kon winnen met zijn standaard Astra :lol Hij was totaal verrast!

was dat toevallig zo een licht groene astra met een klein mannetje ?? die is namelijk heel netjes bijgehouden arjan weet wel wie ik bedoel ;)

Moet haast Erik uit Rotterdam geweest zijn.

Groene1.webp

Auto van 10 jaar oud, inmiddels 370.000km gelopen (op G3) en ziet er nog steeds uit alsof ie zo uit de showroom komt :-)^

Gr. Arjan

Ja, dat zou best wel eens kunnen! Dat ding ziet er uit om door een ringetje te halen! Zo komen ze niet eens uit de fabriek.

Ik kan me voorstellen dat je lichtelijk teleurgesteld bent , zeker na zo'n reis daar naartoe

Maar die beading W O W , oftewel hij parelt goed

Ziet er prachtig uit :)