• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW 525i E60

xl-polish

Detailing rookie
11 aug 2010
87
0
Afgelopen maandag heb ik deze mooie BMW 525i behandeld. Hij kon een grondige polijstbeurt gebruiken, tevens was het interieur aan een grondige behandeling toe.

Programma:
- Koffie :cool:
- Afspuiten en wassen met TurtleWax extreme nano-tech
- Afdrogen met Poorboy's Waffle Weave Towel
- Wielen gedemonteerd en gereinigd met "professionele velgenreiniger" het merk is mij tot heden nog onbekend maar het werkt perfect!
- Banden gedaan met AutoGlym tyre dressing
- Gekleid met Poorboys elastic clay en Poorboy's Spray and Wipe
- Nodige MF doeken gebruikt
- Begonnen na wat test spots met SSR2 op een witte LC pad
- Omdat mijn SSR1 op was heb ik AutoGlym Radiant Wax Polish 12 op een witte LC pad gebruikt.
- Poorboy's EX-P Sealant aangebracht
- Als laatst een laagje Natty's Paste Wax

- Lederen bekleding heb ik met Poorboy's Leather Stuff behandeld. De spijkerbroek vervuiling was hiermee niet geheel te verwijderen. Toen ben ik heel primitief overgegaan op dreft een een borsteltje en zachtjes wrijven met een top resultaat. Hierna geconditioneerd met Leather Stuff.

Dit zijn de foto's vooraf:

p1010001l.jpg


p1010004o.jpg


p1010002ua.jpg


[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

dsc0268q.jpg


dsc0269an.jpg


Dit zijn de foto's Na:

p1010010qe.jpg


[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

p1010013te.jpg


p1010017c.jpg


p1010023n.jpg


[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

p1010020td.jpg


p1010022pe.jpg


p1010015d.jpg


p1010016d.jpg


p1010014yj.jpg



Bedankt voor het lezen en bekijken en ik hoor graag wat jullie ervan vinden!
 
1 - Welkom ;)
2 - Beste start die je kan bedenken :)
3 - Wow, dat is nog eens een mooie binnenkomer, zéér zéér netjes hoor !
 
Dankje! Ik zal mij nog even voorstellen op het forum ;) Dit is trouwens niet mijn eerste klus maar de enig waarvan ik fatsoenlijke foto's heb. Ik was nooit zo bezig met het fotograferen tot ik al dat moois hier op het forum zag ;)
 
Had al zo'n vermoeden, maar dat mag de pret zeker niet drukken.
Mijn petje gaat alsnog gewoon af hoor >>> mooi ! ! !
 
Aller eerst welkom.
En zo een 5-serie is echt wel een mooie klus.
Heel knap werk geleverd.:)^
 
sign0173.gif
Prachtig geworden, toppie! Wil niet lopen zeuren, maar Leather Stuff van PB is niet echt super op leder. Gaat enorm kraken! Prachtig interieur trouwens!
 
Mooi resultaat hoor !

Is het trouwens een Individual, beetje rare kleur leer als ik eerlijk ben ;) Na behandeling ziet het leer er weer veel netter uit, mooi mat ipv dat glimmende leer!
 
Het zijn inderdaad stoffe zetels met leer bekleed. Eigenaar wilde zijn eigen kleur kunnen kiezen. En dat Poorboy's Leather Stuff vind ik ook niet echt top spul zoals wordt
beschreven... maarja het glimt in ieder geval niet en het verzorgt wel goed.
 
Mooie detail! :cool:

Idd, LPG zie je niet vaak in zo'n auto, maar waarom ook niet? Hoe bevalt de LPG installatie in de auto, al problemen mee gehad?

Groeten
 
Mooi gedaan!! :cool:

Een tip. Ik gebruikte ook altijd de tyre dressing van autoglym
maar een bandengel werkt veel beter en mooier!
Ik heb nou de Tire Gel van Meguiers en werkt echt mooi en veel zuiniger!
En de glans was bij mij van autoglym al na een dag weg maar dit blijft echt lang zitten!
 
Keurig resultaat! De Bimmer staat weer helemaal te glimmen!

Stomme vraag misschien: ik lees dat je de wielen hebt gedemonteerd. Hier denk ik ook over, maar begreep dat je dan de velg kan beschadigen. Hoe is jouw ervaring? Het er terug opzetten van de wielen, heb je dat met momentsleutel gedaan? Of gewoon met de hand?
 
Ja klopt, ik vind het zo'n gepriegel om ook de binnenkant van de velg te reinigen. De enige manier die ik me kan voorstellen om de velg te beschadigen
is dat je hem om laat vallen. Ik zou had de gelegenheid om de auto op een brug te hangen en met een luchttol de bouten los te draaien. Ik zou het gewoon
met een momentsleutel doen en de juiste dop. (let op de slotbouten ;) ) Het hele karwei is echt een eitje met een top resultaat!
 

Vergelijkbare onderwerpen